لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟ بررسی انواع عایق حرارتی و صوتی

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟ بررسی انواع عایق حرارتی و صوتی

Table of Contents

فوم پاششی پلی یورتان یک عایق حرارتی و صوتی فوق‌العاده است که بیشتر در سازه های فلزی و بتنی استفاده می‌شود‌. این فوم ها می‌توانند با بالا بردن مقاومت سازه ها تا حد زیادی هزینه های شما را کم کنند. همچنین سرعت ساخت و سازهای متنوع را بالا ببرند و مانع از اتلاف انرژی در کف، سقف و دیوارها شوند‌. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد انواع فوم های پاششی و کاربرد انواع عایق های پلی یورتان توضیح خواهیم داد.

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

امروزه یک نوع مصالح مدرن روانه بازار شده است که به آن فوم های پاششی می‌گویند. این مواد نوعی فوم جامد هستند که در جاهای مختلف سازه های فلزی و بتنی به کار می‌روند. چون این فوم ها توسط دستگاه های مخصوصی به صورت افشانه و تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرند پس به آن‌ها فوم پاششی می‌گویند. در این نوع فوم ها اصولاً رزین به همراه برخی مواد شیمیایی دیگر روی سطوح مختلف گسترش پیدا کرده و پف می‌کنند. در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه فوم سفت و سخت می‌شود و به شکل یک عایق بسیار محکم درمی‌آید. به همین دلیل می‌توان از مواد فوم پاششی عایق حرارتی در منافذ سقف، کف سازه ها و درز دیوارها استفاده کرد. سپس تا حد زیادی از تردد سرما، گرما و حتی صدا به فضای داخلی یا خارجی ساختمان جلوگیری نمود.

ویژگی های فوم پاششی پلی یورتان

ویژگی های فوم پاششی پلی یورتان

این نوع عایق های پلی یورتان که به صورت پاششی هستند وزن سبکی دارند. در برابر تغییرات دما می‌توانند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. همچنین چسبندگی زیادی دارند پس به راحتی در فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان های مختلف به کار می‌روند‌. ویژگی دیگر اینکه برخی فوم های پاششی در برابر نفوذ بخار آب، گرما و صدا از مقاومت عالی برخوردار هستند. مهم‌تر اینکه هیچ نوع ماده سمی در ترکیبات آن‌ها وجود ندارد بنابراین در استخرها، زمین های کشاورزی و هر جای دیگری به راحتی قابل استفاده هستند.

انواع عایق پلی یورتان

خوب است بدانید که فوم پاششی پلی یورتان به دو گروه اصلی تقسیم بندی می‌شود. به گروه اول عایق های سلول باز گفته می‌شود چون برای ساخت فوم های سلول باز از مواد شیمیایی کمتری استفاده می‌شود. پس مطمئناً این نوع فوم ها مقاومت زیادی در برابر نفوذ آب ندارند به همین علت نمی‌توان از این فوم ها در فضاهای باز استفاده کرد. تنها می‌توان پلی یورتان سلول باز را به جای عایق های صوتی در دیوارها، سقف و کف ساختمان ها به کار برد. گروه دوم عایق های سلول بسته نام دارند. چون در ساخت عایق های سلول بسته مواد شیمیایی بیشتری استفاده می‌شود در نتیجه از دوام بیشتری برخوردار هستند. همچنین در برابر نفوذ آب مقاومت خیلی بهتری از خود نشان می‌دهند از این رو می‌توان از فوم های سلول بسته به منظور عایق حرارتی در فضاهای رو بازی مثل استخرها استفاده کرد.

انواع عایق حرارتی پلی یورتان

این نمونه فوم پاششی پلی یورتان بسیار انعطاف پذیر هستند و حالت دهی خوبی دارند. همچنین از هدر رفت انرژی در سازه های فلزی و بتنی جلوگیری می‌کنند. پس می‌توان آن‌ها را در اندازه و شکل های متنوعی در صنایع مختلف مثل:

  • صنعت پتروشیمی
  • صنعت گاز
  • مخزن های بزرگ صنعتی
  • خطوط لوله کشی
  • سردخانه ها
  • سالن های دامپروری
  • صنعت طیور
  • سینماها و استودیوها
  • نیروگاه ها
  • موتورخانه ها
  • و غیره

استفاده کرد. چون این نوع عایق های حرارتی به صورت عایق دائمی هستند. پس هیچ گاه دچار تغییر حالت و یا آسیب دیدگی نمی‌شوند. بنابراین می‌توانید توسط فوم پاششی سلول بسته سطوح گسترده و مکان های غیر قابل دسترس را به راحتی عایق کاری کنید.

انواع عایق صوتی پلی یورتان

انواع عایق صوتی پلی یورتان

عایق صوتی که به صورت پلیمری و سلول باز تولید می‌شود چگالی پایینی دارد. به همین دلیل نمی‌توانند مانع ترد بخار و حرارت شوند‌ پس این نوع عایق صوتی بهتر است در عایق کاری ماشین آلات صنعتی و آپارتمان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار بگیرند و تا حدودی از تبادل صدا در محیط های مختلف جلوگیری کنند. البته از این نوع عایق پاششی پلی یورتان می‌توان در موارد دیگری هم استفاده کرد مثل:

  • سوله ها
  • زیر شیروانی بادگیر
  • زیر شیروانی به صورت غیر بادگیر
  • و غیره

سخن پایانی

اگر قصد دارید تا از نوعی عایق حرارتی و صوتی پیشرفته استفاده کنید ما به شما خرید انواع فوم پاششی پلی یورتان را پیشنهاد می‌دهیم. چون این نوع فوم ها علاوه بر عایق کاری سازها می‌توانند ساختمان مورد نظر شما را از هجوم موجودات موذی، گرد و برابر و رطوبت هم محافظت کنند. به همین منظور ما در شرکت مهندسی ایران پی یو مرغوب ترین عایق پلی پورتان را به شما معرفی کنیم. سپس با توجه به نیاز شما باکیفیت ترین انواع فوم های پلی یورتان را به شما ارائه دهیم.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *