لوگو

مواد اولیه پلی یورتان و اپوکسی

مواد اولیه پلی یورتان و اپوکسی
معرفی محصول
مواد اولیه پلی یورتان و اپوکسی

مواد اولیه پلی یورتان یکی از پرکاربردترین پلیمرها در زندگی روزمره ما انسان‌ها است و چون می‌توان به روش‌های مختلفی آن را مورد استفاده قرار داد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع پلیمر معمولاً از واکنش دو ماده اصلی به نام ایزوسیانات و هیدروکسیل تشکیل می‌شود. در ضمن پلی یورتان نوعی ماده شیمیایی و نفتی به حساب می‌آید و در ساخت وسایل گوناگون می‌توان از آن استفاده کرد.

محصولات مواد اولیه پلی یورتان و اپوکسی

عایق فوم نرم

فوم نرم

عایق فوم سخت

فوم سخت

مواد اولیه پلی یورتان

ایزوسیانات

پیشینه و کشف مواد اولیه پلی یورتان

بهتر است بدانید پلی یورتان سال‌ها قبل توسط فردی به نام اتو بایر در کشور آلمان کشف شد. سپس با انجام تغییراتی روی آن به ماده‌ای پیشرفته‌تر تبدیل شد و توانست جایگاه خود را در میان مردم و صنعت‌های مختلف پیدا کند. این پلیمر پس از واکنش ساختاری پایدار به وجود می‌آورد و این مورد از مهم ترین مشخصه آن است. مواد اولیه پلی یورتان به شکل‌های مختلفی چون فرآورده‌های فوم، پودرها، امولسیون ها، مایعات و … قابل تولید هستند.

پیشینه و کشف مواد اولیه پلی یورتان

مواد اولیه پلی یورتان

همان‌طور که گفته شد ماده اولیه پلی یورتان شامل ایزوسیانات، پلی ال و مواد افزودنی پلی یورتان می‌باشد که در زیر در مورد آن‌ها کاملاً توضیح داده‌ایم:

1.

ایزوسیانات

این ماده از اصلی ترین مواد اولیه در تولید این ماده می‌باشد که دارای انواع مختلفی است. ایزوسیانات هایی که برای ساخت پلی یورتان مورد استفاده قرار می‌گیرند روی خود دو یا چند گروه دارند.

برخی از ایزوسیانات ها با اینکه واکنش پذیری بالایی دارند دارای قیمت ارزان تری هستند و کاربرد زیادی در تولید فوم انعطاف پذیر، فوم سخت و … دارند.

2.

پلی ال

پلی ال نیز یکی از مهم ترین مواد در ساخت پلی یورتان است. از انواع پلی ال می‌توان پلی استر پلی ال، پلی کاپرولاکتون، پلی اتر پلی ال، پلی کربنات پلی ال را نام برد.

3.

افزودنی های پلی یورتان

برای افزایش بهبود خاصیت ماده مورد نظر از افزودنی های مخصوص استفاده می‌شود.

فوم تزریقی پلی یورتان چیست؟

فوم تزریقی پلی یورتان یکی از مهم ترین فرآورده‌های ماده پلی یورتان است که قوی و سبک بودن از مهم ترین ویژگی آن می‌باشد. در گذشته این ماده کاربرد بالایی در عایق کردن هواپیماهای نظامی داشته است، ولی از آنجا که دارای مشخصات منحصر به فرد زیادی می‌باشد، امروزه در عایق کردن پروژه های عمرانی به شیوه‌ای عالی عمل می‌کند.

این ماده که جزء مشتقات نفت به شمار می‌رود خاصیت نسوز و ضد آب دارد. از فوم تزریقی پلی یورتان می‌توان در موارد بسیاری چون عایق کردن بخش‌های مختلف ساختمان، سردخانه، درزگیر و … استفاده نمود. ضمن اینکه با اجرای خدمات تزریق فوم پلی یورتان می‌توان به درآمد بالایی دست یافت.

با این حال می‌توان گفت یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی در فصل های سرد و گرم سال عایق سازی ساختمان می‌باشد که می‌توان به روش ها جدید و مصالح مدرن آن را انجام داد. ضمن اینکه امروزه بهترین عایقی که برای سازه های بتنی و فلزی مورد استفاده فرار می‌گیرد عایق حرارتی پلی یورتان می‌باشد.

خواص و ویژگی‌های مواد اولیه پلی یورتان

خوب است بدانید مواد اولیه پلی یورتان در بسته‌بندی‌های سوسیس شکل و در حجم های 500 سی سی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه این ماده در مجاورت رطوبت به سرعت خشک می‌گردد، لازم است در نگهداری و اجرا آن حتماً میزان رطوبت را در نظر داشته باشید. چرا که ممکن است در زمان چسبیدن به درزها در زمان اجرا خشک شده باشد.

مهم ترین ویژگی‌های پلی یورتان

از مهم ترین ویژگی‌های پلی یورتان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

استفاده از مواد و فوم تزریقی پلی یورتان

استفاده از مواد و فوم تزریقی پلی یورتان

مواد اولیه پلی یورتان هیچ آسیبی به محیط و انسان‌ها وارد نمی‌کند. بنابراین در موارد بسیاری قابل استفاده می‌باشد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

البته ابزارهای پیش ساخته و دکوراتیو پلی یورتان در سبک های معماری مدرن چون نور مخفی، پروفیل های قاب، قاب های در و پنجره، گل و گنبدهای زیبایی سقفی، ایجاد طرح و جلوه های زیبا نیز کاربرد بالایی دارد. همچنین چون قابلیت نورپردازی و رنگ پذیری بالایی دارد در رنگ های پلاستیکی و اکرلیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلامتی و ایمنی پلی یورتان

از آنجایی که ایزوسیانات حساس کننده پوست و تنفس است، ممکن است در هنگام استفاده سلامتی انسان را به خطر بیاندازد، پس لازم است در هنگام کار با آن احتیاط های لازم را به کار بگیرید.

جمع‌بندی

این روزها مواد اولیه پلی یورتان به دلیل ویژگی‌ها و مشخصات فوق‌العاده در صنعت‌های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماده فوم پلی یورتان قابلیت سازگاری با هر نوع آب و شرایطی را دارد و چون با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید شده، کاملاً شناخته شده و رو به گسترش می‌باشد. در این میان اگر به دنبال خرید مواد پلی یورتان هستید ما در فروشگاه ایران پیو بهترین و باکیفیت ترین محصول را به شما عرضه می‌کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *