لوگو

فوم یخچال

معرفی محصول
فوم یخچال

از فوم یخچالی برای ساخت یخچال های خانگی، انواع فریزر ها و یخچال های صنعتی و فروشگاهی استفاده می‌شود. در واقع فوم مخصوص یخچالی یکی از انواع فوم سخت پلی اورتان ای به شمار می‌آید. این فوم به دلیل ضریب هدایت حرارتی پایین که دارد، گزینه مناسبی برای ساخت و تولید یخچال های مختلف به شمار می‌آید. فوم محصوص یخچالی از خاصیت عایقی بسیار خوبی برخوردار است و نقش تأثیرگذاری روی افزایش بهره‌وری انرژی می‌گذارد.

سایر محصولات

انواع فوم اسپری پلی یورتان

فوم اسپری پلی یورتان

فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان چیست؟

فوم تزریقی لوله ای

نحوه تولید فوم چوب

فوم چوب

کاربرد فوم ساندویچ پانل و دلایل استفاده از آن

فوم ساندویچ پانل

فوم یخچالی پلی یورتان

فوم یخچالی پلی یورتان دارای ویژگی های منحصر به فردی است و برای صنایع کاربرد بسیار زیادی دارد. اسفنج‌های سلول بسته سخت از اوایل دهه ۱۹۶۰ وارد صنایع یخچال سازی شدند. این نوع اسفنج‌ها برای دیگر صنایع تولید لوازم سردکننده نیز کاربرد زیادی داشتند.

 مواد اولیه پلی یورتان سخت به دلیل ساختار مولکولی متغیری که دارند، از محدوده تراکمی ۲۵ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب برخوردار می‌باشند. در صنایع تولید یخچال و فریزر خانگی و صنعتی از فوم‌های سخت استفاده می‌شود. زیرا استفاده از این فوم‌ها موجب کاهش انرژی لازم برای حفظ دمای یخچال و فریزر می‌شود.

همچنین فوم‌های سخت نقش تأثیرگذاری در پایداری و حفظ کردن محیط زیست دارند.

فوم یخچالی پلی یورتان

اهمیت فوم یخچالی پلی یورتان در صنایع برودتی

استفاده از فوم پلی یورتان مخصوص یخچال سخت از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. چون این فوم می‌تواند در زمینه تأمین نیازهای انرژی لازم برای تولید یخچال و فریزر گزینه مناسبی باشد. این فوم به دلیل عایق بودن برای نگهداری مواد غذایی در دمای پایین گزینه مناسبی است.

همچنین فوم پلی یورتان سخت در زمان فرایند پردازش انبارداری و توزیع به مصرف کننده به خوبی عمل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی هایی که فوم پلی یورتان مخصوص یخچال دارد، چسبندگی ماده می‌باشد. این ماده به دلیل چسبندگی که دارد، بین دیوارهای داخلی و بیرونی یخچال پیوند قوی و ثابت ایجاد می‌کند.

فوم یخچالی پلی یورتان جلوی تبادل حرارت میان بیرون و داخل یخچال را می‌گیرد. در صورتی که از این فوم استفاده نشود تقریباً ۵۰ درصد مواد غذایی که داخل یخچال وجود دارد ممکن است فاسد شوند. در نتیجه این فوم نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره و کسب و کارهای مربوط به مواد غذایی دارد.

کاربرد فوم‌های یخچالی پلی یورتان

از جمله مواد مقرون به صرفه که می‌تواند نیازهای مربوط به انرژی لازم در یخچال و فریزر را برآورده کند، فوم سخت پلی یورتان است. این فوم دارای ویژگی عایق بودن می‌باشد. بنابراین با کمک آن می‌توان مواد غذایی را در دمای پایین نگهداری کرد. همچنین از این فوم در طول فرایند پردازش، انبارداری و توزیع به مصرف کننده استفاده می‌شود. دانسیته ای که برای ارائه این فوم در ساخت یخچال به کار می‌رود ۳۲ تا ۳۴ کیلوگرم بر متر مربع می‌باشد.

این فوم در صنایع حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. ‌همچنین عایق فوم پلی یورتان برای مواد غذایی فاسد شدنی که لازم است به صورت یخ زده آن‌ها را حمل کرد کاربرد زیادی دارند. از این نوع عایق می‌توان در انبار مخزن های بزرگ خنک کننده استفاده کرد.

امروزه از این نوع اسفنج برای ساختن خانه‌های سبز استفاده می‌شود. چون از نظر مصرف انرژی بهینه گزینه بسیار مناسبی است. سایت ایران پی یو اطلاعات لازم درباره انواع فوم یخچالی پلی یورتان در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه شما می‌توانید این محصول را از بهترین شرکت‌ها در وبسایت ما یعنی ایران پیو تهیه کنید.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

ویژگی ‌های فوم پلی یورتان به عنوان عایق یخچالی

از جمله ویژگی هایی که فوم یخچالی پلی یورتان دارد، اجرای آن با روش‌های متنوع است. همچنین به راحتی می‌توان تزریق فوم اسپری و قطعات پیش ساخته را اجرا کرد. از دیگر ویژگی ‌های این فوم می‌توان به دانسیته های متناوب آن اشاره کرد.

دانسیته لازم برای پخش عایق‌ها ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر مکعب می‌باشد. این فوم مخصوص در برابر عوامل جوی دارای مقاومت بسیار زیادی است. به طوری که این فوم از خاصیت عدم جذب آب و رطوبت برخوردار می‌باشد. پلی یورتان به ویژه در قسمت‌هایی که در جذب رطوبت در آن‌ها مهم است، بسیار اهمیت دارد. جذب رطوبت خیلی کم در سطوح خارجی سلول‌های مربوطه باعث شده تا این فوم به عنوان بهترین عایق معرفی شود.

۱-خواص خود خاموش شونده فوم‌های یخچالی پلی یورتان

یکی دیگر از یکی از ویژگی های مهمی که فوم یخچال استاندارد خاص خود خاموش شونده این فوم می‌باشد. مواد اولیه پلی یورتان در برابر آتش آسیب پذیر می‌باشد. ولی این مواد شیمیایی خودسوز نیستند. به طوری که اگر منشأ آتش‌سوزی قطع شود، خود به خود خاموش می‌شود. بنابراین با اضافه کردن مواد مخصوص می‌توان جلوی اشتغال آن را گرفت.

2-قابلیت شکل پذیری فوم پلی یورتان

فوم یخچالی پلی یورتان قابلیت شکل پذیری بسیار خوبی دارد. مواد اولیه پلی یورتان علاوه بر خواص منحصر به فردی که برای عایق بندی دارند، از قابلیت شکل پذیری و طراحی خوبی نیز برخوردارند. از فوم پلی یورتان می‌توان در ساخت یخچال های خانگی استفاده کرد. همچنین این فوم به عنوان عایق صوتی و حرارتی در ساختمان ها نیز کاربرد دارد. این فوم دارای چگالی‌های مختلف بوده و در چگالی‌های مختلف دارای خواص مختلف می‌باشد. بنابراین به دلیل تنوع در خاصیت این فوم در زندگی روزمره ما کاربردهای بسیار زیادی دارد.

3- خاصیت عایق سرما و گرما در فوم‌های یخچالی

مواد اولیه پلی یورتان گزینه بسیار عالی برای سرما و گرما هستند. فوم یخچالی پلی یورتان دارای ساختاری محکم می‌باشد و قابلیت گرفتن طرح پلاستیک و فلز را دارد. به دلیل مزایای مختلف از این فوم برای ساخت یخچال و فریزر استفاده می‌شود و نقش تأثیرگذاری در کاهش هزینه‌های تولید دارد. فوم پلی یورتان به خوبی قابلیت شکل پذیری دارد و باعث ایجاد فضای دلخواه برای ذخیره غذا می‌شود. به دلیل امنیت خوبی که پلی یورتان دارد امکان استفاده از آن در مکان‌های حساس وجود دارد. همچنین فوم وزن بسیار سبکی دارد و به دلیل حمل و نقل آسان موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود. به طوری که استفاده از پلی یورتان به عنوان عایق موجب مصرف انرژی خواهد شد. به دلیل ضریب پایین انتقال حرارت در این فوم مقدار بسیار ناچیزی از آن هم برای انتقال حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین این مزیت موجب شده که فوم یخچالی پلی یورتان دارای فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی باشد.

تأثیر فوم یخچالی در مصرف انرژی

تأثیر فوم یخچالی در مصرف انرژی

یخچال و فریزر سهم بسیار زیادی در مصرف الکتریسیته دارند. به طوری که نسبت به تمامی وسایل خانه سهم الکتریکی مصرفی این دو وسیله تقریباً ۳۰ درصد می‌باشد. در نتیجه بهینه سازی لازم برای مصرف انرژی در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب بهینه سازی در مصرف الکتریسیته منزل خواهد شد.

با ورود فوم پلی یورتان در صنایع سردخانه و یخچال سازی دستگاهی که با استفاده از این فوم تولید می‌شود، به میزان ۶۰ درصد مصرف بهینه‌تری در مصرف انرژی نسبت به یخچال های قدیمی دارد.

سخن پایانی

همان‌گونه که در این مقاله خواندیم فوم مخصوص یخچال نقش تأثیرگذاری در مصرف بهینه انرژی دارد. این فوم‌ها کاربردهای زیادی در صنایع برودتی دارند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع فوم‌های پلی یورتان برای تولید یخچال فریزر و غیره کسب کنید، ایران پی یو مرکزی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید این محصول را در بهترین کیفیت از شرکت‌های معتبری که به شما معرفی کرده‌ایم تهیه نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *