لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

کاربردهای فوم سخت پلی یورتانی

کاربردهای فوم سخت پلی یورتانی

Table of Contents

فوم سخت پلی یورتانی بیشتر در صنعت ساختمان سازی به عنوان یک عایق حرارتی خوب در کف، سقف و دیوارها استفاده می شود. البته این نوع فوم پلی یورتانی در یخچال ها و فریزرها و برای عایق کردن پانل ها هم به کار می‌روند‌. همچنین از فوم های سخت می‌توان برای ساخت داشبوردها و حتی تولید ضربه گیر خودروها هم استفاده کرد. امروزه انواع فوم های سخت پلی اورتانی می‌توانند در سردخانه ها، بسته بندی لوازم مختلف و ساخت بسیاری از شناورها و کشتی ها مزایای زیادی از خود نشان دهند.

فوم سخت پلی یورتانی چیست؟

فوم سخت پلی یورتانی چیست؟

فوم های سخت از جمله پرکاربردترین فوم های پلی یورتانی هستند که بدون نیاز به گرما به صورت سلول بسته ساخته می‌شوند. از این رو انواع فوم سخت چسبندگی زیادی دارند پس می‌توانند به هر نوع متریال چوبی، فلزی، فیبر و غیره بچسبند. همچنین در برابر تماس با مواد نفتی، بنزین و هر نوع حلال غیر قطبی دیگر مقاومت خوبی از خود نشان دهند. در حقیقت این فوم ها دارای دانسیته پایینی هستند به همین علت در بیشتر صنایع به عنوان یک عایق حرارتی فوق‌العاده به کار می‌روند. البته این نوع فوم های پلی یورتانی کاربردهای فراوان دیگری هم دارند.

کاربرد فوم سخت پلی یورتانی

از آنجایی که فوم های سخت پلی اورتانی مانع از اتلاف انرژی می‌شوند‌ پس تا حد زیادی می‌توانند هزینه های مصرف سوخت را کاهش دهند. به همین دلیل انواع فوم سخت در صنایع مختلف بیشتر به عنوان عایق های گرمایی خوبی به کار می‌روند‌. بنابراین صنایع سرد کننده و شرکت های عمرانی جزو مهم‌ترین مشتریان این نوع فوم های پلی یورتانی هستند. اگر چه این پلاستیک سلول بسته به شکل ورق و گاهی به شکل بلوک در متریال هایی مثل ساندویچ پانل ها و در وسایل برودتی با نام فوم یخچال به کار می‌رود. ولی در بیشتر مواقع فوم های سخت در محل مورد نظر به طور مستقیم و پاششی اجرا می‌شوند. البته از فوم های سخت پلی یورتانی که دانسیته بالایی دارند می‌توان در صنایع مبلمان استفاده زیادی کرد. معمولاً این نوع محصولات پلیمری در ساخت قطعات دکوراتیو می‌توانند طرح های بسیار جالبی را خلق کنند.

مهم‌ترین کاربرد فوم سخت در صنعت

مهم‌ترین کاربرد فوم سخت در صنعت

خوب است بدانید که از فوم سخت در ماشین های یخچال دار زیاد استفاده می شود‌. همچنین برای عایق کاری مخازن، لوله های نفت و حتی محافظت از لوله های آب داغ می‌تواند کاربرهای زیادی داشته باشد. البته چون فوم های سخت پلی یورتانی وزن کمی دارند و در برابر ضربه ها و فشارهای احتمالی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند پس قطعاً می‌توانند در ساخت کشتی ها، کمربندهای نجات و حتی ساخت تخته های شنا هم کاربردهای زیادی داشته باشند. یکی دیگر از موارد استفاده از این محصولات پلیمری در صنایع هوایی می‌باشد‌ پس انتخاب این فوم به عنوان پوشش های پلاستیکی در آنتن های رادار می‌تواند کار مناسبی باشد.

نحوه استفاده از فوم سخت پلی یورتانی

فوم های سخت را می‌توان هم به شکل پاششی در مکان های غیر قابل دسترس استفاده کرد. یا اینکه آن را به صورت تزریقی برای عایق بندی سازه های بتنی و فلزی به کار برد. از طرفی این نوع فوم های پلی اورتانی را می‌توان به صورت اسپری در منافذ و درز دیوارها و سطوح مختلف استفاده کرد. چون این نوع فوم ها چند دقیقه بعد از اسپری شدن به خوبی سخت و جامد می‌شوند بنابراین می‌توانند از تبادل انرژی، ورود گرد و غبار به فضاهای داخلی، هجوم حشرات موذی و دیگر عوامل مخرب جلوگیری کنند. در حقیقت این نوع فوم ها وزن سبکی دارند و در برابر تماس با مواد شیمیایی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. همچنین در ترکیبات آن‌ها مواد سرطان زا وجود ندارد. از طرفی در برابر نوسانات دمایی هیچ نوع تغییر ندارند و در برابر رطوبت و صدا بسیار مقاوم هستند.

سخن پایانی

امروزه یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین عایق های جهان فوم سخت پلی یورتانی می‌باشد. چون این محصولات پلیمری توانسته‌اند رفاه بیشتری را برای صنعتگران و حتی افراد عادی فراهم کنند. پس اگر شما هم می‌خواهید با کم و این نوع فوم های پلیمری سطوح مختلف را عایق کاری کنید کارشناسان ما می‌توانند در شرکت مهندسی ایران پی یو شما را راهنمایی کنند. همچنین انواع فوم سخت پلی یورتانی را در بالاترین سطح کیفی در اختیارتان قرار دهند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *