لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

فوم چوب پلی یورتان

خرید فوم چوب Wood Imitation Ployurethane Foam ، فوم چوب پلی یورتان

Table of Contents

فوم چوب پلی یورتان یک نوع فوم سخت است که در بازارهای تجاری به آن چوب مصنوعی گفته می‌شود. این محصول مقاومت بالا و خاصیت تراشکاری خوبی دارد. همچنین رنگ‌پذیری آن ایده آل است و قابلیت بتونه کاری بسیار عالی دارد. مهم‌تر اینکه در زمان اتصال قطعات چوب مصنوعی با چسب های فوری هیچ نوع ترک خوردگی ایجاد نمی‌شود. از این رو فوم چوب پلی اورتان همواره توانسته در بسیاری از صنایع جهان خصوصاً صنعت مبلمان سازی جایگزین خوبی برای چوب طبیعی باشد. برای آشنایی بیشتر شما با این نوع فوم سخت پلی یورتان در ادامه این متن در مورد ویژگی‌ها، کاربردها و نحوه خرید فوم چوب مصنوعی صحبت خواهیم کرد.

فوم چوب پلی یورتان چیست؟

فوم چوب پلی یورتان چیست

این محصول یک نوع فوم سخت و منسجم است که از واکنش دادن دو جزء پلی آل (رزین) به همراه ایزو چوب (هاردنر) ساخته می‌شود. البته بهتر است برای افزایش مقاومت مکانیکی فوم چوب از کربنات کلسیم خشک و یا مقداری خاک اره ریز هم استفاده کنیم. زمانی که این دو ماده با یکدیگر ترکیب می‌شوند به سادگی پف کرده و به جسم سختی شبیه به شکل چوب تبدیل می‌شوند. البته میزان سختی و کیفیت فوم چوب به نسبت دانسیته های رزین و هاردنر بستگی دارد.

مزایای فوم چوب پلی یورتان

به طور کلی هر نوع فوم چوب پلی یورتان دارای مزایای بسیاری است مانند:

  • ضد آب
  • چسبندگی عالی
  • مقاوم در برابر آتش
  • مقاومت مکانیکی زیاد
  • استفاده راحت و سریع
  • کاهش هزینه های تولید
  • قابلیت CNC کردن و تراشکاری
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • رنگ‌پذیری عالی با رنگ های مختلف
  • قابل استفاده در نمونه‌های مختلفی از قالب های آلومینیومی، فایبرگلاس و انواع قالب های فولادی و سیلیکونی

کاربرد های فوم چوب پلی یورتان

چوب مصنوعی یا همان فوم سخت پلی یورتان بعد از تهیه شدن درون قالب های مخصوصی ریخته می‌شود. بعد از گذشت چند روز به طور کامل خشک شده و در صنایع مختلف قابل استفاده است مانند:

صنعت مبلمان

تهیه کناف مبل، پایه‌ها و دسته‌های تخت خواب، میز غذاخوری

صنعت ساختمان

تهیه قرنیزها، تزئینات نمای ساختمان و پانل های دیواری

صنعت خودرو

طراحی داخل اتومبیل

صنعت دکوراسیون

انواع مجسمه‌ها، تهیه قاب های عکس و نمونه‌هایی زیبایی از قاب آینه

خرید فوم چوب پلی یورتان

با توجه به گسترش زیادی که در ساخت مصنوعات چوبی صورت گرفته است. بنابراین صنعتگران به منظور جلوگیری از قطع درختان و حفظ محیط زیست به دنبال یک ماده مصنوعی جایگزین چوب طبیعی بودند. تا اینکه مواد پلیمری خصوصاً فوم چوب پلی اورتان توانست با قابلیت‌های خوبی که دارد جایگزین چوب طبیعی شود. پس خرید چوب مصنوعی در صنایع مختلف هزینه را کاهش داده و همچنین سرعت تولید مصنوعات چوبی را تا حد زیادی بالا برده است.

البته در زمان خرید فوم چوب توجه داشته باشید که تزریق فوم سخت پلی یورتان متناسب با حجم تولید و ابعاد قطعات در نظر گرفته شده به صورت‌های مختلفی تزریق می‌شود. برخی از این روش‌ها تزریق دستی، استفاده با دستگاه‌های فشار پایین و همچنین تزریق با کمک دستگاه‌های فشار بالا انجام‌ می‌شود.

سخن پایانی

لوازم و مصنوعاتی که با فوم چوب پلی یورتان تولید می‌شوند قیمت مناسب‌تری نسبت به چوب‌های طبیعی دارند. همچنین استفاده از فوم چوب مانع از قطع درختان می‌شود و مشکلات زیست محیطی را به شدت کاهش می‌دهد. در این راستا ما نیز در شرکت مهندسی ایران پی یو سعی کرده‌ایم تا با عرضه مرغوب‌ترین فوم چوب گامی بزرگ در پیشبرد صنایع چوبی کشور برداریم و فرآیند تراشکاری، قالب گیر، رنگ رزی و سایر اقدامات بر روی محصولات چوب طبیعی را برای شما صنعتگران گرامی آسوده‌تر کنیم.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *