لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

قیمت و خرید فوم نرم- مهم‌ترین نکات کاربردی فوم نرم soft foam

قیمت و خرید فوم نرم- مهم‌ترین نکات کاربردی فوم نرم soft foam

Table of Contents

 خرید فوم نرم در نمونه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. چون این نوع محصولات پلیمری در بازار به شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. البته هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند چون فوم های نرم به دو گروه اصلی فوم سرد و فوم گرم طبقه بندی می‌شوند. پس در هنگام خرید این فوم ها باید اول از همه سطح مورد اجرای خود را مشخص کنید تا بتوانید با توجه به نیازتان بهترین و مرغوب فوم نرم را تهیه کنید. اگر قصد خرید این فوم را دارید تا پایان این متن با ما همراه باشید تا به شما بگوییم در هنگام خرید انواع فوم نرم به چه مکانی توجه کنید.

خرید فوم نرم

خرید فوم نرم

اگر به دنبال خرید انواع فوم های نرم به صورت فوم سرد و یا به فوم نرم هستید. بهتر است بدانید که این نوع محصولات پلیمری جزو فوم های پلی یورتان سلول باز هستند که در بازارهای فروش فوم نرم به آن‌ها فوم فلکس هم گفته می‌شود. این نوع فوم ها به راحتی هوا را از منافذ خود عبور می‌دهند و تا حد زیادی سر و صدای اطراف را به خود جذب می‌کنند. اما با توجه به درجه سفتی که دارند در قطرهای مختلفی تولید می‌شوند به طوری که دانسیته آن‌ها بین 35 تا 55 کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد. پس به طور کلی این فوم ها وزن بسیار سبکی دارند همچنین خیلی بادوام هستند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

خرید فوم سرد

همان‌طور که گفته شد فوم نرم به صورت فوم گرم و فوم سرد (مموری فوم) تولید و عرضه می‌شود. ولی هر کدام از این فوم ها کیفیت و ویژگی های منحصر به فردی دارند. مثلاً فوم سرد طول عمر بیشتری نسبت به فوم های گرم دارد. چون در زمان ساخت فوم های سرد از حرارت‌های غیر مستقیم استفاده می‌شود. همچنین نوعی عایق رطوبتی است و از نفوذ نم و رطوبت به درون سطوح مختلف جلوگیری می‌کند.

از طرفی عایق حرارتی و برودتی است. همچنین کاربرد راحت و نصب سریعی در صنایع مختلف دارد. البته امروزه در بازارهای تجاری فوم سرد به صورت فوم سرد درجه 1 و فوم سرد درجه 2 عرضه می‌شود. بنابراین فوم های سرد با برندهای مختلف از لحاظ قیمت و کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. با این حال ما در شرکت مهندسی ایران پی یو سعی کرده‌ایم با تضمین اصل بودن کالا مرغوب ترین فوم سرد را در اختیارتان قرار دهیم.

خرید فوم گرم

دقت داشته باشید در ساخت فوم های گرم از حرارت‌های مستقیم با دمای بالا استفاده می‌شود. در نتیجه فوم های گرم نسبت به فوم های سرد سفت‌تر هستند. البته این خاصیت در فوم های گرم به مرور زمان کمتر شده و فوم نرم تر و گودتر می‌شود‌. ولی به طور کلی فوم های گرم خاصیت ارتجاعی کمتری دارند و همین مسئله باعث شده است تا فوم های گرم طول عمر کمتری داشته باشند. البته فوم های گرم مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند. همچنین مقاومت بالایی در برابر عوامل فیزیکی مثل ضربه های شدید و فشارهای ناگهانی از خود نشان می‌دهند.

این نوع فوم ها در برابر نوسانات دمای محیط مقاوم هستند. از طرفی در برابر آلودگی های بیولوژیکی، حشرات و آسیب جوندگان هیچ تغییری نمی‌کنند. مهم‌تر اینکه در برابر خوردگی مقاوم هستند و نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت و حفظ زیبایی سازه دارند.

چگونه فوم سرد و گرم را تشخیص دهیم؟

زمانی که قصد خرید فوم نرم را دارید باید حتماً به نوع سرد یا گرم بودن آن توجه کنید. اگر چه بیشتر با لمس کردن فوم نرم می‌توان نوع گرم یا سرد آن را تشخیص داد. ولی در خرید اینترنتی فوم نرم که امکان لمس کردن فوم وجود ندارد باید از طریق روش های دیگری اقدام کنید مثلاً:

  • اندازه های فوم سرد را در نظر بگیرد.
  • با کارشناسان فروش یک شرکت معتبر مشورت کنید.
  • مشخصات فیزیکی و شیمیایی محصول مورد نظرتان را با دقت مطالعه کنید.
  • قبل از خرید فوم باید نوع نیازتان را مشخص کنید.
  • وزن فوم را برآورد کنید.
  • به بسته بندی فوم در مورد برند، علامت FR یا همان‌ ضد آتش بودن تاریخ تولید محصول و علامت استاندارد آن توجه کنید.

فروش فوم نرم

امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید و فروش فوم های نرم فعالیت می‌کنند. اما آن‌ها سعی کرده اند تا این نوع فوم های سرد و گرم را در درجه های مختلفی تولید کنند تا مشتریان بتوانند با خرید فوم نرم نیاز خود را تا حد زیادی برطرف کنند. به همین دلیل فوم های نرم متناسب با درجه ای که دارند در نمونه‌های مختلفی عرضه می‌شوند مانند:

فوم پلی پورتان نرم بلوکی

این نوع از فوم های نرم بیشتر برای ساخت بالشتک داخل خودرو و سایر صندلی ها استفاده می‌شوند. چون حالت ارتجاعی زیادی دارند و سبب می‌شود تا در زمان نشستن روی آن احساس راحتی کنید. معمولاً این نوع فوم های پلی یورتان یک نوع فوم ابری هستند که هنگام خرید فوم نرم بلوکی در بیشتر اوقات به آن‌ها اسفنج گفته می‌شود.

فوم پلی یورتان نرم قالبی

این نوع فوم پلی یورتان به صورت فوم سرد است. پس حالت ارتجاعی بسیار کمی دارد از طرفی نسبت به فوم های گرم یا همان فوم های بلوکی طول عمر کمتری دارند. به همین دلیل از فوم های قالبی بیشتر برای ساخت صندلی هواپیما، تشک خودرو، تودوزی مبلمان و ساخت صندلی موتور و قطار استفاده می‌شود.

فوم نرم ویکسو الاستیک

این نوع فوم های نرم کارایی بیشتری نسبت به دو گونه قبلی دارند. پس به عنوان یک عایق فوق‌العاده در برابر صدا و صوت از آن استفاده می‌شود. در واقع الاستومرهای ترموپلاستیک خواص فیزیکی منحصربفردی دارند‌ چون از انعطاف پذیری بسیار بالایی هم برخوردار هستند. همچنین در برابر سایش و فشارهای وارد شده دوام بالایی دارند. مهم‌تر اینکه در برابر تغییرات آب و هوایی می‌توانند سازگاری زیادی را از خود نشان دهند. امروز کاربران توانسته‌اند این نوع فوم های نرم را با روش های مختلفی رنگ آمیزی کنند و ظاهر زیباتری را در فضاهای مختلف به آن‌ها بدهند. البته از مهم‌ترین کاربردهای دیگر فوم نرم ویسکوالاستیک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • تولید روکش کابل
  • ساخت قطعات خودرو مثل قسمت خارجی آیینه خودرو
  • ساخت شلنگ برای انتقال و آبیاری
  • ساخت چرخ دنده و محفظه گردگیر
  • ساخت وسایل ورزشی مثل چرخ اسکیت و پوشش سالن های ورزشی

خرید فوم نرم رنگی

فوم های نرم رنگی یک نوع ورقه های نازک با ابعاد مختلف از جنس فوم با تنوع رنگ بالایی هستند. این نوع فوم ها ساختار بسیار نرم، ظریف و مخملی دارند. پس به هر شکل دلخواهی تا خورده و یا لوله می‌شوند بدون اینکه ذره‌ای شکستگی در سطح فوم ایجاد شود. به همین دلیل فوم های رنگی بیشتر مورد کاربرد دانشجویان و دانش آموختگان رشته معماری قرار می‌گیرند. البته از این فوم ها به منظور افزایش دادن خلاقیت کودکان در ساخت ماکت ها، کاردستی ها و وسایل بسیار جالب دیگری استفاده می‌شود.

یکی از بهترین ویژگی این فوم ها انعطاف پذیری بالای آن‌ها است. پس به راحتی می‌توانید فوم های رنگی را با قیچی، کاتر و چاقو برش بزنید و به هر شکل ممکنی درآورید. مهم‌تر اینکه فوم های رنگی یک نوع عایق صوتی عالی هستند که با رنگ‌های جذابی در دیوار، کف و سقف اتاق‌ها نصب می‌شوند.

خرید فوم نرم ترموپلاستیک

الاستومرهای ترموپلاستیک از جمله فوم های نرم پلی یورتان هستند که خواص فیزیکی جالبی دارند. این نوع فوم ها وزن بسیار سبکی داشته و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. در هنگام خرید این نوع فوم توجه داشته باشید که فوم های ترموپلاستیک در تماس با روغن ها و نفت مقاوم هستند. همچنین ضد سرطان بوده و دوستدار محیط زیست هستند. در نتیجه کیفیت و دوام بالایی دارند.

امروزه این مواد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند البته به دلیل اینکه فوم نرم ترموپلاستیک حالت فلکس و ساختار پایدار خود را در دماهای زیر صفر حفظ می‌کند. پس می‌تواند در صنعت الکتریسیته برای تولید روکش سیم‌ها و کابل‌ها مناسب باشد. حتی به علت خواص فیزیکی ترموپلاستیک از این ماده برای تولید وسایل ورزشی، کفش ورزشی و سایر تجهیزات دیگر هم استفاده می‌شود.

قیمت فوم نرم

قیمت خرید فوم نرم

زمانی که برای خرید فوم نرم اقدام می‌کنید مطمئناً اولین چالشی که با آن رو به رو می‌شوید بحث قیمت فوم نرم در نمونه‌های مختلف است. چون قیمت فوم نرم مانند قیمت سایر محصولات شیمیایی دیگر هر روز تغییرات زیادی دارد. البته این تغییرات تا حد زیادی به قیمت مواد اولیه، گران شدن دلار، تشدید تحریم های اخیر و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌دهیم با همکاری کارشناسان ما در این وب سایت قبل از خرید فوم های نرم حتماً از جدیدترین لیست قیمت خرید فوم های پلی یورتان مطلع شوید.

سخن پایانی

از آنجا که بیشتر فوم های پلی یورتان در صنایع بزرگ کاربرد دارند. پس امروزه فوم های نرم، هم به شکل زینتی و هم به منظور استراتژیک خرید و فروش می‌شوند‌. پس اگر می‌خواهید با خرید فوم نرم پروسه خود را با موفقیت پیش ببرید به شما توصیه می‌کنیم پیش از تهیه هر نوع از فوم های نرم با کارشناسان ما در شرکت مهندسی ایران پی یو مشاوره کنید چرا که این تیم حرفه ای در زمینه تولید و تأمین انواع فوم پلی یورتان در کشور تجربه زیادی کسب کرده است. همچنین این امکان را برایتان فراهم نموده‌ایم تا بتوانید با در نظر گرفتن زیر ساخت های خود بهترین و مرغوب ترین انواع فوم های پلی یورتان خصوصاً فوم نرم را از مجموعه ما تهیه کنید.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *