لوگو

فوم چوب

معرفی محصول
فوم چوب

فوم چوب که با نام چوب مصنوعی نیز شناخته می‌شود، امروزه یکی از پرکاربردترین متریال‌هایی است که در صنایع چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً به دلیل آن که استفاده از چوب در قیمت نهایی بسیار تأثیرگذار خواهد بود و سبب می‌شود تا هر مشتری توان خرید محصول و سازه چوبی را پیدا نکند، استفاده از فوم چوبی می‌تواند گزینه بسیار خوب و مناسبی باشد.

سایر محصولات

انواع فوم اسپری پلی یورتان

فوم اسپری پلی یورتان

فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان چیست؟

فوم تزریقی لوله ای

کاربرد فوم ساندویچ پانل و دلایل استفاده از آن

فوم ساندویچ پانل

نحوه تولید فوم چوب

فوم‌های چوبی ایران پیو معمولاً دارای نحوه ساخت و پروسه تولید خاصی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. این محصول دارای دو جز و یا مؤلفه اصلی است که با اسامی پلی ال و ایزوسیانات شناخته می‌شود. در کنار این دو مؤلفه ماده‌ای به نام ماده فوم‌زا نیز وجود دارد که با این مواد ترکیب شده و با استفاده از همزن مخصوص هم‌زده می‌شود تا تمام مواد دچار ته نشینی و رسوب نشوند.

معمولاً همزنی که برای مخلوط کردن این مواد استفاده می‌شود سرعت بالایی در حدود ۳۰۰ دور در دقیقه دارد که همزمان با مخلوط کردن مواد سبب پف کردن و افزایش حجم این مواد نیز می‌شود.

پس از آن که مواد حاصل به طور کامل با یکدیگر مخلوط شدند معمولاً آن‌ها را به قالب منتقل می‌کنند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه الی یک ربع، می‌توانید مواد فوم چوبی را از داخل قالب خارج کنید. در این زمان و پس از گذشت حدود ۲۰ دقیقه ممکن است گمان کنید که فوم کاملاً خشک شده است، اما در این مدت زمان تنها خشک شدن سطح فوم صورت گرفته است و برای آن که تمام فوم خشک شود و حالت قالب را به خودش بگیرد نیاز است که یک روز زمان را برای آن صرف کنید.

نحوه تولید فوم چوب

دانسیته فوم چوب چیست؟

کلمه‌ای به نام دانسیته در خصوص فوم چوبی احتمالاً شنیده‌اید و معنی دقیق آن را نمی‌دانید. در واقع درصد میزان سختی و همچنین میزان پف کردن و حجم‌گیری فوم‌های چوب را به عنوان دانسیته می‌شناسند. در حالت کلی ۳ دانسیته متفاوت وجود دارد که برای انواع فوم‌های چوبی به کار می‌رود.

1.

دانسیته ۲۰۰ فوم چوب

این دانسیته می‌تواند تا حدود ۴ برابر حالت اولیه پف کردگی پیدا کرده و افزایش حجم داشته باشد.

2.

دانسیته ۵۰۰-۶۰۰ فوم چوب

این نوع از دانسیته به اندازه دو برابر افزایش حجم خواهد داشت و کمتر از فوم‌هایی که دانسیته ۲۰۰ دارند، پف خواهد کرد.

3.

دانسیته ۱۰۰۰ فوم چوب

این نوع از دانسیته به طور کلی افزایش حجم نخواهد داشت و در همان حجم و مقدار اولیه که خریداری کرده و آماده کرده‌اید خواهد بود.

بنابراین به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که هر قدر مقدار دانسیته این فوم بیشتر باشد، میزان حجم‌گیری و پر شدن آن کاهش پیدا می‌کند. در واقع یک رابطه معکوس بین این دو مؤلفه وجود دارد.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

مزیت‌های فوم چوب

مزیت‌های فوم چوب

فوم چوبی یا همان فوم سخت دارای مزیت‌ها و نکات مثبت بسیاری است که به برخی از آن‌ها در این قسمت اشاره خواهیم کرد.

داشتن خواص شیمیایی موندگار، وزن بسیار کم و سبک، مقاومت بسیار زیاد در برابر فشار، ضد آب و ضد نم و رطوبت، مقاوم در برابر خوردگی، ساییدگی و پوسیدگی، داشتن دانسیته‌های متفاوت برای استفاده در شرایط مختلف، مقاوم در برابر حرارت و آتش و همچنین مقاومت در برابر مواد اسیدی و بازی همگی جز ویژگی‌های انواع فوم چوب به حساب می‌آیند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *