لوگو

فوم صندلی

معرفی محصول
فوم صندلی

فوم صندلی و یا به طور کلی هر ماده دیگری که در تولید صندلی‌ها استفاده می‌شود شامل ویژگی‌های مختلفی هستند و به خودی خود اهمیت زیادی در نتیجه نهایی و همچنین سلامت فرد دارد. در این قسمت قصد داریم تا در خصوص انواع فوم‌ های به کار رفته در صندلی‌های اداری، مبلمان و… و همچنین ربط آن‌ها با فوم نرم و یا دیگر فوم‌ ها مطالبی را بیان کنیم.

سایر محصولات

فوم صندلی چیست؟

به فوم‌ های استفاده شده در صندلی‌های مختلف مطالعه، صندلی اتومبیل‌ها، اتوبوس، قطار و هواپیما و… فوم ‌های صندلی می‌گویند. معمولاً فوم‌ های صندلی از نوع فوم نرم بوده و دارای دو مدل فوم سرد نرم و فوم گرم نرم می‌باشد.

انواع فوم ‌های صندلی‌های اداری

ابتدا به بررسی فوم‌ هایی که در صندلی‌های اداری به کار می‌رود می‌پردازیم. حتماً می‌دانید که دانشجویان، محصلان و کارمندان بیشترین زمان خود را پشت میز و نشسته بر روی صندلی‌های اداری و مطالعه می‌گذرانند، بنابراین با کیفیت بودن این نوع از فوم ‌ها تأثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت این گروه بزرگ از افراد جامعه دارد. معمولاً فوم ‌های صندلی‌ها همان طور که گفته شد از دو نوم سرد و گرم تشکیل می‌شوند که غالبا استفاده از فوم‌ های سرد در این مدل از صندلی‌ها بنا به دلایلی که در بخش‌های بعدی بیان می‌شود، بیشتر است.

انواع فوم ‌های به کار رفته در مبلمان

در صنعت مبلمان بر خلاف صندلی‌های اداری، فوم ‌هایی که استفاده می‌شوند دارای ویژگی‌ها و ملاک‌های مهمتری هستند و تنوع بیشتری نیز دارند. به طور کلی ۴ نوع از فوم در این گروه از صندلی‌های راحتی و سلطنتی استفاده می‌شود که به شرح زیر هستند.

1.

فوم پلی استر فشرده

اولین مدل با نام فوم پلی استر فشرده است که نسبت به دیگر موارد معمولاً در صنعت مبلمان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حجم از استفاده از فوم‌ های پلی استر فشرده به چند دلیل است. اول آن که این فوم‌ ها قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا قیمت نهایی و تمام شده مبل‌ها به نسبت کمتر شود. وجود قابلیت شستشو در این مبل‌ها باعث می‌شود تا در صورت کثیفی مبل‌ها بتوانید با خیالی آسوده ان‌ها را به مبل شویی بسپارید و نگران جذب نم و رطوبت به داخل آن نباشید.

خشک شدن سریع فوم صندلی پلی استر فشرده نیز سبب می‌شود حتی در صورت خیس شدن و شستشوی مبل، به سرعت مبل شما خشک شود. هیچگونه تغییر رنگی را در این مبل‌ها مشاهده نخواهید کرد و علاوه بر تمام موارد گفته شده می‌توان گفت که فوم‌ های پلی استری عایق حرارت و صوت نیز هستند.

2.

فوم فیبر پلی استر

مورد بعدی با نام فوم ‌های فیبری شکل پلی استر شناخته می‌شوند. معمولاً نسبت به فوم ‌های پلی استر فشرده این مدل از فوم ‌ها نرم‌تر بوده و بیشتر حالت پنبه‌ای دارند. وجود حالت نرم و پنبه‌ای در این مبل‌ها سبب می‌شود تا آن‌ها به طور کامل انعطاف‌پذیر باشند و طی گذر زمان نیز تغییر شکل ندهند. ویژگی بعدی این مدل از فوم‌ ها مربوط به خاصیت قابل شستشو بودن آن‌ها است.

آنتی باکتریال بودن یک متریال ممکن است برای بسیاری از افراد موضوع بی‌اهمیتی باشد اما برای افرادی که حساسیت‌های شدید دارند این موضوع فوق‌العاده حیاتی است. فوم فیبر پلی استر ماده ضد حساسیتی است و معمولاً بیشتر از آن برای کوسن‌ها و قسمت‌های پشتی مبل‌ها استفاده می‌کنند.

3.

فوم پلی یورتان آنتی باکتریال

همان طور که از نام این فوم مشخص است، ویژگی برجسته و مهم آن در خصوص انتی باکتریال بودنش و همچنین عدم جذب گرد و غبار است. معمولاً از این مدل از فوم‌ ها برای قسمت کفی و نشیمن گاه مبل‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر خاصیت ضد باکتری بودن این مدل از فوم می‌توان گفت که خشک شدن سریع آن به هنگام تماس با آب و همچنین عدم رشد قارچ و کپک در آن از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این فوم را برای ساخت مبلمان محبوب کرده است.

4.

فوم پلی یورتان تراکم بالا

مورد بعدی در خصوص فوم صندلی از جنس پلی یورتان است که تراکم بالایی را نسبت به دیگر موارد دارند. این مواد به دلیل میزان تراکمی که دارند عمر طولانی داشته و بسیار با دوام هستند. این دوام می‌تواند حتی تا ۱۵ سال نیز طول بکشد.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

تعویض فوم صندلی

فوم‌ های صندل‌های مختلف و یا حتی فوم ‌های به کار رفته در مبلمان می‌توانند پس از گذشت یک مدت زمان دچار آسیب‌هایی از قبیل فرو رفتگی‌ها، پارگی‌ها، رشد قارچ و کپک و… شوند. برای این که بتوانید مجدداً از صندلی و یا مبل مورد نظر خودتان استفاده کنید نیاز است تا فوم صندلی یا مبل را تعویض نمایید. آیا این کار به قدری ساده است که بتوانید خودتان آن را انجام دهید؟ مسلماً خیر.

انجام تعویض فوم مبل نیاز به دستگاه‌هایی برای جدا کردن روکش صندلی و یا مبل، در آوردن و جداسازی فوم از چارچوب صندلی و همچنین جایگزین کردن فوم قبلی با فوم جدید و چسباندن مجدد رویه و کاور، دارد. تمامی این مراحل باید با دقت و توسط فردی که در انجام این کار مهارت دارد انجام شود، در غیر این صورت امکان دارد که پس از تعویض فوم و اشتباه جا انداختن آن در هنگام نشستن بر روی صندلی احساس ناراحتی کرده و نتوانید به سادگی کار خود را انجام دهید.

تشخیص فوم سرد و گرم

همان طور که در قسمت‌های بالایی گفته شد نوع فوم صندلی که در صندلی‌های مختلف به جز مبلمان استفاده می‌شود یا از نوع فوم گرم و یا از نوع فوم سرد است. این که کدام یک از این دو مورد در صندلی مورد نظر شما به کار رفته باشد را می‌توانید با روش‌هایی که در ادامه بیان می‌شود تشخیص دهید.

۱-تشخیص از روی نحوه ساخت

اولین مرحله تشخیص از روی نحوه ساخت است که مسلماً این مورد برای مشتریان امکان‌پذیر نیست، اما آگاهی از آن بی‌فایده نیز نخواهد بود. فوم ‌هایی که از نوع فوم سرد هستند معمولاً در دما‌های پایین تولید می‌شوند. همین پایین بودن دمای تولید سبب می‌شود تا کیفیت و دوام این فوم‌ها نسبت به فوم‌ های گرم بالاتر باشد.

۲-تشخیص از روی میزان فشار

دومین مورد مربوط به تشخیص نوع فوم از روی فشاری است که بر آن وارد می‌شود. می‌توانید با انگشت بر روی یک قسمت از فوم فشار وارد کنید و برای چند ثانیه این فشار را ادامه دهید. زمانی که دست خود را از روی فوم برمی دارید دو حالت بیشتر وجود ندارد، یا اثر انگشت شما باقی می‌ماند و یا به طور کلی محو می‌شود. اگر اثر انشگت شما محو شد نشان دهنده سرد بودن فوم و در صورتی که اثر انگشت شما باقی ماند نشان دهنده گرم بودن فوم است.

جمع‌بندی

به طور کلی فوم صندلی یکی از انواع مختلف فوم‌ هایی است که امروزه برای ساخت صندلی و مبلمان از آن‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که این مدل از فوم ‌ها کیفیت‌های بالایی داشته باشند می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها برای چندین سال متوالی استفاده کنید و نگرانی از بابت هیچ چیز نداشته باشید. به منظور اطمینان از با کیفیت و درجه یک بودن این فوم ‌ها می‌توانید به فروشگاه‌های معتبری همچون ایران پیو مراجعه کنید که علاوه بر محصولات با کیفیت، محصولات با قیمت‌های مناسبی را نیز به شما می‌فروشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *