لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

کفپوش سنگی اپوکسی

مهم ترین کاربرد کفپوش سنگی اپوکسی و مزایای آن

Table of Contents

کفپوش سنگی اپوکسی یکی از زیباترین و بهترین کفپوش هایی است که تقریباً قیمت بالایی دارد. شاید به دلیل وجود سنگ‌های زیبایی مثل گرانیت، کوارتز و مرمر استفاده از این نوع کفپوش های مقاوم در ساختمان‌ها زیاد رایج نباشد. اما کفپوش های سنگی اپوکسی علاوه بر زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارند با قدرت چسبندگی زیادی هم به سطوح بتنی، سیمانی و حتی موزائیکی متصل می‌شوند. از این رو کفپوش های سنگی اپوکسی توانسته کاربردها و مزایای زیادی را از خود نشان دهند. در ادامه این بخش همراه ما باشید تا شما را بیشتر با این نوع کفپوش های اپوکسی آشنا کنیم.‌

کفپوش سنگی اپوکسی چیست؟

مهم ترین کاربرد کفپوش سنگی اپوکسی و مزایای آن

کفپوش سنگی از جنس اپوکسی یک نوع کفپوش لوکس است که از سنگ ریزه های مرمر و یا تکه‌های ریزی از سنگ کوارتز تهیه می‌شود. این سنگ ریزه ها با کمک بایندر یا همان رزین های اپوکسی مخصوصی به همراه پرایمر اپوکسی در سطوح مختلف اجرا می‌شوند. البته شکل، رنگ و ابعاد این سنگ ریزه ها در کفپوش های مختلف کاملاً متفاوت است. در واقع این پرایمر اپوکسی است که دارای خاصیت چسبندگی بسیار بالایی است. همچنین از خواص الاستیکی مناسبی برخوردار است. بنابراین به خوبی می‌تواند سنگ ریزه ها را به سایر لایه ها بچسباند از طرفی با دقت بالایی از لایه‌های مختلف محافظت کند.

مزایای کفپوش سنگی اپوکسی

کفپوش های سنگی که از نوع اپوکسی هستند غالباً دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های بی‌شماری می‌باشند نظیر:

1) طول عمر و دوام بالا

این نوع کفپوش مقاوم تحمل زیادی در برابر فشار و ضربه دارند. همچنین با سطوح بتنی و سیمانی بیشترین چسبندگی را ایجاد می‌کنند. بنابراین نسبت به سایر کفپوش ها طول عمر بیشتری خواهند داشت.

2) هزینه نگهداری پایین

اگر چه نحوه اجرای کفپوش سنگی اپوکسی نسبت به برخی کفپوش های دیگر قیمت بالایی دارد. اما استفاده و نگهداری از این نوع کفپوش های اپوکسی بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی چون مانند سنگ، سرامیک و کفپوش های دیگری مثل موزائیک لکه پذیری ندارند. پس با گذشت زمان نیاز به ترمیم ندارند و اگر هم نیاز داشته باشد به سادگی ترمیم خواهند شد.

3) تنوع رنگ بندی و زیبایی طرح

یکی دیگر از مزایای رزین اپوکسی سنگ رنگ بندی جذاب آن است. ضمن اینکه رنگ بندی این نوع کفپوش ها نامحدود است. چون با کمک برخی مواد شیمیایی می‌توان لایه رویه این کفپوش های سنگی را در طرح‌های اکریلی و نقش دار ایجاد کرد. حتی می‌توانید لایه رویه کفپوش ها را به شکل شطرنجی و یا جلوه‌های مناسب دیگری درآورید.

4) مقاومت شیمیایی و حرارتی

اگر چه انواع کفپوش سنگی در تماس با روغن‌ها و برخی اسیدهای ضعیف نسبتاً مقاوم نیستند. اما این نوع کفپوش ها می‌توانند تا دمای 80 درجه سانتی‌گراد دوام بالایی داشته باشند. البته اگر در محیط اجرا و نصب کفپوش های سنگی اسید و بازهای بسیار قوی استفاده شود لازم است تا رزین این نوع کفپوش ها از نمونه‌های دیگری باشد.

5) آنتی باکتریال

به دلیل اینکه کفپوش سنگی اپوکسی به صورت یکدست و بدون هیچ نوع درزی اجرا می‌شود. بنابراین کفپوش های سنگی اپوکسی غیر قابل نفوذ هستند. همچنین در برابر هجوم میکروب‌ها و باکتری‌ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این موضوع سبب شده است تا کفپوش های سنگی اپوکسی نوعی کفپوش کاملاً بهداشتی باشند. بنابراین برای پوشش دهی کف بیمارستان‌ها، شرکت های داروسازی و حتی اتاق های تمیز گزینه بسیار مناسبی هستند.

6) قابلیت تمیز شدن آسان

این نوع کفپوش ها چون سطح صافی دارند بنابراین به راحتی تمیز می‌شوند. حتی در متراژهای زیاد به کمک دستگاه های شستشوی ماشین در کمترین زمان تمیز خواهند شد.

7) عایق جریان الکتریسیته

اساساً کفپوش سنگی یک نوع عایق جریان الکتریسیته است. پس اگر در یک سالن دائماً با جریان برق سروکار دارید بهتر است برای حفظ جان خود از کفپوش های سنگی اپوکسی استفاده کنید.

8) اندازه‌های متفاوت

امروزه سنگ‌هایی که در کفپوش های سنگی اپوکسی مورد استفاده قرار می‌گیرند به شکل‌های متنوعی خصوصاً گرد هستند. از طرفی این نوع کفپوش ها در هر اندازه دلخواهی قابل اجرا می‌باشند.

مهم ترین کاربرد کفپوش سنگ اپوکسی

مهم ترین کاربرد کفپوش سنگی اپوکسی

دقت کنید که این نوع کفپوش ها روی هر نوع سطح بتنی، سیمانی و حتی موزائیکی می‌چسبد. بنابراین کفپوش های سنگی اپوکسی می‌توانند هر نوع ترک و شکاف روی سطح را اصلاح کنند. اما متأسفانه این کفپوش ها مقاومت زیادی در برابر اشعه UV ندارند در نتیجه کفپوش های سنگی اپوکسی برای فضاهای بیرونی ساختمان مناسب نیستند. مگر اینکه روی کفپوش را با یک رنگ پلی اورتان آنتی UV محافظت کنید. از دیگر کاربردهای مهم کفپوش های سنگی اپوکسی عبارتند از:

  • پارکینگ های ماشین
  • محوطه سازی شهری
  • مسیر دوچرخه سواری
  • محوطه سازی ساختمان
  • پوشش پیاده رو در پارک و محوطه های تفریحی

سخن پایانی

کفپوش سنگی اپوکسی سطح زبر و ضد آبی دارد پس هیچ گاه در سطوح مختلف باعث لغزش و ناهمواری کف نمی‌شود. از طرفی ظاهر بسیار مناسب و ثابتی دارد. از این رو کفپوش های سنگی اپوکسی می‌توانند جایگزین مناسبی برای بسیاری از متریال های طبیعی مثل سنگ باشند. در این راستا اگر شما هم به دنبال خرید بهترین محصول با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید خوب است بدانید ما در شرکت مهندسی ایران پی یو تلاش کرده‌ایم بهترین و مرغوب ترین کفپوش سنگی را در ارزان ترین قیمت بازار به دست مشتریان گرامی در سراسر کشور برسانیم. تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *