لوگو

فوم مموری

معرفی محصول
فوم مموری

شنیدن نام فوم مموری و یا فوم هوشمند می‌تواند کمی عجیب به نظر برسد، اما آن چیزی که در واقعیت وجود دارد ممکن است کمی با تصورات ذهنی شما متفاوت باشد. به فوم‌ های هوشمند نام فوم ویسکو الاستیک نیز می‌دهند. ساخت این مدل از فوم‌ ها به حدود نیم قرن پیش یعنی سال ۱۹۷۰ برمی گردد. اولین کاربردی که داشتند نیز استفاده در تخت خواب‌ها و صندلی‌های شاتل‌های فضایی بود. به مرور از این فوم ‌های مموری در تخت خواب‌ها و تشک‌ها نیز استفاده کردند. در ادامه در خصوص دیگر زوایای فوم ‌های مموری که ساخت ایران پیو هستند صحبت خواهیم کرد.

سایر محصولات

تفاوت مموری فوم با دیگر فوم ‌ها

تمامی فوم ‌هایی که امروزه در بازار می‌توانید پیدا کنید دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند، اما مسلماً پیش می‌آید که گاهی اوقات این فوم ‌ها با هم شباهت‌هایی نیز داشته باشند. در خصوص فوم مموری کمی ماجرا متفاوت است. به دلیل ویژگی ‌هایی که این فوم دارد می‌توانید با استفاده از چند گام ساده آن را از دیگر فوم ‌ها تشخیص دهید و دیگر نگران جابجایی نوع فوم با آن چیزی که می‌خواستید نباشید.

۱-اثر‌گذاری مموری فوم ها

اولین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد در مورد میزان باقی ماندن اثر فشار بر روی فوم است. زمانی که با دست خود و با یک فشار متوسط به هر فومی فشار وارد کنید، می‌توانید ببینید که فوم سریعاً به شکل اولیه خود باز می‌گردد و هیچگونه اثری از فشاری که به آن وارد کرده‌اید وجود ندارد. این در حالی است که در فوم‌ های مموری موضوع فرق می‌کند.

زمانی که در یک فوم مموری دست خود را با فشار بر روی فوم قرار دهید می‌توانید ببیند که تا چندین ثانیه بعد از برداشتن دستتان نیز همچنان اثرش بر روی فوم باقی مانده است.

۲-دمای حساس مموری فوم ها

دومین مورد تفاوت فوم‌ های مموری با دیگر فوم‌ ها همچون فوم نرم مربوط به حساسیت آن‌ها نسبت به میزان دما و حرارتی است که در اطرافشان قرار خواهد گرفت. دو فوم معمولی و مموی را در یک مکان همچون اتاق‌های سردخانه قرار دهید. زمانی که فوم‌ ها به طور کامل سرد شدند، حالتشان تغییر پیدا کرده و به احتمال بسیار زیاد کاهش حجم خواهند داشت. می‌توانید به فوم مموری دست بزنید و مشاهده کنید که در عرض چند ثانیه به دلیل دریافت گرما و حرارت از سمت بدن، این فوم‌ ها به حالت عادی خود برگشته و دمای کلی که دارند نیز افزایش پیدا می‌کند.

کاربرد‌های مموری فوم

حالا که تا این حد مموری فوم ‌ها را شناخته‌ایم بهتر است بدانید که این مدل از فوم ‌ها دارای ویژگی ‌های خاص و همچنین کاربرد‌های زیادی هستند. این کاربرد‌ها را در ادامه بیشتر توضیح داده‌ایم.

1.

استفاده در بالشت‌های تخت خواب

یکی از مهم‌ترین و بهترین مواردی که می‌توان جز کاربرد‌های این مدل فوم در نظر گرفت استفاده کردن از آن‌ها در ساخت بالشت‌ها است. به دلیل ساختاری که مموری فوم ‌ها دارند، وضعیت سر، ‌شانه و همچنین ستون فقرات در طول خواب شبانه در بهترین موقعیت قرار خواهد گرفت و به همین دلیل نیز فرد در طولانی مدت دچار گردن درد و یا آرتروز‌های گردن، ‌شانه و پشت نمی‌شود.

ازجمله ویژگی ‌های مثبت دیگری که با استفاده از بالشت‌های ساخته شده از فوم مموری نصیب شما خواهد شد می‌توان به برطرف شدن خرو پف‌های شبانه افراد، درمان سردرد‌های شدید، جلوگیری از کوفتگی و خستگی‌های مفرط بدن و… اشاره کرد.

2.

لباس‌های فضانوردان

استفاده از مموری فوم در لباس‌های فضانوردان و یا حتی صندلی‌های شاتل‌های فضایی برای نخستین بار رخ داد و در واقع اولین کاربرد این محصولات در همین زمینه بود. به دلیل ساختار خاص مموری فوم بود که چنین استفاده‌ای از آن‌ها شد.

3.

کفی کفش

سومین مورد در خصوص انواع فوم مموری مربوط به کفی‌های کفش‌هایی است که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. شاید تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید اما اگر کفی کفش خود را دربیاورید راه رفتن با آن سخت‌تر خواهد شد زیرا این نوع از فوم ‌ها که به عنوان کفی کفش به کار ‌می‌روند می‌توانند چند مؤلفه مثبت را با خود به همراه داشته باشند.

اولین مورد آن است که این کفی‌ها سبک بوده و وزن کفش را بالا نمی‌برند. دومین مورد مربوط به آن می‌شود که زیره کفش ساخته شده از مموری فوم می‌تواند نیروی وزن انسان را که به کف پا و سپس کفش وارد می‌شود به زمین انتقال داده و از برگشت نیروی عکس العمل آن به پا جلوگیری کند.

4.

موس کامپیوتر

شاید برایتان کمی عجیب و البته جذاب نیز باشد که این فوم شگفت‌انگیز می‌تواند در هر حوزه و شاخه‌ای از صنعت و زندگی روزمره انسان یک تغییر مثبت ایجاد کند. در خصوص موس‌های کامپیوتر نیز دقیقاً ماجرا به همین منوال بود. زمانی که دائماً با موس و کامپیوتر خود سروکار دارید به احتمال زیاد اگر کسی کنار شما باشد و به صدای موس و کلیک‌های پی در پی شما گوش دهد در عرض چند دقیقه کلافه و عصبانی خواهد شد.

از فوم ‌های مموری استفاده کرده و به دو طرف موس اضافه می‌کنند، این کار برای کاهش دادن میزان صدای کلیک‌های موس تا حد قابل توجهی مؤثر است و می‌توان گفت کاربرد عمده و چهارمی است که این فوم ‌ها دارند.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

ویژگی ‌های فوم ‌های مموری

کاربرد‌های فوم مموری را شناختیم. حالا بهتر است ویژگی‌ های این ماده را نیز ببرسی کنیم تا بهتر بتوانیم در خصوص خرید محصولاتی که از آن استفاده می‌کنند تصمیم‌گیری کنیم.

۱-عدم انتقال ارتعاشات و حرکات سطحی

این فوم ‌ها هر نیرویی را که دریافت کنند در خود ذخیره می‌کنند و به سمت منبع نیرو هیچ چیزی را انتقال نمی‌دهند. به همین دلیل است که از ان‌ها در زیره‌های کفش و تخت‌های خواب نیز استفاده می‌شود.

۲-ضد حساسیت

دومین مورد ضد حساسیت بودن و حتی آنتی باکتریال بودن فوم مموری است. این فوم هیچگونه حساسیت و یا عارضه پوستی ایاد نمی‌کند که در نوع خودش می‌تواند بسیار گزینه مهمی به حساب بیاید.

۳-دوام و ماندگاری

سومین مورد از ویژگی مربوط به فوم مموری در خصوص دوام و ماندگاری این فوم ‌ها است. این مدل از فوم‌ ها عمر طولانی دارند و به سرعت خراب نمی‌شوند، بنابراین اگر محصولی را خریداری کرده‌اید که فوم مموری پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد، خیالتان از بابت این موضوع راحت باشد.

جمع‌بندی

فوم‌ مموری همان طور که گفته شد در صنایع و بخش‌های مختلفی از زندگی روزمره انسان‌ها کاربرد دارند، همین موضوع سبب می‌شود که کارخانه‌های مختلف و حتی کارگاه‌های کوچک تولیدی نیز به دنبال خرید فوم‌ هایی باشند که درجه یک بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برای این کار باید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید. ایران پیو یکی از همین مراکز تولید فوم مموری است که می‌تواند این مدل از فوم را با بهترین کیفیت و همچنین مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم نماید. در صورتی که نیاز به راهنمایی‌های بیشتری داشته باشید می‌توانید با کارشناسان این مرکز تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *