لوگو

فوم ساندویچ پانل

معرفی محصول
فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پنل جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی است. این محصول مزایای بسیار زیادی نسبت به آجر و سیمان دارد. همچنین لازم است بدانید ساندویچ پنل ها در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند از این رو هم اکنون انواع مختلف آن در بازار موجود است.

سایر محصولات

انواع فوم اسپری پلی یورتان

فوم اسپری پلی یورتان

فوم تزریقی لوله ‌ای پلی یورتان چیست؟

فوم تزریقی لوله ای

نحوه تولید فوم چوب

فوم چوب

فوم ساندویچ پنل چیست؟

به طور کلی عایقی که در ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می‌گیرد فوم ساندویچ پنل نام دارد. این نوع فوم علی ‌رغم اینکه نیاز است وزن کاملاً سبکی داشته باشد، باید از انعطاف پذیری و نرمی مناسبی نیز برخوردار باشد.

با این حال امروزه جهت تهیه فوم میانی از جنس‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها کاربردهای مختلف خود را دارند. به طور کلی ساندویچ پانل سازه ای است که از لایه‌های مختلفی ساخته شده است و هر کدام از این لایه ها خاصیت فیزیکی و مکانیکی خاص خود را دارد.

در دو حالت کلی این ساندویچ پانل ها در دسته ساندویچ پانل دیواری و سقفی قرار می‌گیرد که هم اکنون در ایران پیو ما انواع مختلف این فوم‌ها را برای ساندویچ پنل های دیواری و سقفی به بازار عرضه می‌کنیم.

کاربرد فوم ساندویچ پانل و دلایل استفاده از آن

معرفی انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فوم ساندویچ پنل که به عنوان عایق عمل می‌کند هم در ساندویچ پانل های سقفی و هم در نوع دیواری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خصوص مشخصات ساندویچ پنل دیواری و سقفی باید بدانند این نوع محصول دارای سه لایه است که دو ورق فولادی در دو طرف آن قرار گرفته و فوم ساندویچ پنل به عنوان هسته میانی و عایق کاربرد دارد.

برای ورق‌های رویه و زیر این پانل ها از آلیاژهای آلومینیوم، ورق گالوانیزه استفاده می‌شود. این ورق‌ها دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی‌شوند و وزن بسیار سبکی دارند. جنس فوم میانی ساندویچ پنل ها نیز از پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ یا پشم شیشه می‌باشد.

در این میان خوب است بدانید آن دسته از فوم‌هایی که مواد اولیه پلی یورتان دارد نسبت به انواع دیگر محصول، عایق بهتری در برابر حریق می‌باشد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

به طور کلی همه فوم‌هایی که برای لایه میانی ساندویچ پنل مورد استفاده قرار می‌گیرد ویژگی های خاص خود را دارد. حال اگر بخواهیم در یک مبحث کلی مهم‌ترین مزایای استفاده از این ساندویچ پنل ها را برشماریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فوم ساندویچ پنل پلی یورتان

همان‌طور که گفته شد در حال حاضر ما در ایران پیو انواع مختلف فوم ساندویچ پنل را ارائه می‌دهیم. با این وجود لازم است بدانید یکی از پرکاربردترین انواع این فوم‌ها از مواد اولیه پلی یورتان تشکیل شده است.

فوم ساندویچ پنل پلی یورتان خود نیز در سه دسته فوم نرم، نیمه نرم و فوم سخت قرار می‌گیرد. فوم نرم پلی یورتان به صورت سلول باز است از این رو هوا به راحتی داخل آن عبور می‌کند و استحکام کششی بسیار بالایی دارد. لازم است بدانید مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده مواد پلیمری چون پلی یول و ایزوسیانات می‌باشد.

نیاز به دریافت مشاوره بیشتری دارید؟

برای دریافت مشاوره بیشتر و پاسخ به هرگونه سوال در مورد خرید مواد اولیه پلی یورتان ایران پی یو با ما در ارتباط باشید

انواع عایق ساندویچ پنل

انواع فوم پلی یورتان

در خصوص انواع فوم پلی یورتان که در ساندویچ پنل ها استفاده می‌شود لازم است بدانید نوعی از این فوم‌ها به صورت فوم پاششی استفاده می‌شود. به طوری که به صورت مستقیم به سطح می‌چسبد و آن را می‌توان هم در سطوح بیرونی و هم در سطوح درونی استفاده کرد.

مهم‌ترین مزیت فوم پاششی این است که هیچ گونه درز یا شکافی وجود نخواهد داشت و از این رو عایق عالی در برابر گرما و سرما می‌باشد. نوع دیگر این عایق‌ها عایق ساندویچ پانل است که برای پیشگیری از اتلاف انرژی بی‌نظیر است.

موارد استفاده از فوم پلی یورتان

به طور کلی باید بدانید ساندویچ پانل پلی یورتان عایق بسیار مناسبی در برابر رطوبت هوا و صدا می‌باشد. استفاده از این نوع فوم به دلیل وزن سبک و کمی که دارد به راحتی قابل اجرا می‌باشد. همچنین از آنجایی که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد مایعات جذب آن شود قابلیت استفاده در برف و باران را خواهد داشت.

از طرفی باید بدانید این فوم‌ها در برابر حشرات دوام عالی دارند و همچنین برای ایمن کردن اماکن مسکونی در برابر حریق گزینه‌ای بی‌نظیر به شمار می‌رود. این فوم ساندویچ پنل وقتی در دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب مقاومت سازه در برابر زلزله خواهد شد.

از دیگر موارد استفاده این فوم‌ها می‌توان برای عایق کاری لوله های آب گرم و دیگ های آبگرم و صنایعی چون خودروسازی اشاره کرد.

فوم پلی استایرن ساندویچ پانل

اگرچه فوم‌های ساخته شده از پلی یورتان کیفیت بالاتری دارند و در برابر حریق کاملاً ایمن هستند؛ اما مواد دیگری چون پلی استایرن نیز در ساخت این فوم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع فوم از آنجایی که بسیار سبک و مقرون به صرفه است استفاده زیادی در ساختمان های بلند دارد. فوم‌های پلی استایرن در دو نوع قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال تولید می‌شود.

فوم ساندویچ پنل پشم شیشه

دیگر نوع فوم استفاده شده در ساندویچ پانل، فوم پشم شیشه است که الیاف بسیار نازک شیشه در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که پشم شیشه در برابر خوردگی و حرارت بسیار مستحکم است گزینه‌ای مناسب برای فوم ساندویچ پنل خواهد بود.

فوم پشم سنگ ساندویچ پانل

فوم پشم سنگ ساندویچ ‌پنل نیز امروزه در کنار دیگر انواع این فوم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا یک عایق حرارتی برودتی و صوتی خوب است و از طرفی در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.

ساختار فیزیکی پشم سنگ به گونه‌ای است که موجب جذب صوت می‌شود. از این رو بهترین عایق صوتی که در همه زمینه‌ها بخصوص سالن‌ های اتاق کنفرانس، سالن‌ های تمرین استودیو، دیوارهای مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

سخن پایانی

استفاده های متعدد از فوم ساندویچ پنل به گونه‌ای است که در حال حاضر در ایران پیو ما انواع مختلف این فوم‌ها را عرضه می‌کنیم. البته به طور کلی باید بدانید آن دسته از فوم‌هایی که از مواد پلی یورتان ساخته شده‌اند ویژگی های بیشتری دارند. اما دیگر انواع این محصول نیز با توجه به ویژگی‌هایی که دارد کاربردهای خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش خود را ثبت کنید

جهت ثبت سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

آدرس

تهران – توانیر جنوبی – انتهای خیابان نظامی گنجوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *