لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

مشخصات متیلن کلراید

مشخصات متیلن کلراید ، خرید متیلن و بررسی خطرات آن

Table of Contents

مشخصات متیلن کلراید از دو جهت فیزیکی و شیمیایی بررسی شده است. اما این ماده با فرمول شیمیایی CH2CI2 و نام تجاری آیوپاک بیشتر به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی خاص جزو حلال های صنعتی قرار دارد. اگر چه متیلن کلراید یک ماده بی رنگ، فرار با بویی شیرین است. اما در واقع این محصول یک ماده هیدروکربن کلردار می‌باشد که در صنایع مختلف جزو حلال های هالوژنه به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید بیشتر با مشخصات فیزیکی و شیمیایی متیلن کلراید آشنا شوید می‌توانید تا پایان این مطلب از وبسایت شرکت مهندسی ایران پی یو همراه ما باشید.

مهم ترین مشخصات متیلن کلراید

مشخصات متیلن کلراید و خرید متلین و بررسی خطرات آن

متان دی کلراید یا همان متیلن کلراید یک ترکیب فراری است که نسبتاً در آب حل می‌شود. ولی بخار متیلن کلراید سنگین‌تر از وزن هوا است و معمولاً پایدار است. متیلن دی کلراید اساساً یک نوع اسید لوئیس است که نقطه جوش خیلی کمی دارد. بنابراین انرژی تبخیر این محصول بسیار پایین است. از دیگر مشخصات متلین دی کلراید غیر اشتعال بودن آن می‌باشد ولی این حلال صنعتی در دمای بیشتر از 100 درجه سانتی‌گراد ترکیبی از بخار و هوا را که تا حدودی قابل اشتعال است ایجاد می‌کند.

همچنین نقطه جوش این ماده شیمیایی 39/8 درجه سلسیوس و چگالی بخار متیلن کلراید 3 برابر هوا است. فراموش نکنید که دی کلرومتان در بافت های بدن به مرور زمان به اجزای کوچک‌تری از جمله مونوکسید کربن تبدیل می‌شود. در نتیجه در تماس با متیلن کلراید ممکن است دچار مسمومیت شوید.

مشخصات فیزیکی متیلن کلراید

حلال متیلن کلراید به طور کلی از دو منشأ طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شود. اما در مشخصات فیزیکی متیلن کلراید طبیعی و متیلن کلراید مصنوعی تغییرات زیادی وجود ندارد. همواره متیلن کلرایدهای طبیعی از منابع مهمی مانند جلبک‌ها، آتشفشان ها و حتی از تالاب‌ها به دست می‌آید. اما در اثر مصرف زیاد متیلن کلراید در صنعت لازم است تا حجم زیادی از این حلال قوی به صورت فرآیندهای شیمیایی و صنعتی نماد اختصاری DCM تولید شود.

ولی هر دو نوع متیلن کلراید رنگ شفافی داشته و بوی شیرین ملایمی دارند‌. از طرفی دو سال بعد از تولید خاصیت خود را از دست می‌دهند. البته توجه داشته باشید که این حلال قطبی با ترکیب شدن اکسیژن، نیتریت و پتاسیم یک مخلوط انفجاری را به وجود می‌آورد. پس در نگهداری بشکه‌های متلین کلراید مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

خطرات احتمالی متیلن کلراید

متیلن دی کلراید یک نوروتوکسین می‌باشد که موجب صدمه دیدن مغز و سیستم اعصاب انسان می‌شود. در حقیقت این ماده به مرور زمان باعث بروز سرطان کبد و ناراحتی‌های ریه خواهد شد. البته استفاده از حلال متیلن کلراید خطرات دیگری را هم ایجاد می‌کند مثلاً استنشاق آن باعث سردرد و گیجی می‌شود. حتی احتمال دارد که شما دچار تهوع، استفراغ و خستگی شوید. در مواردی استنشاق متیلن کلراید عواقب شدیدتری مانند خفگی و حتی کما و مرگ را به همراه دارد.‌

همچنین در هنگام تماس با پوست موجب سوزش و خارش می‌شود. چنانچه متان دی کلراید برای مدت زمان طولانی با پوست شما تماس داشته باشد قطعاً باعث سوختگی پوست می‌شود. این ماده شیمیایی در هنگام تماس با چشم بدون شک سبب تحریک شدید چشم و تا حدودی هم باعث سوختگی در چشم شود.

خرید متیلن کلراید

از آنجایی که متان دی کلراید یک ماده شیمیایی تجاری و یک پاک کننده رنگ قوی است. پس امروزه خرید و فروش این ماده در بین صنعتگران رونق بسیار زیادی دارد. اما همیشه در زمان خرید متیلن کلراید توجه داشته باشید که فرمولاسیون آئروسل این ماده طوری است که از این حلال می‌توان برای ساخت داروهای مختلف، ابر و اسفنج، چسب و سایر مصنوعات دیگر هم استفاده کرد. از طرفی متیلن کلراید در بازار هم به صورت طبیعی هم به صورت مصنوعی عرضه می‌شود.

البته در بین فروشندگان این محصول متیلن کلراید تقلبی هم به وفور خرید و فروش می‌شود. دقت کنید کشورهای آمریکا، سویس، هند و کشورهای دیگری مثل فرانسه، بلژیک جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان متان دی کلراید هستند. پس چنانچه قصد خرید متان دی کلراید را دارید حتماً به قیمت، کیفیت، اصل بودن محصول و مشخصات درج شده روی بسته بندی توجه کنید.

سخن پایانی

مطمئناً شما در هنگام بررسی مشخصات متیلن کلراید می‌توانید شفاف بودن، بو و غیر اشتعال بودن آن را به سادگی متوجه شوید. اما آنچه که در مشخصات متیلن دی کلراید حائز اهمیت است ترکیبات شیمیایی این محصول است. از این رو سعی کنید برای خرید متان دی کلراید به شرکت های معتبر با تضمین اصل بودن کالا مراجعه کنید. در این میان ما در شرکت مهندسی ایران پی یو به عنوان یک مجموعه باتجربه و تخصصی مرغوب ترین متیلن کلراید را با کمترین قیمت بازار به شما عرضه می‌کنیم.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *