لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

کاربرد ایزو‌سیانات کارون kp200

کاربرد ایزو‌سیانات کارون kp200

Table of Contents

ایزو‌سیانات کارون kp200 نوعی خاص از ایزوسیانات ایرانی است که از ترکیباتی دارای جرم مولکولی و آروماتیک‌های سه حلقه‌ای و همچنین دو حلقه‌ای تشکیل شده ‌است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به جریان‌پذیری و ویسکوزیته بودن آن اشاره کنیم؛ به همین خاطر در زندگی روز‌مره ما نقش‌های غیر‌مستقیم زیادی دارد. از جمله این نقش‌ها، استفاده از آن به عنوان ماده اولیه پلی اورتان است. این نوع ایزوسیانات به رنگ قهوه‌ای است ولی با قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب، زرد‌ رنگ می‌شود. لازم به ذکر است که ایزو‌سیانات kp200 از طریق فرمولاسیونی خاص تولید می‌شود و سرعت واکنش‌پذیری بیشتری نسبت به ایزوسیانات‌های آلیفاتیک دارد. گفتنی است که این ماده در دو گرید مخصوص f و n تولید و عرضه می‌گردد؛ مثلا در مواردی نظیر تولید ساندویچ پنل از گرید f و در مواردی نظیر تولید فوم یخچال از گرید n استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله از وب سایت ایران پی یو سعی داریم مطالب بیشتری را درمورد کاربرد ایزوسیانات کارون kp200 عنوان کنیم. با ما همراه باشید…

ایزو‌سیانات چیست؟

ایزو‌سیانات چیست؟

 

به طور کلی می‌توان گفت هر ماده‌ای که دارای ساختاری مولکولی باشد و حداقل یک گروه از ایزوسیانات را در خود جای داده باشد، ایزوسیانات نام دارد. مهم‌ترین ویژگی این ماده شیمیایی واکنش‌پذیری بالای آن در دماهای بسیار پایین است. دقت کنید که این ماده نوعی هاردنر قابل استفاده در فوم‌سازی به شمار می‌رود. در واقع می‌توان گفت که نقش اصلی آن، افزایش میزان سختی و سفتی محصولات مختلف است.

 این ماده شیمیایی علاوه بر ساخت پلی یورتان دارای کاربردهای وسیع دیگری نیز در صنایع مختلف می‌باشد. توجه کنید که امروزه در بازار عرضه و تقاضا دو دسته کلی ایزوسیانات داخلی و ایزوسیانات خارجی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. معمولا در بین ایزوسیانات‌های داخلی، ایزوسیانات کارون به دلیل کیفیت بالایی که دارد بسیار پرطرفدار‌تر است. به همین منظور در ادامه سعی داریم بیشتر به بررسی کاربرد ایزوسیانات کارون kp200 بپردازیم.

بررسی ایزوسیانات کارون

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، از معروف‌ترین انواع ایزوسیانات‌های داخلی، ایزوسیانات‌های پتروشیمی کارون هستند. این برند مشهور ایرانی به طور گسترده‌ای برای تهیه فوم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که شرکت پتروشیمی کارون به عنوان نخستین تولیدکننده ایزوسیانات در خاورمیانه شناخته می‌شود که به کمک موادی همچون کلر، هیدروژن، مونوکسید کربن و اسید نیتریک توانسته أنواع مختلف محصولات پتروشیمی از جمله ایزوسیانات را با کیفیتی بی‌نظیر تولید و به بازار عرضه کند. گفتنی است که ایزو‌سیانات kp200 که در شرکت پتروشیمی کارون تولید شده، از ترکیب ایزوسیانات‌های آروماتیک سه حلقه ای، دو حلقه ای و همچنین ترکیباتی با جرم مولکولی بالا تشکیل می‌شود و ویژگی‌های منحصر به فرد خاص خود را دارد.

همچنین بخوانید:  ایزوسیانات کارون KP200

کاربرد ایزوسیانات کارون kp200

در این قسمت از محتوا سعی داریم مهم‌ترین کاربرد‌های ایزوسیانات کارون kp200 را بیان کنیم:

۱.قابل استفاده در سیستم فوم‌های گرم و سرد

۲.کمک در ساخت چسب، اسپری، رنگ و …

۳.کمک به ساخت سیستم‌های تخصصی خودرویی و یخچالی

۴.ساخت فوم‌های چوب

۵.استفاده در کفپوش‌های صنعتی، ورزشی و همچنین پارکینگ‌ها

۶.ساخت مبلمان، تخت خواب و …

مزایای ایزو‌سیانات‌ها

در این بخش نیز سعی داریم به برخی از برجسته‌ترین مزایای ایزوسیانات kp200 اشاره کنیم:

۱.برخورداری از برخی خواص مکانیکی تایید‌شده

۲.استفاده از مواد فرار به میزان کم در آن

۳.دارای نوعی جریان‌پذیری خوب

۴.برخورداری از یک عاملیت خوب

شرایط نگهداری از ایزو‌سیانات کارون kp200

توجه داشته باشید که ایزو‌سیانات‌های کارون kp200 حتما باید در مکان‌هایی خشک و خنک نگهداری شوند؛ چراکه قرارگرفتن آن در مقابل نور مستقیم خورشید و یا رطوبت سبب آسیب دیدن آن به طور جدی می‌شود. همچنین اینکه قرارگیری این محصول در معرض ترکیباتی حاوی هیدروژن نظیر آب، آمین‌ها، الکل و … کاملا ممنوع است. حتی گاهی اوقات می‌تواند سبب انفجار کلی این مواد شود و خسارات جبران‌نا‌پذیری را به دنبال داشته باشد.

قیمت ایزو‌سیانات کارون kp200

قیمت ایزو‌سیانات کارون kp200

از آنجایی که ایزو‌سیانات‌های kp200 نسبت به سایر ایزو‌سیانات‌ها قیمت مناسب‌تری دارند، بسیار پر‌طرفدار‌تر و پرفروش‌تر هستند. اگر قصد دارید قیمت به روز و دقیق این محصول را بدست آورید، حتما باید به صورت روزانه قیمت‌ها را استعلام کنید.

یکی از بهترین نمایندگی‌های فروش ایزوسیانات، نمایندگی ایران پیو است. شما می‌توانید فقط با یک تماس قیمت لحظه‌ای این محصول را دریافت نمایید.

شرایط حمل و بار‌گیری ایزو‌سیانات کارون kp200

در مورد نحوه بارگیری ایزوسیانات‌های kp200 لازم است با دقت و احتیاط کافی آن‌ها را بارگیری و حمل کنید. توجه داشته باشید که ذخیره سازی آن فقط در دمای ۲۰ الی ۲۴ درجه سانتی‌گراد انجام شود. گفتنی است که حین نمونه‌گیری به هیچ عنوان این ماده شیمیایی را با پوستتان تماس و یا استنشاق ندهید؛ به همین منظور هنگام نمونه‌گیری لازم است از وسایل ایمنی مناسب استفاده شود.

نتیجه‌گیری

در محتوای بالا سعی کردیم تا حدودی در مورد کاربرد ایزوسیانات کارون kp200 صحبت کنیم و به شما این اطمینان را بدهیم که یکی از با‌کیفیت‌ترین و به‌صرفه‌ترین محصولات شیمیایی در دسترس است. همچنین اینکه بیان کردیم تمامی ایزوسیانات‌ها در ایران اغلب با نام هاردنر شناخته می‌شوند و معمولا در تهیه فوم پلی یورتان به کار می‌روند.

جهت کسب اطلاعاتی بیشتر در این زمینه کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید. از توجه شما سپاس‌گذاریم.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *