لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

تفاوت اصلی اپوکسی و پلی ‌یورتان در چیست؟

تفاوت اصلی اپوکسی و پلی ‌یورتان در چیست؟

Table of Contents

تفاوت اصلی اپوکسی و پلی یورتان The main difference between epoxy and polyurethane پرسشی است که معمولاً برای کارفرمایان صنعت ساختمان پیش می‌آید. کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان از پرطرفدارترین کفپوش‌های صنعتی به شمار می‌آیند که شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. در این زمان انتخاب یکی از این دو نوع کفپوش صنعتی برای خریداران دشوار است. لذا با شناخت تفاوت‌های اصلی اپوکسی و پلی یورتان می‌توانند آن‌ها را از یکدیگر تمایز کرده و انتخاب بهتری برای خود داشته باشند. به ‌همین‌ منظور ما در این مقاله از سایت ایران پی یو به این مبحث می‌پردازیم پس در ادامه با ما باشید.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی از کفپوش‌های جذاب دارای گستره کاربرد فراوان تجاری و مسکونی است. این کفپوش در ابتدا مانند مایع بر روی سطح است که پس از خشک شدن به یک سطح مقاوم تبدیل می‌شود. در مواد اولیه کفپوش اپوکسی موادی نظیر رزین اپوکسی، هاردنر اپوکسی، پرکننده‌ها، مواد ساخت رنگ و مواد افزودنی آلی و معدنی استفاده می‌شود.

کفپوش پلی یورتان چیست؟

کفپوش پلی یورتان از دیگر کفپوش‌های پرمصرف صنعتی است. این کفپوش با ویژگی‌های همچون انعطاف‌پذیری و کشسانی بالا به بی‌رقیب‌ترین کفپوش در محیط‌های دارای تنش سطحی تبدیل شده است. خواص الاستیک پلی یورتان موجب شده تا به عنوان راه‌حل ایده‌آل برای جلوگیری از ترک و ایجاد پوشش ضد آب استفاده شود.

همچنین بخوانید:  رزین اپوکسی 4171 جانا عربستان

تفاوت اصلی اپوکسی و پلی یورتان در چیست؟

تفاوت اصلی اپوکسی و پلی یورتان در چیست؟

درست است که فرآیند تشکیل و اجرا اپوکسی و پلی یورتان در حد بسیاری شبیه به‌ هم هستند اما در میان این دو کفپوش صنعتی تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد. صرف‌ نظر از تفاوت مواد اولیه پلی پورتان و اپوکسی موارد زیر از تفاوت اصلی اپوکسی و پلی یورتان به شمار می‌آیند:

تفاوت اپوکسی و پلی یورتان در عملکرد:

در ابتدا به تفاوت‌های عملکردی اپوکسی و پلی یورتان می‌پردازیم. این تفاوت کاربری نهایی سطح را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کفپوش اپوکسی در مقایسه با کفپوش پلی یورتان سخت‌تر و بادوام‌تر است در نتیجه قدرت فشرده‌سازی بالاتری دارد. بنابراین برای کف‌سازی سالن‌های صنایع سنگین، کف‌سازی انبارها و کف‌سازی مراکز تدارکات با ترافیک کامیون‌های سنگین انتخاب مناسب‌تری است. کفپوش پلی یورتان نسبت‌ به کفپوش اپوکسی نرمی و انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. این ویژگی موجب می‌شود مقاومت آن در برابر خراش و ساییدگی افزایش یابد تا آنجایی ‌که برخی از ضربات را جذب و دفع نماید. انعطاف‌پذیری کفپوش پلی یورتان موجب شده تا در اتاق‌های انجماد و سردخانه‌ها به‌ عنوان کفپوش سردخانه استفاده شود. همچنین کفپوش پلی یورتان برای پارکینگ‌های چند منظوره و بزرگ انتخاب مناسبی است.

تفاوت اپوکسی و پلی یورتان در واکنش‌پذیری:

تفاوت در واکنش‌پذیری می‌تواند از تفاوت اصلی اپوکسی و پلی یورتان باشد. این دو نوع کفپوش در معرض مواد شیمیایی واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. در کف‌سازی برخی صنایع غذایی که در معرض اسید لاکتیک هستند مانند پنیر، شیر، لبنیات و … مطلوب است از کفپوش پلی یورتان استفاده شود. کفپوش‌های اپوکسی در چنین شرایطی دچار خوردگی خواهند شد. البته در حال ‌حاضر به دلیل فرموله کردن اپوکسی امکان استفاده از آن در چنین صنایعی به‌ وجود آمده است. با این‌ حال کفپوش اپوکسی در صنایع با اسیدهای سولفوریک مانند باتری مقاومت بیشتری دارد.

تفاوت اپوکسی و پلی یورتان در زمان اجرا:

پلی اورتان نسبت ‌به اپوکسی با سرعت بیشتری پخته می‌شود. با توجه به این تفاوت اصلی اپوکسی و پلی یورتان اگر پروژه شما باید در زمان کوتاه‌تری انجام شود پس کفپوش پلی یورتان را انتخاب کنید.

تفاوت اپوکسی و پلی یورتان در ظاهر:

کفپوش اپوکسی ظاهر براقی دارد در حالی ‌که کفپوش پلی یورتان هم به ‌صورت مات و هم به صورت براق موجود است.

تفاوت اپوکسی و پلی یورتان در هزینه:

برای کفپوش محل کار و زندگی کفپوش پلی یورتان بهترین انتخاب است؛ زیرا هزینه‌ای که برای تعمیرات این نوع کفپوش‌ها صرف می‌شود در مقایسه با هزینه مورد نظر کفپوش اپوکسی بسیار کم‌تر است. هنگام خرید قیمت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از مهم‌ترین فاکتورها باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا از مهم‌ترین جنبه‌های بصری داخلی و نما داخلی ساختمان هستند.

سخن آخر

همانگونه که در مطلب بیان کردیم کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان از پرکاربردترین کفپوش‌های صنعتی به شمار می‌آیند. امروزه توجه به تفاوت این دو کفپوش به دلایل اقتصادی و کاربردی بیشتر از گذشته است. به صورت کلی تفاوت اصلی اپوکسی و پلی یورتان در ظاهر، عملکرد، واکنش‌پذیری، زمان اجرا و هزینه است. اگر به دنبال به‌صرفه‌ترین خرید کفپوش هستید پس ایران پی یو را انتخاب کنید. این شرکت با سال‌ها سابقه درخشان به منظور کسب رضایت حداکثری مشتریان کیفیت و قیمت مناسب را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. مجموعه ما علاوه‌ بر مشاوره رایگان شما را در زمینه اجرا نیز یاری می‌رساند و ایران پی یو با هدف ارائه هر چه با کیفیت‌تر زنجیره تامین مواد اولیه پلی یورتان و اپوکسی مورد نیاز صنایع گوناگون توانسته است نقشی مهم در ارتقاء سطوح دسترسی مشتریان خود ایفا نماید.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *