لوگو

فوم عایق صوتی پاششی

معرفی محصول
فوم عایق صوتی پاششی

فوم عایق صوتی پاششی یکی از انواع فوم ‌هایی است که برای موارد مختلفی استفاده می‌شود. این مدل از فوم‌ ها دارای ویژگی‌ ها و مشخصات خاص خود هستند که سبب می‌شود این متریال‌ها از دیگر مواد مشابه آن‌ها کاملاً مجزا شده و برای کاربری‌های مشخصی مورد مصرف قرار گیرند. در ادامه در خصوص فوم ‌های عایق و همچنین فوم نرم و… توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد که سبب می‌شود اطلاعات شما در این زمینه افزایش یابد.

سایر محصولات

فوم صندلی

فوم سرد چیست؟

فوم سرد

فوم گرم

فوم مموری

موارد استفاده از فوم عایق صوتی پاششی

موارد و مکان‌هایی که در آن‌ها از فوم عایق صوتی پاششی استفاده می‌شود، نشان می‌دهند که کاربرد‌های این مدل از فوم ‌ها در چه حدی است. در ادامه این بخش به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

۱-عایق‌بندی اسکلت‌ها

اولین مورد در خصوص عایق‌بندی اسکلت‌های ساختمان‌ها است که از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند. این اسکلت‌ها می‌توانند چوبی، آجری، آهنی، سیمانی، بتنی و… باشند که در بخش‌های مختلفی همچون دیوار‌ها، سقف‌ها و کف اماکن قرار می‌گیرند.

۲-عایق‌بندی دستگاه‌های حرارتی

دستگاه‌های حرارتی مختلفی وجود دارند که باید میزان گرما و یا سرمای آن‌ها حفظ شود. به طور مثال سیستم‌های کانال‌های هوا، لوله‌های آب گرم و سرد، لوله‌ها و خطوط گاز و نفت و… همگی جز مواردی هستند که باید با استفاده از این فوم ‌ها عایق‌بندی شوند.

۳-عایق‌بندی وسایل نقلیه

برخی از وسایل نقلیه سنگین همچون تریلی‌ها که دارای کانتین، کانتینر و یخچال هستند را باید با نوعی فوم عایق‌بندی کرد. بهترین نوع فومی که می‌توانید برای این کار انتخاب کنید همان فوم عایق حرارتی پاششی است. با این کار می‌توانید به سادگی هوای داخل محفظه را در همان جا نگه داشته و جلو فساد مواد غذایی و یا دیگر مواد را در طول زمان حمل و نقل آن‌ها بگیرید.

۴-شیروانی‌های سفالی

یکی دیگر از بزرگ‌ترین کاربرد‌های این مدل از فوم ‌ها مربوط به ترمیم کردن و مرمت شیروانی‌های سفالی است که بر روی سقف خانه‌ها استفاده می‌شود. غالبا این سفال‌ها ممکن است به دلیل شرایط بد جوی و یا برخورد اجسام سنگین دچار شکستگی شوند که در نهایت سبب نشت آب به داخل می‌شود. برای ترمیم کردن این اجسام و عایق کاری آن‌ها بهترین کار استفاده از فوم عایق صوتی پاششی است. علاوه بر سفال‌های شیروانی مواردی همچون ایرانیت‌ها، شیروانی‌های فلزی و… نیز وجود دارند که ممکن است دچار آسیب شده و نیاز به ترمیم پیدا کنند.

نکات مهم در اجرای فوم عایق صوتی پاششی

مسلماً در زمان اجرای این مدل از فوم ‌ها نیاز است تا پارامتر‌ها و مؤلفه‌هایی را مدنظر قرار دهیم که بتوانیم بیشترین بازدهی و عملکرد را از این فوم‌ ها دریافت کنیم. در ادامه برخی از نکات مهم را توضیح داده‌ایم که می‌تواند بسیار مفید و یاری بخش باشد.

1.

محل و دمای نگهداری

محل و دمای نگهداری فوم عایق صوتی پاششی باید دارای ویژگی ‌های خاصی باشد. در صورتی که می‌خواهید این فوم ‌ها با بهترین حالت و کیفیت نگهداری شوند باید در دمای ۶۵ الی ۸۵ درجه فارنهایت و همچنین محیطی خشک با تهویه مناسب قرار گیرند.

2.

دمای مواد در زمان استفاده

زمانی که قرار است از فوم عایق حرارتی پاششی استفاده شود باید دمای آن‌ها در بازه ۸۰ الی ۹۰ درجه فارنهایت تثبیت شود، در غیر این صورت فومی که پس از انجام کار به دست می‌آید کیفیت لازم و کافی را برای عایق کاری نخواهد داشت.

3.

دستگاه‌های جانبی

مورد بعدی در خصوص دستگاه‌های جانبی است که ممکن است برای فعالیت‌ها مورد نیاز باشند. برخی از این دستگاه‌ها شامل تریلر‌های گرم کن و یا تانک‌های تعدیل‌کننده هوا هستند. این موارد به منظور ثابت نگه داشتن گستره دمای فوم عایق حرارتی پاششی هستند.

4.

تعیین درجه حرارت مواد

همان طور که تا اینجا متوجه شده‌اید درجه حرارت این فوم‌ ها باید به صورت دقیقی تنظیم شده باشد. برای این کار می‌توانید از دماسنج‌های لیزری و یا دستگاه‌های مادون قرمز که میزان حرارت‌اشیا و اجسام را به شکل دقیق تعیین می‌کنند استفاده کنید. این کار غالبا برای مواد کالیبره شده بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

ویژگی ‌های فوم عایق صوتی پاششی از نوع سلول باز

این نوع از فوم‌ ها دارای دو مدل سلول باز و سلول بسته هستند که در این قسمت به ویژگی ‌های این فوم با نوع سلول باز آن خواهیم پرداخت.

۱-عایق نم و رطوبت

شاید کمی تعجب کنید اما این مدل از فوم ‌ها در برابر نم و رطوبت اصلاً عایق نیستند و رطوبت آب می‌تواند به سادگی به داخل این نوع از فوم عایق صوتی پاششی نفوذ پیدا کند. بنابراین در صورتی که قرار است از این فوم در محیط‌های مرطوب استفاده کنید، حتماً به این نکته توجه لازم را داشته باشید، زیرا ممکن است برای جلوگیری از نفوذ اب و رطوبت به داخل این فوم ‌ها نیاز به نصب یک لایه عایق ضد رطوبت نیز باشد.

۲-ضخامت

ممکن است فکر کنید که هرچه ضخامت فوم مورد نظر بیشتر باشد احتمال آن که میزان عایق کاری آن نیز بالاتر برود وجود دارد. در حالی که این موضوع کاملاً اشتباه بوده و حداکثر ضخامتی که این فوم ‌ها باید داشته باشند در حدود ۶ اینچ است. این مقدار ضخامت می‌تواند بیشترین کارایی را از لحاظ عایق کاری برای شما فراهم کند.

مزیت‌های استفاده از فوم عایق صوتی پاششی

استفاده کردن از این فوم ‌ها می‌تواند مزیت‌های بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ های مثبت را در ادامه ذکر کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

۱-نصب راحت

این مدل از فوم ‌ها به دلیل ساختار و همچنین نحوه ساختی که دارند می‌توانند در هر محیطی و هر زاویه‌ای از سازه‌ها مورد استفاده قرار گیرند. همین موضوع سبب راحتی و سهولت هرچه بیشتر کار می‌شود.

۲-بالا بودن ضریب عایق حرارتی

فوم عایق صوتی پاششی ضریب عایق حرارتی بالایی دارد و این موضوع به دلیل یک پارچگی عایق رخ می‌دهد.

۳-پوشاندن یک دست سطوح

با عایق کاری به وسیله این فوم و همچنین استفاده از آن برای پوشش دادن سطوح مختلف می‌توانید تمام درز‌ها و شکاف‌های موجود در سطح را پر کنید.

جمع‌بندی

به طور کلی استفاده از فوم عایق صوتی پاششی مزیت‌های بسیاری دارد و هر کدام از ویژگی‌ های این فوم نیز در نوع خود قابل تامی می‌باشند. برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را از استفاده از این فوم ‌ها بگیرید بهتر است به فروشگاه‌های معتبری همچون ایران پیو مراجعه کرده و از آن‌ها بخواهید تا فوم ‌های درجه یک و با قیمت بسیار مناسب را به شما عرضه کنند.

نظرات کاربران

10 پاسخ

    1. سلام
      برای عایق‌بندی اسکلت‌های ساختمان‌ها
      عایق‌بندی دستگاه‌های حرارتی
      عایق‌بندی وسایل نقلیه
      ترمیم کردن و مرمت شیروانی‌های سفالی و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

10 پاسخ

    1. سلام
      برای عایق‌بندی اسکلت‌های ساختمان‌ها
      عایق‌بندی دستگاه‌های حرارتی
      عایق‌بندی وسایل نقلیه
      ترمیم کردن و مرمت شیروانی‌های سفالی و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *