لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

مزایای استفاده از فوم گرم چیست؟

مزایای استفاده از فوم گرم چیست؟

Table of Contents

مزایای استفاده از فوم گرم (Advantages of using hot foam) موضوعی است که در طول این مقاله به آن خواهیم پرداخت تا بتوانید هرچه بهتر و ساده‌تر در مورد آن کسب اطلاعات کنید و بدانید که این نوع از فوم چه مزیت‌ها و چه خواصی دارد و چگونه می‌توان آن را در موارد مختلفی مورد استفاده قرار داد.

فوم گرم چیست؟

فوم گرم چیست؟

اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم این است که فوم گرم چیست؟ فوم گرم یکی از مدل‌های فوم‌ های نرم است که از مواد پلی یورتان ساخته شده است. این فوم‌ ها در موارد مختلفی کاربرد دارند و استفاده می‌شوند و به همین دلیل نیز می‌توان گفت که فوم‌ های گرم نیز همچون فوم‌ های سرد طرفداران خاص خودشان را دارند. به طور کلی استفاده از فوم‌ های گرم در انواع میز و صندلی‌ها، مبلمان و… دیده می‌شود.

مزیت‌های استفاده از فوم گرم

اما مزایای استفاده از فوم گرم چیست؟ این نوع از فوم ‌ها می‌توانند مزیت‌های زیادی را به همراه داشته باشند و لازم است تا این مزیت‌ها را به خوبی بشناسیم که بتوانیم از آن‌ها در موارد مختلفی استفاده کنیم. فراموش نکنید که فوم‌ های گرم نیز همچون انواع فوم سرد می‌توانند ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد و خاص خودشان را داشته باشند.

  • انعطاف‌پذیری در تولید

زمانی که می‌خواهند فوم ‌های گرم را تولید کنند، معمولاً می‌توانند آن‌ها را در رنگ‌ها، سایز‌ها و حتی کیفیت‌های گوناگون بسازند. این موضوع سبب می‌شود تا بتوان از این فوم که به صورت سفارشی قابلیت تولید دارد در هر شرایطی استفاده کرد. معمولاً استفاده از فوم گرم با داشتن رنگ و طرح و همچنین سایز و ابعاد گوناگون در محیط‌های مختلف می‌تواند کار راحت‌تری باشد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

  • قابل استفاده در صنایع مختلف

دومین مورد مربوط به استفاده کردن از این فوم در صنایع مختلف است. از فوم گرم می‌توان در صنایع مختلف همچون ساخت مبلمان، ساخت صندلی‌های اداری، صنایع خودروسازی، صنایع بسته‌بندی، صنایع پوششی، ساخت اسفنج‌ها و… به سادگی استفاده کرد و مطمئن بود که این فوم ‌ها می‌توانند تا چندین سال بهترین عملکرد را داشته باشند و دچار خرابی، تو رفتگی و هر گونه آسیب دیگری نشوند. فراموش نکنید که فوم ‌های گرم با کیفیت می‌توانند چندین سال را بدون هیچگونه خرابی و مشکلی به راحتی کار کنند و از این بابت هیچ مشکلی نداشته باشند.

  • عایق کاری

یکی دیگر از مزایای استفاده از فوم گرم مربوط به عایق کاری می‌شود که این فوم ‌ها دارند. عایق کاری‌های فوم‌ ها در موارد مختلف در برابر نفوذ سرما و گرما است و از این بابت می‌توانید خیالتان راحت باشد که هیچگونه مشکل و مسأله‌ای وجود نخواهد داشت.

همچنین بخوانید: مواد فوم تزریق لوله

متریال تشکیل دهنده فوم گرم

متریال تشکیل دهنده فوم گرم

متریال‌های تشکیل دهنده فوم گرم شامل چه مواردی می‌شود؟ برای آن که مزایای استفاده از فوم‌ های گرم را بهتر متوجه شوید، می‌توانید با خیال راحت در خصوص متریال‌های سازنده این فوم ‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهید و سپس زمانی که به طور کامل از بابت این متریال‌ها مطمئن شدید، فوم مورد نظر خودتان را خریداری کنید. یکی از نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد آن است که معمولاً مواد و متریال اولیه سازنده فوم ‌های گرم و فوم‌ های سرد یکسان هستند و صرفاً پروسه تولیدی آن‌ها متفاوت است و این موضوع می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

  • پلی ال

پلی ال یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند تعیین‌کننده نوع فوم شما باشد. ماده پلی ال در فوم ‌های گرم استفاده نمی‌شود، بلکه در عوض استفاده از آن از پلی اتر پلی ال معمولی استفاده می‌شود. گاهی اوقات حتی ممکن است به جای پلی اتر پلی ال معمولی از پلی ال‌های گیاهی نیز استفاده کنند که سو اثرات زیست محیطی کمتری را بر جای می‌گذارد و می‌تواند برای محیط اطراف و همچنین کره زمین انتخاب بسیار بهتری باشد.

  • نشاسته

شاید تعجب کنید اما دومین موردی که می‌تواند جزء مواد تشکیل دهنده فوم‌ های گرم به حساب بیاید و در بررسی مزایای استفاده از فوم گرم نیز بسیار تأثیر‌گذار است، ماده نشاسته است. این ماده برای همه ما شناخته شده است و نیازی نیست تا بخواهیم در مورد آن توضیحات زیادی را بیان کنیم. صرفاً باید بدانید که نشاسته دارای ویژگی‌هایی است که سبب می‌شود فوم مورد نظر ما بهتر شکل بگیرد و از سوی دیگر نیز دارای قیمت کمتری است و همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن رایج‌تر و همچنین مقرون به صرفه‌تر باشد. معمولاً میزان استفاده از نشاسته در فوم ‌های گرم نیز بیشتر از فوم‌ های سرد است.

همچنین بخوانید: کاربرد فوم گرم و تشخیص نوع آن

جمع‌بندی 

مواردی که در طول این مقاله در خصوص مزایای استفاده از فوم گرم و همچنین ویژگی‌های این فوم مطرح شد، همگی جزء مواردی بودند که لازم میدانستیم تا در مورد آن به طور کامل و واضح توضیح دهیم. برای خرید انواع فوم گرم و یا حتی فوم سرد بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که از بابت کیفیت کالا‌های آن مطمئن باشید. ایران پی یو یکی از این شرکت‌ها و تولید‌کننده‌ها است که می‌توانید هم از بابت کیفیت محصولات و هم از بابت قیمت آن‌ها مطمئن بوده و با خیال راحت از محصولات آن‌ها خریداری کرده و استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *