لوگو

فوم گرم

معرفی محصول
فوم گرم

معمولاً شناخت فوم گرم منوط به شناخت مواد و متریال‌های پایه‌ای است که این نوع از فوم را تشکیل می‌دهند. مواد پلی یورتان همین مواد بوده و به طور کلی سه نوع فوم سرد، فوم گرم که شامل فوم نرم هستند و همچنین اسفنج‌ها را می‌سازند. فوم ‌های پلی یورتان در هر حالتی که باشند دارای انعطاف‌پذیری بالا و همچنین دیگر ویژگی‌های جذاب هستند که سبب می‌شود استفاده از آن‌ها در موارد مختلفی همچون میز و صندلی‌ها، مبلمان و… بسیار زیاد شود. در ادامه در خصوص موارد مختلفی که مربوط به فوم‌های گرم هستند توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

سایر محصولات

مواد تشکیل دهنده فوم گرم

شناخت موادی که می‌توانند فوم‌های گرم را بسازند ممکن است جالب باشد. گاهی اوقات نیز می‌توانید با تغییر مواد اولیه به کار رفته در این فوم ‌ها سبب ایجاد تغییرات در فوم ‌های نهایی تولیدی شوید. مواد تشکیل دهنده پلی یورتان در فوم گرم و سرد تقریباً یکسان است.

۱-پلی ال

یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند تعیین‌کننده نوع فوم شما باشد همان ماده پلی ال است. ماده پلی ال در فوم‌ های گرم استفاده نمی‌شود، بلکه در عوض آن پلی اتر پلی ال معمولی را به کار می‌برند.

در برخی از موارد حتی به جای پلی اتر پلی ال معمولی می‌توانند از پلی ال‌های گیاهی نیز استفاده کنند که سو اثرات زیست محیطی کمتری را بر جای می‌گذارد.

۲-نشاسته

مورد بعدی که تأثیر زیادی بر روی تشکیل فوم های گرم دارد ماده نشاسته است که برای همه ما نیز کاملاً شناخته شده است. این ماده نسبت به دیگر مواد تشکیل دهنده این فوم قیمت ارزان‌تری دارد و در عین حال نیز می‌تواند ویژگی‌های فوم گرم را افزایش دهد. در فوم‌های گرم به نسبت فوم ‌های سرد از میزان بیشتری نشاسته استفاده شده است.

انواع فوم

سه نوع فوم داریم که فوم پلی یورتان است که در محصولات خواب و مبلمان کاربرد دارد و بقیه بیشتر در زمینه ساخت و ساز و عایق صدا استفاده می شود. فوم سرد (مموری فوم) و فوم های دسته اخر فوم گرم است.

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

در فوم گرم بر خلاف فوم سرد در دمای بالا کوره و با حرارت مستقیم پخته می شود ویژگی اصلی فوم گرم سفت بودن آن است هر چند این خاصیت به مرور زمان نرم تر می شود. فوم گرم کمترین خاصیت ارتجاعی را دارد که در دمای بالای کوره پخته می شود. فوم های گرم معمولا طول عمر کمتری دارند و به مرور زمان به اصطلاح گود میشوند.

معمولا فوم ها قابل مشاهده و لمس هستند. با انگشت به قسمتی از فوم فشار وارد کنید و بعد از چند لحظه الف

اگر اثر انگشت شما روی فوم باقی نماند، فوم سرد است، اما اگر اثر انگشت شما به صورت فرورفتگی باقی بماند یا آن را سوراخ کند، فوم “فوم گرم” است.

نکته دیگر این است که توجه داشته باشید که فوم سرد در دمای پایین سفت می شود، بنابراین اگر قصد خرید در فصل سرد سال دارید، سفت شدن بالش یا فوم سرد در فروشگاه طبیعی است و زمان قرار دادن آن در محیطی با دمای طبیعی باعث نرم شدن فوم می شود و هر چه درجه حرارت بالاتر باشد، کف نرمتر می شود. جدول زیر اطلاعات خوبی در این باره به دست می دهد:

چطور فوم سرد را از فوم گرم تشخیص دهیم؟

فوم گرم

فوم سرد

در اثر فشار با انگشت فوم برای برگشت به حالت قبل مکث و تاخیر داردو  یا رد انگشتان بر آن باقی ماند یا کمی سوراخ می گردد

در اثر فشار با انگشت فوم سریعا به حالت قبل خود برگشته و ردی از انگشتان و فشار باقی نمی ماند

در فصول سرد سال، این فوم نرم تر از فوم سرد است

در فصول سرد سال، این فوم سفت ‌تر از حالت معمول خود می شود

اگر آرم و تاریخی بر روی بسته بندی فوم ‌ها ندیدید فوم گرم است

معمولا آرم و تاریخی بر روی بسته بندی فوم ‌ها وجود دارد

فومی سرسخت و سفت است، همچنین حالت ارتجاعی کمتری نیز دارد

حالت نرم ‌تری دارند و همچنین مرتجع ‌تر هستند

مراحل تولید فوم گرم

برای تولید فوم های گرم مراحل زیادی نیاز نیست، اما همان چند مرحله‌ای که وجود دارند نیز باید با دقت و به درستی طی شوند. در ادامه در خصوص این چند مرحله توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم که می‌تواند به تولید‌کنندگان و همچنین خریداران عمده انواع مختلف فوم ‌ها از جمله فوم گرم کمک زیادی کند.

1.

فرمولاسیون

اولین مرحله که پیش از شروع کار باید به آن بپردازید در خصوص فرمولاسیون است. فرمولاسیون به نسبت و همچنین طریقه ترکیب مواد شیمیایی با یکدیگر و تولید یک محصول نهایی می‌گویند. در فوم ‌های سرد و گرم نوع مواد اولیه کاملاً یکسان است و این در حالی است که به دلیل فرمولاسیون متفاوت نوع محصولی که در پایان تولید می‌شود نیز متفاوت خواهد بود.

2.

ترکیب مواد و تخلیه

دومین مرحله که در واقع گام اولیه شروع کار به حساب می‌آید مربوط به ترکیب کردن مواد با یکدیگر و همچنین تخلیه آن‌ها است. در مرحله قبلی نوع فرمولاسیون و یا همچنین طریقه مخلوط کردن مواد اولیه را تعیین کردیم و در این مرحله نیز این مواد را طبق همان دستورالعمل‌ها با یکدیگر ترکیب می‌کنیم. تنظیم کردن دمای اولیه مواد نیز از دیگر گام‌های مهمی است که در همین مرحله برداشته می‌شود.

پس از انجام تمام این فعالیت‌ها باید مواد فوم را داخل قالب‌های مخصوص و از پیش آماده شده بریزند تا بتوانند آن‌ها را برای مرحله تولید آماده کنند.

3.

مرحله تولید

گام سوم که مرحله اصلی فرایند تولید فوم گرم نیز به حساب می‌آید مربوط به تولید و در واقع پخت این فوم ‌ها می‌شود. مواد اولیه فوم را باید در قالب‌های کوچک و آماده که به صورت استاندارد و سفارشی هستند، ریخت. در هنگام فرایند پخت این فوم‌ ها نیز گاز‌های بسیاری از آن‌ها متصاعد خواهد شد که از درز‌ها و همچنین سوراخ‌های تعبیه شده در کوره خارج می‌شود.

4.

گرمای بیشتر

این مرحله شامل قرار دادن فوم ‌ها در دمای ۱۵۰ الی ۲۰۰ درجه سانتی گراد است. در واقع مرحله اصلی پختن فوم‌ ها در این گام است که اگر به دمای آن توجه کامل نشود می‌تواند در کیفیت فوم خارج شده از کوره بسیار تأثیر بگذارد.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

ویژگی‌های فوم گرم

فوم ‌های گرم دارای ویژگی‌های متعددی هستند که سبب می‌شود از آن‌ها نیز همچون فوم‌ های سرد استفاده‌های زیادی شود.

۱-انعطاف‌پذیری در تولید

یکی از ویژگی‌های انواع فوم گرم مربوط به انعطاف‌پذیری آن برای تولید شدن در رنگ‌ها، سایز‌ها و حتی کیفیت‌های گوناگون است. این موضوع سبب می‌شود تا بتوان از این فوم که به صورت سفارشی قابلیت تولید دارد در هر شرایطی استفاده کرد.

2-استفاده در صنایع مختلف

دومین مورد مربوط به استفاده کردن از این فوم در صنایع مختلف است. از فوم گرم می‌توان در صنایع مختلف همچون ساخت مبلمان، ساخت صندلی‌های اداری، صنایع خودرؤسازی، صنایع بسته‌بندی، صنایع پوششی، ساخت اسفنج‌ها و… به سادگی استفاده کرد و مطمئن بود که این فوم ‌ها می‌توانند تا چندین سال بهترین عملکرد را داشته باشند.

3-عایق

سومین ویژگی انواع فوم ‌های گرم مربوط به عایق بودن این فوم‌ ها می‌شود. از این فوم ‌ها می‌توانید به عنوان عایق هوا و حرارت و همچنین صوت استفاده کنید.

جمع‌بندی

به طور کلی فوم گرم یکی از انواع فوم ‌های مختلفی است که در فروشگاه ایران پیو به شکل عمده و خرده عرضه می‌شود. تمامی فوم ‌ها و دیگر محصولاتی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند دارای کیفیت درجه یک و همچنین ضمانت اصالت کالا هستند. تفاوتی ندارد که فوم مود نظر را برای مصارف بسیار جزئی و کوچک می‌خواهید و یا آن که به دنبال مصرف این فوم ‌ها در ابعاد و گستره‌های بزرگی هستید، در هر دو صورت می‌توانید از این فروشگاه فوم های گرم مدنظر خود را خریداری کنید.

نظرات کاربران

6 پاسخ

  1. سلام خونم زمستون ها خیلی سرد میشه توی پذیرایی دمای معمولی داره ولی داخل اتاق ها به شدت سرد میشه
    میخواستم ازتون مشاوره بگیرم که برای همچین شرایطی این محصول مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

6 پاسخ

  1. سلام خونم زمستون ها خیلی سرد میشه توی پذیرایی دمای معمولی داره ولی داخل اتاق ها به شدت سرد میشه
    میخواستم ازتون مشاوره بگیرم که برای همچین شرایطی این محصول مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *