لوگو

فوم اسپری پلی یورتان

معرفی محصول

فوم اسپری پلی یورتان

امروزه عایق بندی ساختمان و جلوگیری از هدر رفتن انرژی از جمله موضوعاتی می باشد که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. فوم اسپری پلی یورتان همانند یک عایق عمل کرده و به خوبی می تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند. این عایق قدرت چسبندگی بالایی دارد و به راحتی قابل اجرا است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این فوم آشنا کنیم.

سایر محصولات

فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان چیست؟

فوم تزریقی لوله ای

نحوه تولید فوم چوب

فوم چوب

کاربرد فوم ساندویچ پانل و دلایل استفاده از آن

فوم ساندویچ پانل

انواع فوم اسپری پلی یورتان

فوم های اسپری به دو دسته سلول باز و سلول بسته موجود هستند که در ادامه به صورت مختصر این دو نوع را توضیح می دهیم.

  • اسپری فوم سلول باز

عایق پلی یورتان سلول باز نوعی فوم پاششی است که به طور کامل منافذ کوچک آن باز نشده است. در این عایق مواد شیمیایی کمتری وجود دارد، از این رو قیمت آن پایین تر است. عایق فوم پلی یورتان در زیر سقف، دیوارهای بین ساختمان، داخل سرویس بهداشتی و بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرد. عایق فوم سلول باز بیشترین کاربرد را به عنوان عایق صوتی دارد.

  • فوم اسپری پلی یورتان سلول بسته

این عایق نسبت به فوم سلول باز چگالی بیشتر دارد و متراکم تر است. همچنین این عایق ساختار سلولی فشرده تر و ریزتری دارد. از عایق های سلول بسته می توان در فضای بیرون برای جلوگیری از نفوذ بخار آب استفاده کرد. فوم سلول بسته پس از تزریق منبسط می شود و حجم آن افزایش می یابد و سپس سفت می گردد. همین ویژگی فوم سلول بسته این امکان را فرام می کند، تا از فوم پاششی پلی یورتان به عنوان عایق صوتی و حرارتی در مکان هایی که به درزگیر نیاز دارند به کار رود. از جمله کاربرد اسپری فوم پلی اورتان می توان به عایق کاری مرغداری ها، عایق کاری سالن های پرورش قارچ، صنایع یخچال سازی، عایق کاری انواع سوله ها و … اشاره کرد.

انواع فوم اسپری پلی یورتان
نحوه استفاده از فوم اسپری پلی یورتان

نحوه استفاده از فوم اسپری پلی یورتان

برای استفاده از فوم اسپری پلی یورتان باید مراحل زیر سپری کنید:

نظافت سطح مورد نظر

مرطوب کردن سطح مورد نظر

دابل اسپری کردن سطح مورد نظر

قیمت فوم اسپری پلی یورتان

قیمت فوم اسپری پلی یورتان

فوم های پلی یورتان در حجم های مختلفی به بازار عرضه می گردد که هر کدام قیمت خاصی دارند. همچنین برند نیز از دیگر فاکتورهایی است که بر روی قیمت این فوم تاثیر می گذارد. ایران پی یو به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه، منصفانه ترین قیمت را به مشتریان خود ارائه می کند. شما تنها از طریق تماس با شماره های درج شده در سایت، می توانید قیمت روز اسپری فوم پلی اورتان را استعلام نمایید.

فواید فوم اسپری پلی‌یورتان چیست؟

فوم اسپری پلی‌یورتان یک ماده‌ی عایق‌گذاری و عایق‌زنی است که به صورت اسپری بر روی سطوح پاشیده می‌شود و سپس متمایل به انبساط و سخت شدن می‌باشد. این فوم بسیار متنوع است و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از فواید مهم این نوع فوم عبارتند از:

  1. عایق‌گذاری حرارتی: فوم اسپری پلی‌یورتان مواد عایق‌کننده‌ای است که می‌تواند حرارت و سرما را از ساختمان‌ها و سطوح جدا کند. این امر منجر به کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش می‌شود.

  2. عایق‌گذاری صوتی: فوم اسپری پلی‌یورتان قادر به جذب صداهای خارجی است و از نفوذ صداها به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند، بنابراین از نظر صوتی بهبود محیط زندگی فراهم می‌کند.

  3. مقاومت در برابر رطوبت: این نوع فوم به دلیل ساختار بسته و ضد آب خود، می‌تواند از نفوذ رطوبت و آب به ساختمان جلوگیری کند و از آسیب‌های ناشی از رطوبت مانند پوسیدگی چوب و تخریب سازه‌های فلزی جلوگیری کند.

  4. سبکی و زبری کم: فوم اسپری پلی‌یورتان بسیار سبک است و به دلیل روش اعمال آن به صورت اسپری، می‌تواند به سادگی در سطوح مختلف اعمال شود و به سطوح یک پوشش زبر کمک می‌کند.

  5. انعطاف‌پذیری: این فوم دارای خواص انعطاف‌پذیری بالا است که منجر به جلوگیری از ترکیدگی و تغییر اندازه سطوح در شرایط مختلف دما می‌شود.

  6. مقاومت شیمیایی: فوم اسپری پلی‌یورتان مقاومت خوبی در برابر اسیدها، قلیاها، و مواد شیمیایی دیگر دارد که آن را مناسب برای استفاده در محیط‌های صنعتی می‌کند.

  7. نصب سریع و آسان: فوم اسپری پلی‌یورتان به سرعت خشک می‌شود و نصب آن نسبت به روش‌های دیگر عایق‌گذاری سریع‌تر و آسان‌تر است.

  8. بازدهی بالا: این فوم معمولاً به صورت پوششی همگن و بدون درز اعمال می‌شود که منجر به کاهش نقاط ضعف و افزایش بازدهی عایق‌گذاری می‌شود.

با توجه به این فواید، فوم اسپری پلی‌یورتان به عنوان یک راه حل کارآمد برای عایق‌گذاری و بهبود عملکرد ساختمان‌ها و سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز استفاده فوم اسپری پلی یورتان چگونه است؟

طرز استفاده فوم اسپری پلی یورتان چگونه است؟

فوم اسپری پلی‌یورتان (Polyurethane Foam) یک ماده ساختمانی است که برای عایق‌سازی، چسباندن و گرفتن فضاهای خالی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. برای استفاده صحیح از فوم اسپری پلی‌یورتان، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آماده‌سازی:

    • اطمینان حاصل کنید که سطحی که می‌خواهید فوم را بزنید، خشک و تمیز باشد.
    • اگر سطح خیلی صاف باشد، ممکن است فوم اسپری دچار مشکل شود. در این صورت، می‌توانید از یک لایه اولیه از ماده زیرسازی استفاده کنید.
  2. نصب لوله:

    • اکثر بسته‌های فوم اسپری شامل لوله‌هایی هستند که نیاز است در آنها قرار گیرد. لوله را به کپسول فوم متصل کنید.
  3. تنظیم دبی فوم:

    • دبی فوم را با استفاده از پیچ تنظیم کننده روی کپسول تنظیم کنید. معمولاً دبی درجه‌بندی شده است و به میزان فشاری که فوم اسپری می‌آید اشاره دارد.
  4. پاشیدن فوم:

    • فوم را با فشار دادن دکمه اسپری به سطح مورد نظر بزنید. دقت کنید که نهایتاً فوم در اثر تماس با هوا خواهد گرفت و انبساط پیدا خواهد کرد.
  5. پخش و صاف‌سازی:

    • فوم به طور طبیعی پخش خواهد شد و به مرور زمان خواهد خشکید. برخی از محصولات اسپری، پس از خشک شدن، می‌توانند صفحه نمونه شوند و با کارد یا پیچ‌گوشت به شکل صحیح صاف‌سازی شوند.
  6. تمیز کردن:

    • هر چه سریعتر پس از استفاده، لوله‌ها را از کپسول جدا کرده و آنها را با یک ماده تمیزکننده مخصوص تمیز کنید. در صورتی که فوم خشک شود، حذف آن به طور مکرر برای حفظ لوله و کپسول مهم است.

توجه:

  • اطمینان حاصل کنید که دما و رطوبت محیط برای استفاده از فوم مناسب باشد.
  • حتماً دستکش و عینک ایمنی برای جلوگیری از تماس مستقیم با پوست و چشم‌ها استفاده کنید.
  • همچنین، دستورات و هشدارهای موجود در بسته‌بندی فوم را مطالعه و رعایت کنید.

طرز مراقبت و نگهداری از فوم اسپری پلی یورتان چگونه است؟

طرز مراقبت و نگهداری از فوم اسپری پلی یورتان چگونه است؟

نگهداری و مراقبت صحیح از فوم اسپری پلی یورتان (Polyurethane Foam) می‌تواند به افزایش عمر مفید و کارایی آن کمک کند. در زیر تعدادی از مراحل مراقبت و نگهداری از فوم اسپری پلی یورتان آورده شده‌اند:

  1. تمیزکاری سطح:

    • سطحی که فوم بر روی آن اعمال شده است را می‌توانید با یک ماده تمیزکننده مناسب تمیز کنید. از دستکش و لباس محافظ استفاده کنید.
  2. برش فوم اضافی:

    • اگر بخشی از فوم به صورت اضافی بر روی سطح ظاهر شده و ناپسند است، می‌توانید آن را با چاقو یا ابزارهای دقیق دیگر ببرید. به یاد داشته باشید که این کار را با دقت انجام دهید تا سطح را آسیب نرسانید.
  3. انجام صفحه‌نمایی (Sanding):

    • اگر فوم به صورت ناهموار خشک شده باشد، می‌توانید از کاغذ سنگ‌زنی با مش‌های ریزتر برای صفحه‌نمایی استفاده کنید تا سطح را صاف کنید.
  4. حفاظت از تغییرات دما:

    • فوم اسپری پلی یورتان به حساسیت نسبت به تغییرات دما و رطوبت در محیط اطراف خود شناخته شده است. بنابراین، سعی کنید آن را در شرایط دما و رطوبت مناسب نگه دارید.
  5. حفاظت از تابش نور مستقیم آفتاب:

    • تابش مستقیم آفتاب ممکن است باعث آسیب به فوم شود. بنابراین، در صورت امکان، از تماس مستقیم با نور آفتاب خودداری کنید یا از رنگ‌ها و پوشش‌های محافظ استفاده کنید.
  6. نگهداری در شرایط مناسب:

    • فوم اسپری پلی یورتان به طور عمده در شرایط دمایی و رطوبتی خاصی بهینه کار می‌کند. حتماً دستورالعمل‌ها و توصیه‌های تولید کننده را در مورد نگهداری و دماهای محیط بررسی کنید.
  7. انجام تعمیرات:

    • در صورتی که به تعمیرات یا تکمیل فوم اسپری نیاز دارید، از مواد و ابزارهای مشابه با محصول اصلی استفاده کنید.

با رعایت این نکات و مراقبت‌ها، می‌توانید عمر و کارایی فوم اسپری پلی یورتان را بهبود بخشید و از بهترین نتایج بهره‌مند شوید.

 

ویژگی فوم اسپری پلی یورتان

این عایق چسبندگی بالایی به انواع سطوح و مصالح ساختمانی دارد.

پس از این که فوم کاملا حجیم شد، می توان آن را شست، برش داد و حتی سمباده زد و رنگ کرد.

اسپری فوم پلی اورتان عایق صوتی و حرارتی بسیار ایده آلی است و با پوشاندن کامل درزها مانع از ورود و خروج صدا و حرارت می شود.

فوم اسپری ماندگاری بالایی دارد و در مدت زمان کوتاهی قابلیت های خود را از دست نخواهد داد.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

کاربرد فوم اسپری پلی یورتان

کاربرد فوم اسپری پلی یورتان

معرفی عایق صوتی فوم اسپری پلی یورتان

با توجه به کاهش ضخامت ساختمان ها، امکان ورود و خروج صدا افزایش یافته است. به همین دلیل برای این که به آرامش بیشتر واحدهای ساختمان کمک کرد، اسپری فوم پلی یورتان می تواند بسیار کاربردی باشد. این اسپری عایق بسیار ایده آلی به شمار می رود و به خوبی تمامی درزها را پوشانده و تاثیر بسزایی بر روی کاهش سر و صدا و ایجاد آرامش دارد. به همین دلیل در حال حاضر بسیاری از ساختمان های پیشرفته و بزرگ به این عایق مجهز شده اند.

عایق صوتی فوم اسپری پلی یورتان

خرید فوم اسپری پلی یورتان

توجه به کیفیت یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید رعایت کنید. در صورتی که اسپری کیفیت ایده آلی نداشته باشد، نمی تواند به خوبی درزها را پوشانده و تاثیری بر روی کاهش سر و صدا بگذارد. فوم اسپری موجود در فروشگاه ایران پیو مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت را دارد. در نتیجه شما می توانید با اطمینان کامل اسپری فوم پلی اورتان را به این فروشگاه سفارش دهید.

انواع فوم اسپری پلی‌یورتان

انواع فوم اسپری پلی‌یورتان و کاربرد آن

انواع فوم اسپری پلی‌یورتان

کاربرد انواع فوم اسپری پلی‌یورتان

عایق حرارتی

عایق‌سازی حرارتی در ساختمان‌ها و صنایع

عایق صوتی

کاهش صداها و صدای انتقالی در محیط‌های مختلف

عایق ضدآب

جلوگیری از نفوذ آب به سطوح و ساختمان‌ها

عایق الکتریکی

استفاده در سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی

عایق ضد آتش

مقاومت به آتش و کاهش خطرات حریق و کاربرد برای کمک به سیلیکون قالب گیری

جمع‌بندی

فوم اسپری پلی یورتان نوعی فوم سخت است که بر روی بخش های مختلف ساختمان از جمله سقف ها، روف گاردن، دیوارهای بین واحد، موتورخانه ها، آسانسور و … پاشش شده و سر و صدا را کاهش می دهد. این فوم در دو نوع سلول باز و سلول بسته موجود است که هر کدام برای محیط های مختلفی کارایی دارد.

نظرات کاربران

39 پاسخ

    1. سلام قیمت محصولات ما بسیار منصفانه هستند لطفا برای استعلام قیمت با ما تماس بگیرید
      ۰۲۱۲۶۲۰۱۲۶۰

    1. سلام محصولات دیگر هم هست باید ببینیم شما چه نیازی رو میخواهید برطرف کنید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

فوم اسپری پلی یورتان

39 پاسخ

    1. سلام قیمت محصولات ما بسیار منصفانه هستند لطفا برای استعلام قیمت با ما تماس بگیرید
      ۰۲۱۲۶۲۰۱۲۶۰

    1. سلام محصولات دیگر هم هست باید ببینیم شما چه نیازی رو میخواهید برطرف کنید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *