لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

تفاوت فوم سرد و گرم- کدام یک برای تعمیر بهتر است؟

تفاوت فوم سرد و گرم ، کدام یک برای تعمیر بهتر است؟

Table of Contents

تفاوت فوم سرد و گرم بیشتر در حالت ارتجاعی آن‌ها است. البته همیشه فوم های سرد عملکرد مطلوب‌تر و عمر طولانی‌تری نسبت به فوم های گرم دارند. به همین دلیل در صنایع مختلف غالباً فوم های گرم و سرد استفاده های متفاوتی دارند. مهم‌تر اینکه فوم سرد در دمای پایین‌تری نسبت به فوم گرم ساخته می‌شود و از نظر ظاهری شبیه به لاتکس است. پس برای تعمیر بسیاری از لوازم خصوصاً صندلی و مبلمان می‌تواند کیفیت بهتری از خود نشان دهد‌. اگر تمایل دارید با تفاوت این دو نمونه فوم بیشتر آشنا شوید ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

تفاوت فوم سرد و گرم چیست؟

تفاوت فوم سرد و گرم چیست؟

فوم ها در نمونه های مختلفی تولید می‌شوند که پرکاربردترین آن‌ها فوم سرد و فوم گرم است. امروزه فوم گرم با استفاده از روش های ساده تری نسبت به فوم سرد تولید می‌شود چون مواد اولیه فوم گرم فعالیت کمی دارند پس باید برای انجام واکنش پلیمری آن به اندازه‌ای دما را افزایش داد. ولی برای ساخت فوم سرد لازم است تا مواد اولیه با کمک فرمولاسیون های جدیدی به مرور زمان شکل بگیرند. به همین دلیل فوم های سرد برای واکنش پلیمری به حرارت بالایی نیاز ندارند. تفاوت دیگر اینکه ساختار فوم سرد به شکل سلول باز است بنابراین این سلول ها مانع از جمع شدگی فوم می‌شود‌.

چگونه فوم سرد و فوم گرم را تشخیص دهیم؟

معمولاً فوم ها اجسامی هستند که به راحتی لمس می‌شوند. پس برای اینکه تفاوت فوم سرد و گرم را بفهمید بهتر است اول از همه با انگشت خود قسمتی از فوم سرد و گرم را فشار دهید. بعد از چند لحظه مشاهده خواهید کرد که جای انگشت شما در فوم سرد سریعاً از بین می‌رود. یعنی فوم به دلیل خاصیت ارتجاعی بالا به محض برداشتن انگشت شما به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. ولی فوم گرم به علت اینکه سخت‌تر و سفت‌تر از فوم سرد است جای انگشتتان را تا چند لحظه نگه می‌دارد.

البته هنگامی که هوا سرد باشد فوم های سرد هم سفت‌تر از حالت عادی می‌شوند و دیرتر به حالت طبیعی خود برمی‌گردند. بنابراین هر چقدر که دمای محیط متعادل‌تر باشد تفاوت فوم های سرد و گرم را بهتر تشخیص می‌دهید.

مهمترین تفاوت فوم سرد و گرم

مهمترین تفاوت فوم سرد و گرم

از آنجایی که قالب گیری فوم سرد در زمان سریع تری انجام می‌شود همچنین انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فوم های گرم دارد. یعنی در زمان استفاده سریعاً بر اثر وارد آمدن فشار به حالت قبل خود بازمی‌گردد. ‌پس فوم سرد توانسته در صنعت طرفداران بیشتری را به سمت خود بکشاند. مهم‌تر اینکه فوم سرد مقاومت بیشتری در برابر عوامل کششی دارد.

از طرفی در برابر حریق مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهد پس برای تعمیر وسایل مختلف استفاده از فوم سرد مناسب‌تر از فوم گرم است. به همین دلیل امروزه صنعتگران سراسر جهان برای تولید کالاهایی مثل خوشخواب، صندلی خودرو، ساخت مبلمان مختلف و غیره از فوم سرد استفاده می‌کنند. حتی این فوم ها برای بسته بندی برخی اقلام و پوشش هم کاربردهای فراوانی دارند.

فوم سرد بهتر است یا فوم گرم؟

اگر می‌خواهید بعد از تعمیر لوازم و وسایل نقلیه خود قسمت نشیمن گاه در زمان کوتاهی گود نشود. بهتر است برای تعمیر آن‌ها به سراغ مموری فوم ها یا همان فوم های سرد بروید. چون یکی از مهم ترین تفاوت فوم سرد و گرم راحتی فوم های سرد در هنگام نشستن است. قطعاً در زمان استفاده از تشک ها و نشیمن گاه هایی که از فوم سرد تهیه شده‌اند احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.‌ اگر چه این نوع فوم ها حالت سفت تری نسبت به فوم های گرم دارند اما پس از مدتی استفاده کردن حالت سفتی خود را از دست می‌دهند و کمی نرم‌تر می‌شوند.

تفاوت در ویژگی ها و کاربردها

یکی دیگر از تفاوت فوم سرد و گرم از لحاظ دانسیته است. دانسیته فوم های گرم تقریباً حدود 27_ 45 g/l تعیین شده در صورتی که دانسیته فوم های سرد به اندازه 35_ 33 g/l است. پس به طور کلی فوم های سرد مزیت ها و کاربردهای بیشتری نسبت به فوم های گرم دارند. همچنین ماندگاری این نوع فوم های نرم بیشتر است و در صنایع مختلفی مثل تولید مبلمان، ساخت کالای خواب و تولید انواع صندلی های اداری و خودرو به کار می‌روند. در حالی که فوم های گرم نسبت به انواع فوم سرد کاربردهای محدودتری دارد.

کدام فوم مناسب تعمیرات است؟

عده‌ای از افراد پیشنهاد می‌کنند که تنها فوم سرد در ابعاد مختلف برای تعمیرات لوازم مختلف خصوصاً مبلمان مناسب است. ولی عده‌ای دیگر می‌گویند که فقط فوم گرم برای تعمیر مبلمان، صندلی و غیره عالی است. در صورتی که به طور دقیق نمی‌توان گفت که چه نوع فومی برای تعمیرات بهتر است.

چون انواع فوم نرم از جمله فوم سرد و فوم گرم هر کدام ویژگی های بارزی دارند در نتیجه در هر شرایط دمایی و شرایط آب و هوایی ممکن است تا حدودی عملکرد متغیری از خود نشان دهند. اگر چه بارها در طول متن گفتیم که فوم سرد خصوصیات بهتری از فوم گرم دارد. ولی زمانی که بحث تعمیرات باشد مطمئناً برای انتخاب فوم سرد و فوم گرم باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید.

کدام فوم بهتر است فوم گرم یا سرد؟

اگر برای تعمیرات لوازم خود به دنبال یک فوم مناسب با استحکام و ماندگاری بالا هستید. باید به طور کلی گفت فوم گرم چون از فوم سرد سخت‌تر و سفت‌تر است پس برای تعمیر مبلمان در قسمت کف مبل بهتر است از فوم گرم استفاده کنید. اما برای قسمت نشیمن گاه مطمئناً فوم های سرد احساس راحتی بیشتری را برایتان فراهم می‌کند.

البته این موضوع در مورد تعمیر انواع مبلمان، صندلی خودرو، صندلی قطار و غیره بیان شد. اما چنانچه می‌خواهید از انواع فوم های نرم به شکل فوم سرد و فوم گرم استفاده‌های متفاوت‌تری داشته باشید. بهتر است با کارشناسان فروش ما در مجموعه بزرگ اسپری فوم به صورت تخصصی مشورت کنید.

سخن پایانی

چنانچه قصد دارید تا لوازم، صندلی خودرو، نشیمن گاه موتور و یا مبلمان خود را تعمیر کنید. بهتر است به سراغ خرید فوم های سرد در اندازه های متنوع بروید‌. چون این نوع فوم ها علاوه بر مرغوبیت بالا نسبت به سایر فوم های گرم تا حد زیادی عمر مفید دارند.

اگر شناخت زیادی روی کیفیت انواع فوم ها ندارید همچنین نمی‌دانید که از کجا این گونه فوم ها را تهیه کنید ما در شرکت مهندسی ایران پی یو بهترین فوم سرد با بالاترین سطح کیفی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. افزون بر اینکه شما می‌توانید قبل از خرید انواع فوم سرد و گرم با کارشناسان فروش ما در این مجموعه مشاوره رایگان داشته باشید.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *