لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

خرید بهترین انواع فوم ضربه گیر با قیمت ارزان

خرید بهترین انواع فوم ضربه گیر با قیمت ارزان

Table of Contents

انواع فوم ضربه گیر برای جلوگیری از فشار و ضربه های احتمالی در سطوح مختلف استفاده می‌شوند. این نمونه فوم ها دارای ترکیباتی از پلی اتیلن ها هستند در حالی که حباب های بسیار ریزی از هوا در بین ساختار آن‌ها وجود دارد. بنابراین این فوم ها خاصیت ارتجاعی بالایی دارند و بسیار منعطف هستند. همچنین غیر سمی بوده و در برابر عوامل مخرب هم مقاومت زیادی دارند‌. پس این نوع فوم ها می‌توانند نگهدارنده خوبی برای اجسام مختلف باشند.

انواع فوم ضربه گیر

انواع فوم ضربه گیر

فوم هایی که به عنوان فوم های ضربه گیر وجود دارند شامل نوعی مواد پلیمری و مقاوم با نام پلی اورتان هستند. پلی اورتان ها یا به شکل جامد هستند و یا به صورت ساختاری سلول باز به نام فوم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این فوم ها هیچ بو و مزه‌ای ندارد و در برابر عوامل شیمیایی مثل اکسید شدن طول عمر بالایی خواهند داشت همچنین با مقاومت زیادی خاصیت ضربه گیری دارند. به همین دلیل امروزه از مواد فوم ضربه گیر جهت بسته بندی اقلام مختلف و تولید عایق های حرارتی استفاده می‌شود‌. همچنین برای ساخت خوشخواب، ظروف پلاستیکی، شلنگ، داشبوردها و غیره به کار می‌رود.

فوم پلی اتر

این محصول یک نوع فوم سرد است که بسیار سبک و جاذب می‌باشد. به همین دلیل بیشتر برای لوازم آرایشی، وسایل شکننده مثل اسباب بازی استفاده می‌شود‌. البته فوم پلی اتر به عنوان اسفنج، غلتک های رنگ و حتی بالشتک های عمومی هم به کار می‌رود.

فوم پلی استر

این نوع فوم بسیار سبک و تا حدودی ضد حریق است‌. پس بیشتر برای بسته بندی لوازم صوتی و تصویری استفاده می‌شود‌. همچنین می‌تواند عایق خوبی برای مسدود کردن صدا در سازه های مختلف باشد.

انواع فوم ضربه گیر اتافوم

انواع فوم ضربه گیر اتافوم

این فوم با مقاومت زیادی می‌تواند ضربه های شدید را تحمل کند. به همین دلیل این محصول برای بسته بندی لوازم الکتریکی و بالا بردن امنیت جا به جایی آن‌ها مناسب است. البته اتافوم بیشتر به شکل اکسترود یا لمینت به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ولارا

این نوع فوم سطح صافی دارد‌ و در بین انواع فوم ضربه گیر به عنوان یک لایه محافظ در محصولات پزشکی استفاده می‌شود.

سلولز

این فوم بسیار سبک و جاذب می‌باشد. چون در ساختار آن از اسکرابرهای الیافی نبافته استفاده شده است‌.

مموری فوم

این محصول یک فوم بسیار باکیفیت می‌باشد که نام دیگر آن ویسکوالاستیک است. مموری فوم می‌تواند برای شاتل فضایی و در حوزه درمانی استفاده های زیادی داشته باشد.

فوم لوکس

این فوم جزو فوم های سفت و متراکم است که نسبتاً وزن سنگینی دارد. در بازار فروش فوم ضربه گیر اغلب به آن فوم ایولون گفته می‌شود و از خاصیت ارتجاعی بالایی برخوردار است. پس به خوبی می‌تواند در برابر ضربه های احتمالی مقاومت داشته باشد.

فوم ریباند

این محصول یک نوع فوم سرد است که ضمن محکم بودن بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشد. اما نوعی فوم بازیافتی است که شامل خرده فوم های متنوع و چسب است. از این فوم بیشتر در تشک، صندلی موتور سیکلت و بسیاری غرفه ها به کار می‌رود.

فوم لاتکس

این فوم لاستیکی دارای حباب های زیادی است پس به خوبی فشارها از اطراف را جذب می‌کند‌. به همین دلیل برای حمل اثاثیه، ساخت پروتزهای متنوع، تهیه برخی ماسک های محافظتی و تولید عایق صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فوم سریع خشک

این فوم بسیار متخلخل است و شبیه به فیبر می‌باشد. پس در مجاورت رطوبت ها سریعاً خشک می‌شود و ضربه گیر بسیار خوبی است به همین دلیل بیشتر برای ساخت مبل ها به کار می‌رود.

ویژگی های مهم ضربه گیر فومی

انواع فوم ضربه گیر در کارخانه های مجهز و با بهره گیری از دستگاه های مدرن و فرمول های خاصی تولید می شوند تا با داشتن انعطاف پذیری مناسب قابل مصرف در صنایع گوناگون شوند. این ضربه گیر ها ویژگی های جالبی دارد که موارد زیر بخشی از ویژگی های مهم آن است:

  • بهداشتی است و با پوست انسان سازگار می باشد.
  • ارتجاعی و انعطاف پذیر است.
  • گواهی استاندارد دارد.
  • قابلیت تولید در ابعاد و انواع مختلف آن وجود دارد.
  • رنگ بندی متنوعی دارد.

ریباند چیست؟

همانطور که گفته شد فوم ریباند از ریسایکل تکه های ابر ساخته شده و فرآیند آن با توجه به ریسایکل کردن مواد موجب پایداری محیط زیست می گردد و به آن ویژگی های خاصی می بخشد که می تواند به عنوان یک عایق صوتی ایده آل عمل کند.

از ابر ریباند می توان در زیرسازی عایق صوتی و آکوستیک محیط استفاده کرد. با توجه به اینکه ریباند یک عایق سلول باز است باید دقت داشت که کارایی این پنل در ترکیب با عایق های سلول بسته مانند یونولیت، فوم الاستومری و فوم پلی اتیلن افزایش می یابد. به خاطر داشته باشید این فوم ضد اشتعال نیست و باید حتماً دور از حرارت و یا منابع مشتعل شونده نصب شود.

مقایسه فوم پلی استر و پلی اتر

در ادامه بحث انواع فوم ضربه گیر، به مقایسه فوم پلی استر و پلی اتر خواهیم پرداخت. فوم های پلی اتر انعطاف پذیر و نرم هستند که تا حدودی به دلیل منافذ بزرگ آنهاست و همچنین ساخت آنها ارزان تر و راحت تر از فوم های پلی استر است.

این یکی از دلایل فروش بیشتر فوم پلی اتر نسبت به فوم پلی استر است. از آن جایی که گروه استر آمین و یورتان در معرض حمله هیدرو لیتیک هستند فوم پلی اتیلن به طور کلی در برابر هیدرولیز مقاومت بیشتری نسبت به سایر فوم های پلی استر خواهد داشت و این به آن معنی است که فرم های پلی استر در محیط های مرطوب کارایی بیشتری خواهند داشت.
در مقابل فوم های پلی استری از پلی استر سخت تر محکم تر و قوی تر هستند. به علاوه این فوم ها نسبت به گازهای خورنده هیدروکربن ها و الکل ها مقاومت و سازگاری بیشتری با انواع افزودنی ها دارند. به طور مثال می توان با کمک افزودن مواد مخصوصی در آنها خواص ضد آتش و ضد اشتعال ایجاد کرد.

سم های پلی اورتان پلی استری میتواند با ویژگی های تخلیه الکترواستاتیک فرمول شوند. قطعات فوم پلی اورتان پلی استر را می توان به همدیگر جوش داد و آن را ورقه ورقه کرد. تولید این فلز نسبت به فوم های پلی استری گران تر بوده و در مواجهه با رطوبت عملکرد ضعیف تری دارند و ممکن است تخریب شوند.

کاربردها

فوم پلی اورتان پلی استر ماده ای است که در تولید بالشتک به کار می رود. به خصوص در شرایطی که ممکن است بالشتک مرطوب شود مانند صندلی هایی که پارچه دارند در قایق های درون دریا. اما در شرایطی که نیاز به مقاومت کششی بیشتری باشد مانند تشک مبلمان فوم پلی استر انتخاب بهتری است.

از طرف دیگر فرم پلی استر در مقایسه با فوم پلی اسر از مقاومت کششی بسیار بالاتری برخوردار است و در برابر کشیدگی جدا شدن و شکستن مقاومت بیشتری از خود در مقایسه با انواع فوم ضربه گیر نشان می دهد. بنابراین فوم های پلی استر نسبت به پلی اتر در کاربرد های نساجی ارجح می باشند.

سخن پایانی

اگر قصد خرید انواع فوم ضربه گیر را دارید بهتر است بدانید که امروزه شرکت های بسیاری در اقصی نقاط کشور انواع فرم ضربه گیر را عرضه می‌کنند. اما بیشتر این فروشندگان واسطه هستند و تنها از فروش انواع فوم ضربه گیر به فکر منفعت مالی خود هستند. به همین منظور ما در شرکت مهندسی ایران پی یو سعی کرده‌ایم با راه اندازی این وب سایت با حذف هزینه های اضافه نمونه‌های مرغوبی از فوم های ضربه گیر را به فروش برسانیم. مهم‌تر اینکه با حذف دلالان و واسطه‌ها توانسته‌ایم این محصولات پلیمری را با تضمین کیفیت کالا در ارزان ترین قیمت به شما عرضه کنیم. تنها کافیست با کارشناسان فروش ما در این مجموعه تماس بگیرید تا در هر زمان و مکانی سفارش شما را ثبت کنیم و سپس محصول را در اسرع وقت درب منزل به شما تحویل بدهیم.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *