لوگو

فوم تزریقی لوله ای

معرفی محصول
فوم تزریقی لوله ای

فوم تزریقی لوله ‌ای، فوم ‌های اسپری پلی یورتان، فوم سخت و…  همگی نام فوم ‌های مختلفی هستند که در زمینه فوم و عایق می‌شنویم. این روز‌ها به قدری نام محصولات صنعتی و تجاری مختلف را می‌شنویم که دیگر تشخیص آن‌ها از یکدیگر برای افرادی که به صورت تخصصی در این زمینه کار نمی‌کنند، بسیار مشکل شده است. برای آن که در این دنیای تقریباً نامتناهی گیج نشوید بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. امروز در خصوص نوعی از فوم ‌ها به نام فوم ‌های پلی یورتان تزریقی صحبت خواهیم کرد و ویژگی‌ها و همچنین مزیت‌های استفاده از آن‌ها را به طور کامل بیان می‌کنیم.

سایر محصولات

انواع فوم اسپری پلی یورتان

فوم اسپری پلی یورتان

نحوه تولید فوم چوب

فوم چوب

کاربرد فوم ساندویچ پانل و دلایل استفاده از آن

فوم ساندویچ پانل

فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان چیست؟

فوم تزریقی لوله ‌ای که از متریال اولیه پلی یورتان تشکیل و ساخته شده است در واقع به مجموعه‌ای از پلیمر‌های بسیار مهم گفته می‌شود. این پلیمر‌ها در نتیجه واکنش‌های مختلف شیمیایی بین ماده اصلی و اولیه ایزوسیانات و همچنین پلیول ساخته می‌شوند. تفاوتی ندارد که فوم مورد نظر ما تزریقی لوله‌ای باشد و یا آن که از نوع اسپری آن بخواهیم استفاده کنیم، زیرا در هر صورت هر دو از جنس ماده پلی یورتان بوده و ویژگی‌های این ماده را همراه خود یدک می‌کشند.

فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان چیست؟

ویژگی‌های فوم تزریقی لوله ‌ای

ویژگی‌های این محصول می‌تواند شامل موارد مختلفی شود که قصد داریم این موارد را بیشتر بررسی کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. با این کار می‌توانیم به شناخت هرچه بهتر و بیشتری از این مواد دست پیدا کنیم.

1.

مقاومت فوم تزریق لوله ای

اولین اصل می‌تواند مربوط به مقاومت یک فوم شود. فرقی ندارد که فوم نظر شما از نوع تزریقی و به شکل لوله‌ای باشد، یا آن که این فوم از نوع اسپری‌کننده و یا حتی قالبی شکل باشد. به طور کلی هر کدام از آن‌ها با هر شکل ظاهری که دارند به دلیل مواد اولیه تشکیل دهنده‌شان مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار از خود نشان می‌دهند که می‌تواند در کاربرد‌های وسیع‌تر آن‌ها تأثیرات زیادی بگذارد.

2.

وزن

سبک بودن فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان باعث شده است تا بتوانید از آن‌ها در شرایط مختلف همچون عایق کاری سازه‌های بزرگ ساختمانی، هواپیما‌ها، خودرو‌ها و… استفاده کنید. مسلماً شاید یک کیلو الی ده کیلو گرم تفاوت زیادی در مقیاس کوچک نداشته باشند، اما زمانی که قرار است به اندازه چند تن از یک مدل فوم استفاده شود، وزن نهایی آن‌ها عدد بسیار بزرگی می‌شود که می‌تواند تعیین‌کننده استفاده یا عدم استفاده از آن باشد.

3.

ساختار پایدار این نوع فوم

مورد و ویژگی سوم این مدل از فوم ‌ها آن است که پس از تزریق آن‌ها به محل مورد نظر نوعی ساختار پایدار را ایجاد می‌کنند که سبب استحکام و افزایش مقاومت سازه مورد نظر نیز می‌شود.

4.

ضریب انتقال حرارتی

مورد بعدی مربوط به ضریب انتقال حرارتی فوم تزریقی لوله ‌ای است. ضریب انتقال حرارتی به عددی گفته می‌شود که با توجه به فرمول‌های فیزیک پیچیده به دست می‌آید. این عدد نشان می‌دهد که یک ماده تا چه حد می‌تواند گرما و حرارت را از خودش انتقال دهد. مسلماً هر قدر عدد ضریب انتقال گرمایی بالاتر باشد، میزان انتقال گرما و حرارت نیز بالاتر خواهد رفت.

ضریب انتقال حرارتی فوم‌ های تزریقی لوله‌های عدد بسیار پایینی است و این موضوع نشان دهنده مقاومت این ماده در برابر آتش و گرما است. به همین جهت می‌توانید به سادگی از این فوم‌ ها برای عایق کردن محیط‌هایی که نیاز به عایق کاری گرما و سرمایی دارند استفاده کنید.

5.

کاهش اتلاف انرژی

عدم انتقال گرما تنها یکی از مواردی است که سبب کاهش اتلاف انرژی می‌شود. در فصل تابستان نیز مسلماً برای خنک کردن فضای داخلی سوله‌ها، خانه‌ها و مکان‌های دیگر از اسپیلیت‌ها، کولر‌ها و همچنین دیگر خنک‌کننده‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که دیوار‌های محیط مورد نظر با فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان پوشیده شده باشد، می‌توانید جلوی هدر رفتن هوای سرد و همچنین اتلاف انرژی را تا حد قابل توجهی بگیرید. تمامی این موارد نیز به دلیل ساختار سلول بسته بودن این فوم ‌ها است.

6.

ضد اشتعال بودن این فوم

یکی دیگر از ویژگی‌های فوم تزریقی مربوط به ضد اشتعال بودن آن است. این فوم‌ ها نه تنها ضریب حرارتی پایینی دارند بلکه خودشان نیز به ندرت آتش می‌گیرند. زمانی که یک سازه دچار آتش سوزی می‌شود اگر وسایل قابل اشتعالی داخل آن سازه باشد مسلماً آتش شعله ور‌تر شده و شدت بیشتری می‌گیرد. فوم ‌های معمولی قابلیت اشتعال دارند، در صورتی که فوم تزریقی لوله ‌ای ضد اشتعال بوده و از این جهت امنیت بیشتری را برای سازه فراهم می‌کند.

7.

چسبندگی فوم تزریق لوله ای

میزان چسبندی فوم تزریقی لوله ‌ای به حدی زیاد است که پس از تزریق این فوم به سطح مورد نظر در مدت زمان بسیار کمی فوم خشک شده و دیگر از سطح مورد نظر کنده نمی‌شود.

8.

عایق رطوبتی

عایق رطوبتی به معنای عدم جذب آب، نم و حتی رطوبت محیط اطراف است. با این ویژگی می‌توانید به سادگی فوم ‌ها را شستشو دهید و از آن‌ها در مکان‌هایی که رطوبت زیادی دارند استفاده کنید.

9.

عایق صوتی

جلوگیری از انتقال صدا یکی از موارد مهمی است که در ساختمان‌های پر تردد و پر سر و صدا بیشتر خودش را نشان می‌دهد. استفاده از فوم تزریقی لوله ‌ای در دیوار‌ها می‌تواند باعث عایق شدن محیط و همچنین جلوگیری از انتقال صدا شود.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

10.

حفظ زیبایی ظاهری سازه

زیبایی ظاهری ساختمان‌ها هرچند به اندازه امنیت و دیگر موارد دارای اهمیت نیست، اما آن چنان نیز موضوع پیش پا افتاده‌ای محسوب نمی‌شود. در صورتی که از فوم پلی یورتان تزریقی لوله‌ای استفاده کنید می‌توانید مطمئن باشید که علاوه بر موارد امنیتی و دیگر ویژگی‌ها از زیبایی ظاهری سازه نیز بهره‌مند خواهید شد.

11.

عدم پوسیدگی فوم تزریق لوله ای

فوم تزریقی لوله ‌ای با جنس پلی یورتان در برابر پوسیدگی، کنده کنده شدن، موریانه، موش و… بسیار مقاوم بوده و به هیچ وجه دچار آسیب نخواهد شد.

12.

دوستدار محیط زیست

این مدل از فوم‌ ها را می‌توان پس از استفاده و در صورت نیاز، بازیافت کرد زیرا مواد پلی یورتان همچون پلاستیک نیست که سال‌ها در طبیعت باقی بماند.

13.

عدم آسیب به سلامت بدن

هیچگونه مواد سرطان‌زا، تحریک‌کننده نایژک‌های ریه و یا به وجود آورنده حساسیت‌های پوستی در این نوع از فوم وجود ندارد، بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده از آن در هر فضایی استفاده نمایید.

جمع‌بندی

فوم تزریقی لوله ‌ای همان طور که توضیح داده شد دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های مختلفی است. این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا بتوانید در اکثر مواقع و قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها از این مدل فوم استفاده نمایید. برای آن که مطمئن شوید که فوم مورد نظر شما می‌تواند تمام ویژگی‌های یک فوم عالی و استاندارد را به شما ارائه دهد کافی است تا از فروشگاه‌های مطمئنی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید. این فروشگاه‌ها همچون ایران پیو می‌توانند بهترین و با کیفیت‌ترین فوم ‌ها را با بهترین قیمت‌ها به شما عرضه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *