لوگو

فوم سرد

معرفی محصول
فوم سرد

فوم سرد cold foam و یا به طور کلی هر نوع دیگری از فوم ‌ها متریال‌ها و محصولاتی هستند که به دست انسان و به صورت استفاده از ماشین آلات و مواد شیمیایی تولید می‌شوند. این فوم ‌ها به قدری توانسته‌اند کارایی‌های زیادی داشته باشند که امروزه در گوشه و کنار محل زندگی، محل کار، وسایل نقلیه عمومی و… آن‌ها را می‌بینیم.

فوم سرد که به آن فوم مبل نیز گفته می‌شود کاربرد بسیاری در ساخت و تعمیر مبلمان دارد. این محصول پرکاربرد در قسمت نشیمن مبل (تشک مبل)، تکیه‌گاه و پشتی‌ها بکار گرفته می‌شود.
به‌طورکلی این فوم هم یکی از عناصر اصلی ساخت مبلمان یا سرویس خواب به شمار می‌رود. همچنین فوم سرد در صنایع مختلف مانند صنایع ساختمانی، خودروسازی، الکترونیک و بسیاری دیگر از صنایع، به‌عنوان عایق حرارتی، عایق صوتی و بسته‌بندی محصولات، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دیگر امکان حذف آن‌ها از زندگی روزمره ما وجود ندارد. در ادامه در خصوص یکی از این فوم ‌ها که با نام فوم های سرد شناخته می‌شود، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد و سعی می‌کنیم تا آن را از تمام جوانب و زوایا مورد بازبینی و بررسی قرار دهیم.

فوم سرد چیست؟

فوم نرم یکی از انواع فوم‌‌هایی است که در صنعت، خانه و… بسیار دیده می‌شود. این فوم به دو گروه فوم سرد و فوم گرم تقسیم‌بندی می‌شود. معمولاً فوم‌ های سرد با نام فوم‌ های سرد انعطاف‌پذیر پلی یورتان نیز شناخته می‌شوند که توضیحات کامل‌تری را درباره این متریال‌ها می‌دهد.

فوم ‌های سرد نیز به دلیل آن که زیرشاخه فوم ‌های نرم هستند، دارای ساختار سلولی باز بوده و هوا در بین سلول‌های آن جریان دارد. زمانی که این فوم را فشار می‌دهید، هوای قرار گرفته در خلا‌های بین سلولی تخلیه شده و حجم فوم کاهش پیدا می‌کند.

فوم سرد (cold foam)

که به آن فوم مبل هم گفته می شود کاربردهای زیادی در تولید و تعمیر مبلمان دارا است. مخصوصا در بخش نشیمن مبل (همان تشک مبل)، تکیه گاه و پشتی های ان کاربرد دارد و به شکل  یک تکه و یا تشک جداشونده به کار می رود. این محصول در تولید تشک خواب هم استفاده می شود.

فوم سرد چیست؟

قیمت فوم سرد و عوامل موثر بر آن

همان طور که می دانید فوم سرد به مانند کالاهای دیگر قیمت های گوناگونی دارد. مواد اولیه لازم برای تهیه ان، کیفیت فوم نوع سرد و مواد اولیه ان، درصد نرمی و سفتی ان از جمله فاکتورهای مهم در میزان قیمت فوم می باشند. اما با اهمیت ترین مورد در میزان قیمت فوم میزان زمان گارانتی برای آن می باشد.

مطابق انچه بیان شد فوم های سرد پلی یورتان در پروسه تولید صندلی خودرو، مبلمان خانگی، زین موتورسیکلت و… از کاربرد بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی اجمالی به عوامل موثر بر قیمت فوم سرد داشته باشیم و این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم.

قیمت فـوم سـرد و عوامل موثر بر آن

4 فاکتور موثر در تعیین قیمت فوم سرد

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین فاکتور موجود در بحث عوامل موثر بر قیمت فوم تورم می‌باشد که ممکن است همه روزه باعث ایجاد تغییرات شدیدی در قیمت این محصول شود. اما به غیر از آن عوامل دیگری نیز بر قیمت نهایی فوم اثرگذار هستند:

عوامل موثر بر قیمت فوم سرد 

  • کیفیت ساخت و ضمانت نامه (گارانتی)
  • میزان ضخامت، نرمی و سفتی در فوم
  • مواد اولیه به کار رفته
  • ابعاد فوم

ابعاد فوم سرد پلی یورتان

فوم سرد در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شود که بسته به نیاز بازار و مشتریان می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال استفاده از این محصول برای تولید مبلمان یک مصرف رایج است و در بسیاری از موارد الگوی استاندارد تولید این فوم با توجه به نیاز تولید کنندگان مبل تعیین می‌شود. جالب است که بدانید فوم نوع سرد حداقل با 42 سایز مختلف در بازار یافت می‌شود که عمدتا در 6 مدل کلی وجود دارند.

6 مدل فوم سرد عبارت هستند از:

  • فوم کف صندلی
  • فوم ورقی تخت
  • فوم لهستانی
  • فوم عدسی
  • فوم طبی
  • فوم کاژو
ابعاد فوم سرد پلی یورتان

نکات فوم های سرد

بنابراین در پاسخ به اینکه ابعاد فـوم سـرد چقدر است باید بیان کرد با توجه به اینکه امکان سفارشی سازی ابعاد مختلف فوم نوع سرد متناسب با نیاز شما در ایران پی یو وجود دارد کافی است بعد از انتخاب نوع فوم و در هنگام  ثبت سفارش، ابعاد مورد نیاز خود را مشخص نمایید.

حتما موقع خرید فوم نوع سرد مبل حتما ابعاد و اشکال گوناگون این محصول را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اندازه وسایز این محصولات با درنظر گرفتن نیاز بازار و سازندگان مبل تعیین می گردد و به صورت استاندارد هم عرضه می شود.

توجه داشته باشید که قبل از ثبت سفارش اندازه های مبل خود را داشته باشید شما می توانید قبل از انتخاب و خرید فوم از ایران پی یو مشاوره تخصصی دریافت کنید. 

شما باید پیش از سفارش دادن دقت نمایید که فوم یا اسفنج پیشین رویه تشک نشیمن شما از کدام نوع می باشد. فرضا چنانچه فوم پیشین مبل شما از نوع تخت باشد نباید از نوع عدسی استفاده نمایید.

اهمیت فوم سرد

ابتدا و پیش از هر چیزی باید بدانیم که این فوم چیست و چه کاربردی دارد. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که فوم‌ها به دو گروه فوم نرم و فوم سخت تقسیم‌بندی می‌شوند. فوم‌های نرم را نیز می‌توانیم به دو دسته فوم‌های سرد و فوم‌های گرم طبقه‌بندی و تقسیم‌بندی کنیم که هر کدام از آن‌ها مزیت‌های خاص خودشان را دارند.

در ادامه در خصوص این مزیت‌ها توضیحات کافی را ارائه خواهیم کرد که شما نیز بتوانید هرچه بهتر و بیشتر با اهمیت این فوم آشنا شوید. معمولاً فوم‌های سرد را به نام فوم‌های انعطاف‌پذیر پلی یورتانی نیز می‌شناسند و این موضوع سبب می‌شود تا گاهی اوقات به جای نام فوم سرد، نام فوم پلی یورتان را در صنایع مختلف بشنوید.

ماهیت فوم سرد چیست؟

ماهیت و ساختار فوم‌های سرد به این شکل است که دارای ساختار‌های سلولی باز می‌باشند. این ساختار‌های سلولی باز به شکلی هستند که سلول‌های هوا به سادگی در بین آن‌ها می‌توانند رفت و آمد کرده و به همین دلیل این فوم‌ها می‌توانند در زمانی که آن‌ها را فشار می‌دهید تغییر شکل دهند. معمولاً حجم‌گیری این فوم‌ها نیز کاملاً مجازی و غیر حقیقی است و بیشترین حجم این فوم‌ها به دلیل هوایی است که در بین سلول‌ها و فضا‌های خالی این فوم‌ها جریان دارد.

مزیت های استفاده از فوم سرد

اما مزایای فوم سرد چیست؟ برای آن که اهمیت فوم را بتوانیم بهتر و بیشتر درک کنیم، باید مزیت‌های این نوع از فوم‌ها را نیز بشناسیم. این مزیت‌ها که در واقع کاربرد‌های این نوع از فوم‌ها را تعیین می‌کنند، می‌توانند در چند مورد خلاصه شوند.

  • ضد آب

اولین مورد در بین مزیت‌های فوم سرد در خصوص ضد آب بودن انواع آن است. فوم‌های سرد به دلیل ساختاری که دارند، پروسه‌ای که طی کرده‌اند تا تولید شوند و همچنین به دلیل متریال‌های اولیه‌ای که دارند، ضد آب هستند و آب به داخل آن‌ها نمی‌تواند نفوذ کند. همین موضوع سبب می‌شود تا فوم‌های مورد نظر ما بتوانند در محیط‌های مختلف استفاده شوند و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

  • ضد رطوبت

مورد بعدی در خصوص ضد رطوبت بودن این فوم‌ها است. ضد رطوبت بودن فوم‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر آب، حتی رطوبت هوا نیز در فوم سرد نفوذ پیدا نکند. این مسأله در شهر‌هایی که دارای آب و هوای شرجی هستند می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

می‌دانید که بسیاری از فوم‌ها می‌توانند ضد آب باشند و آب را به خود جذب نکنند، اما ضد رطوبت نیستند و رطوبت هوا و محیط اطراف که شرجی است، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی آن‌ها داشته باشد.

  • وزن سبک

از جمله دیگر مزایای فوم سرد، می‌توان به وزن سبک فوم‌ها اشاره کرد. وزن سبک فوم‌ها در حقیقت مربوط به آن می‌شود که متریال اولیه و سازنده آن‌ها سبک است.

در وهله دوم نیز مربوط به آن است که این فوم‌ها دارای فضای خالی بسیار زیادی هستند که داخل این فضا‌های خالی با مولکول‌های هوا پر می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت فومی که می‌بینید، حدود دو سوم از هوا و یک سوم از متریال فوم تشکیل شده است.

  • دارای قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف

مورد پایانی که جزء مزایای فوم سرد و اهمیت آن محسوب می‌شود، مربوط به قابل استفاده بودن این فوم‌ها در مکان‌ها و شرایط مختلف است. فوم‌های سرد را می‌توانید در مکان‌های مختلف استفاده کنید و نیازی نیست تا نگرانی از بابت متریال و ساختار آن‌ها داشته باشید.

  • خاصیت ارتجاعی

فوم هایی که در بازار با نام فوم سرد معرفی می‌شوند بر اساس فعل و انفعالات مخصوصی ساخته می‌شوند. این فوم ها همراه با ترکیبات شیمیایی درون کوره هایی با حرارت غیر مستقیم در ارتباط هستند‌.

در واقع این نوع فوم ها چون در دمای کمتری نسبت به فوم های گرم ساخته می‌شوند پس شکل گیری مولکولی و ساختار آن‌ها بهتر و باکیفیت‌تر از فوم های گرم خواهد بود. از این رو فوم های سرد در ابعاد مختلف خاصیت ارتجاعی بیشتر و بهتری نسبت به فوم های گرم دارند.

هنگام استفاده از فوم های سرد نرمی مطلوب تری را احساس می‌کنید. مهم‌تر اینکه فوم سرد عمر طولانی تری نسبت به فوم گرم خواهد داشت. پس این خاصیت مهم توانسته اهمیت این فوم را نسبت به سایر فوم های دیگر خصوصاً فوم گرم بالاتر ببرد.

  • عدم احتراق سریع

شاید یکی از دلایل اهمیت فوم سرد نسبت به سایر فوم های موجود در بازار عدم احتراق سریع فوم باشد. اگر چه کیفیت فوم های پلی یورتان بسته به میزان تراکم و انعطاف پذیری آن‌ها ارزیابی می‌شود ولی فوم هایی که در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و روی آن‌ها علامت اختصاری FR وجود دارد قطعاً نسبت به هر نوع فوم دیگری اهمیت دارد.

متریال و ماده اولیه فوم سرد

  • استحکام فوم

این شاخص یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل اهمیت فوم سرد در مقایسه با فوم های گرم و سایر فوم های دیگر است. اگر چه در ابتدا فوم های گرم سفت‌تر و به نظر بادوام‌تر از فوم های سرد هستند. اما در حقیقت استحکام فوم های سرد بیشتر از فوم های گرم است و به دلیل انعطاف پذیری بالا دیرتر شکسته و خراب می‌شوند. در حالی که فوم های گرم به مرور زمان پودر می‌شوند و از بین خواهند رفت.

  • اندازه های متنوع

از آنجایی که در ساخت فوم های سرد ترکیبات متفاوتی نسبت به فوم های گرم صورت می‌گیرد پس فوم های سرد در اندازه و سایزهای مختلفی ساخته می‌شوند. عموماً فوم های سرد به شکل ورقه ای در متراژهای متنوعی تولید می‌شوند پس یکی از دلایل اهمیت فوم سرد در بین مشتریان خرید این محصول در اندازه های متنوع است.

  • قالب های فوم

یکی دیگر از پارامترهای مهمی که سبب اهمیت فوم در بازارهای تجاری شده است قالب فوم سرد است. به طور کلی این نوع فوم ها از جمله مصنوعاتی هستند که می‌توانند برای ساخت محصولات دیگری مورد استفاده قرار بگیرند.

پس در قالب های متنوعی با ویژگی ها و مشخصات ویژه‌ای در صنایع مختلف مثل خودروسازی به کار می‌روند. به همین دلیل است که در بازارهای فروش فوم، اهمیت ویژه‌ای برای فوم های سرد نسبت به فوم های گرم قائل هستند.

نکات فوم سرد

یکی از نکاتی که در تزریق و مخلوط کردن مواد اولیه فوم سرد وجود دارد نحوه تزریق و هم زدن آن‌ها است. می‌توانید مواد فوم سرد را هم به صورت دستی و هم به شکل استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک مخلوط کنید و همگن سازید. در صورت استفاده از دستگاه باید بدانید که معمولاً دستگاه برای هم زدن مواد فوم از نوسانات بالا و پایین فشاری استفاده می‌کند که سبب می‌شود فوم هرچه بهتر و بیشتر مخلوط شود.

برای آن که فوم سرد نرم‌تری داشته باشیم باید میزان ایزوسیانات فوم را از حد نرمال و طبیعی خودش کمتر کنیم. میزان ماده پلی ال نیز بر روی نرمی و سفتی فوم تأثیر‌گذار است، اما میزان اثر آن کمتر از ایزوسیانات است. مورد بعدی که می‌تواند بر روی نرمی فوم اثر کند دانسیته آن است. دانسیته به مقدار وزن حجمی فوم گفته می‌شود. هر قدر دانسیته کمتر باشد فوم نرم‌تر خواهد بود.

زمانی که فوم سرد را می‌سازند نیاز است تا بین سلول‌ها و اجزای بنیادین آن خلا‌هایی را برای رفت و آمد هوا ایجاد کنند. برای این کار یا باید از غلطت‌های فشاری و کششی استفاده کنند و یا آن که می‌توانند از طریق وکیوم کردن این فضا‌های خالی را به وجود بیاورند.

خدمات فوم سرد

فروشگاه ایران پی یو یکی از فروشگاه‌هایی است که در زمینه تولید انواع فوم سرد و همچنین انواع فوم گرم فعالیت می‌کند. این فروشگاه در حقیقت به شکلی مشغول به کار است که تمامی نیاز‌های مشتریان را شناسایی کرده و سپس با توجه به نیاز‌هایی که این مشتریان دارند، سعی می‌کند تا کالای مورد نیاز آن‌ها را به آن‌ها عرضه کند.

در این بین لازم است بدانید که معمولاً فوم‌های سرد نسبت به انواع فوم گرم در صنایع مختلف کاربرد‌های بیشتری داشته و طبیعی است که میزان تقاضا برای آن‌ها نیز بالاتر باشد.

ویژگی های عمومی فوم های سرد

همان‌طور که بررسی کردیم این فوم سرد با ویژگی های مختلفی تولید می‌شود و تغییر هر یک از این ویژگی‌ها می‌تواند در تعیین قیمت فوم موثر باشد. همچنین از دیگر ویژگی های فوم نوع سرد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • شرکت سازنده
  • درجه سفتی فوم
  • تفاوت فوم گرم و سرد

ویژگی های فوم های سرد مبلی کدامند؟

فوم سرد از مرغوب ترین فوم های پلی یورتان می باشد که به لحاظ ساختاری از نوع فوم سلول باز به شمار می اید. وجود فضای خالی بین سلول های آن سبب می گردد که  این محصولات از خاصیت ارتجاعی بالایی برخوردار باشند.

به طوری که با فشرده کردن  یک فوم نوع سرد درجه یک بعد از قطع فشار مجددا به سرعت  به حال اولیه خود برمی گردد.

ویژگی های عمومی فوم های سرد

فوم‌های سرد می‌توانند هم دارای مدل سلول باز و هم دارای مدل سلول بسته باشند. فوم‌های سلول بسته در برابر آب و همچنین رطوبت نفوذ ناپذیر بوده و البته کمی نیز سفت‌تر از فوم‌های سرد سلول باز هستند. از دیگر ویژگی‌های این فوم‌ها می‌توان به وزن سبک آن‌ها و همچنین کاربرد آن‌ها در فضا‌های مختلف اشاره کرد.

نکات فوم سرد مبلی

بد نیست بدانیم که فوم های سرد مبل از مواد پلیمری مانند مواد پلی ال، ماده ایزوسیانات، آب و انواع کاتالیزورهای شیمیایی ساخته می شود. در واقع ایزوسیانات MDI  در این محصول به کار رفته که در قیاس با مواد سمی همچون تولوئن دی ایزوسیانات ایمنی بیشتری دارا است و در موقع تولید میزان گازهای  سمی کمتری ایجاد میکند.

این محصولات برای مصارف مبلی مناسب و بی خطرند. درجه سختی گوناگونی برای این محصول گزارش شده و طبق ان با مقاومت مختلف تولید و عرضه می گردند.

توجه داشته باشید قیمت فوم سرد مبلی با درجه سختی فوم مبل  تعیین نمیشود اما کیفیت مواد اولیه، برند شرکت تولید کننده و گارانتی این محصولات فاکتورهای موثر بر قیمت آن است.

ویژگی های فوم سرد مبلی کدامند

شماری از ویژگی ها و خصوصیات مهم فوم سرد شامل موارد زیر است:

  • میزان عمر مفید فوم سرد از 3 تا 5 سال است.
  • شما قادر هستید شرکت سازنده را خودتان انتخاب کنید.
  • درجه سفتی فوم متناسب با نیاز شما قابل سفارشی شدن است.
  • ضمانت نامه و گارانتی کیفیت محصولات در اختیار شما قرار می گیرد.

ماده اولیه و نکات ساخت فوم های سرد​

اطلاع از مواد اولیه‌ای که می‌توانند فوم‌ های سرد را بسازند می‌تواند برای شما جالب توجه باشد. متریال اولیه‌ای که می‌تواند فوم‌ های سرد را تشکیل دهد با نام یونولیت پروپان شناخته می‌شود. این ماده در صنایع پتروشیمی و تحت فرایند‌های پیچیده‌ای به شکل جامد تبدیل شده و سپس از آن برای تشکیل فوم‌ های سرد استفاده می‌کنند.

دیگر موادی که در این بین وجود دارند نیز شامل پلی ال و ایزوسیانات می‌شوند. نوع ایزوسیاناتی که در فوم ‌ها به کار می‌رود تعیین می‌کند که فوم ‌های نرم ما از نوع سرد باشند و یا از نوع گرم باشند. برای فوم‌ های سرد نوع این ماده با نام MDI شناخته می‌شود.

در بسیاری از موارد همچون صنایع خودرؤسازی برای آن که بتوانند فوم سرد را به شکل مناسبی به کار ببرند از دستگاه‌های تمام اتوماتیک برای تزریق آن در قالب‌های مخصوص بهره می‌برند. حین قالب‌گیری این فوم ‌ها نیز از واکس‌های جدا‌کننده و حلال‌هایی که بر پایه آب تنظیم شده‌اند استفاده می‌شود.

یکی از نکاتی که در تزریق و مخلوط کردن مواد اولیه  وجود دارد نحوه تزریق و هم زدن فوم نوع سرد آن‌ها است. می‌توانید مواد فوم سرد را هم به صورت دستی و هم به شکل استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک مخلوط کنید و همگن سازید.

در صورت استفاده از دستگاه باید بدانید که معمولاً دستگاه برای هم زدن مواد فوم از نوسانات بالا و پایین فشاری استفاده می‌کند که سبب می‌شود فوم هرچه بهتر و بیشتر مخلوط شود.

ماده اولیه و نکات ساخت فوم سرد​

نکات ساخت فوم های سرد

برای آن که فوم سرد نرم‌ تری داشته باشیم باید میزان ایزوسیانات فوم را از حد نرمال و طبیعی خودش کمتر کنیم. میزان ماده پلی ال نیز بر روی نرمی و سفتی فوم تأثیر‌گذار است، اما میزان اثر آن کمتر از ایزوسیانات است. مورد بعدی که می‌تواند بر روی نرمی فوم اثر کند دانسیته آن است.

دانسیته به مقدار وزن حجمی فوم گفته می‌شود. هر قدر دانسیته کمتر باشد فوم نرم ‌تر خواهد بود. زمانی که فوم را می‌سازند نیاز است تا بین سلول‌ها و اجزای بنیادین آن خلا‌هایی را برای رفت و آمد هوا ایجاد کنند. برای این کار یا باید از غلطت‌های فشاری و کششی استفاده کنند و یا آن که می‌توانند از طریق وکیوم کردن این فضا‌های خالی را به وجود بیاورند.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

ضریب عایق کاری فوم سرد

ضریب عایق کاری فوم سرد

در خصوص ضریب عایق کاری نوع فوم‌های معمولی سرد نیز می‌تواند به دو نکته توجه کرد. اول آن که این فوم در برابر صدا تا چه حد عایق است و دوم آن که این نوع از فوم در برابر حرارت و گرما تا چه حد می‌تواند مقاوم باشد.

در خصوص مورد اول باید گفت که فوم سرد نوع معمولی با ضخامت ۱۰ سانتی‌متر می‌تواند تا صدای ۴۲ دسی بل را کنترل کند و همان فوم با همان ضخامت توان عایق کاری گرمایی تا ۳۵ درصد را دارد.

تفاوت فوم سرد و فوم گرم

تفاوت‌های فوم سرد و فوم گرم از دو جهت قابل تشخیص هستند. مورد اول که باعث ایجاد تفاوت بین این دو محصول می‌شود مربوط به متریال اولیه آن‌ها یا همان ایزوسیانات است. همان طور که قبلاً نیز گفته شد هرچه مقدار این ماده در فوم کمتر باشد، فوم بیشتر به سمت سردی متمایل خواهد شد.

دومین ماده‌ای که می‌تواند به شما در تشخیص تفاوت‌های بین این دو کمک کند مربوط به وجود تولوئن در فوم است. در فوم‌های گرم ماده تولوئن وجود دارد اما در فوم‌‌های سرد چنین ماده‌ای وجود ندارد.

مورد بعدی که می‌توانید به عنوان یک مشتری و به سادگی از آن برای تشخیص تفاوت‌ها استفاده کنید مربوط به لمس فوم‌ها است. به سادگی با انگشت خود کمی فشار بر روی فوم بیاورید. در صورتی که در فوم فرو رفتگی ایجاد شود نشان دهنده گرم بودن فوم و در غیر اینصورت نشان دهنده سردی فوم است.

تفاوت فوم گرم و سرد

تفاوت فوم گرم و سرد

مهم‌ترین تفاوت این دو فوم در نحوه تولید آن‌ها می‌باشد. فوم گرم در دمای بالایی پخته می‌شود اما از طرفی فوم های سرد با حرارت غیرمستقیم و دمای پایینی تولید می‌شوند.

روشی که فوم سرد به کمک آن تولید می‌شود فرصت بیشتری را برای شکل‌گیری مولکول‌ها ایجاد می‌کند و به همین علت حالت ارتجاعی فوم سرد بیشتر از فوم گرم می‌باشد.

همچنین فوم‌سرد نرم‌تر از فوم گرم است و معمولا بیشتر از این مدل در جهت تولید مبلمان راحتی استفاده می‌شود. در ضمن تولید فوم گرم با سم خطرناکی به نام «تولوئن» همراه می‌شود که برای سلامتی پرسنل تولید کننده بسیار مضر است و این یک دلیل دیگر برای برتر دانستن فوم های سرد می‌باشد.

روش تشخیص فوم گرم از فوم سرد

برای تشخیص این دو مدل کافی است فوم مورد نظر را فشار دهید و اگر فوم سریعا به حالت اولیه خود بازگشت آن محصول یک فرم سرد است. اما اگر فوم همراه با کمی تاخیر به حالت اولیه بازگشت پس فوم مورد نظر یک فوم گرم می‌باشد.

جمع‌بندی

فوم سرد، ویژگی‌ها و همچنین تفاوت‌های آن با دیگر محصولات مشابه را شناختیم. این نوع از فوم برای موارد مختلفی همچون صندلی‌های اتومبیل، دوچرخه، هواپیما و… استفاده می‌شوند که بسیار نیز برای زندگی امروزی لازم هستند. برای آن که بتوانید یک فوم با کیفیت و درجه یک را برای سازه‌های مورد نظر خود تهیه کنید می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر موجود در این زمینه مراجعه نمایید. این نوع از فروشگاه‌ها همچون ایران پی یو هم فوم‌های سرد و هم فوم‌هایی از انواع دیگر را با کیفیت‌های درجه یک و همچنین قیمت مناسب به شما عرضه خواهند کرد.

نظرات کاربران

12 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

12 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *