لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

فروش ایزوسیانات

بررسی فروش ایزوسیانات در ایران

Table of Contents

فروش ایزوسیانات به عنوان یکی از مواد اولیه پلی یورتان در حال حاضر به صورت مستقیم انجام می‌شود. به طور کلی باید بدانید ایزوسیانات ماده‌ای است که واکنش پذیری بسیار بالایی دارد. این ماده در هنگام اضافه شدن به آب واکنش نشان می‌دهد و گاز دی اکسید کربن تولید می‌کند. همچنین در اثر سوختن نیز بخارات سمی و مضر تولید می‌کند.

ایزوسیانات چیست؟

از جمله ترکیبات شیمیایی عالی می‌توان به ایزوسیانات اشاره کرد که در سال ۱۸۴۸ برای اولین بار کشف شده است. این ماده که عموماً با نام دی ایزوسیانات شناخته می‌شود مهم‌ترین مواد برای تولید پلی یورتان است. از آنجایی که این ماده واکنش پذیری عالی دارد به طور گسترده در صنعت از آن استفاده می‌شود. حال لازم است بدانید در فروشگاه ایران پی یو ما انواع مختلف ایزوسیانات از جمله ایزوسیانات خارجی و داخلی را عرضه می‌کنیم. فروش ایزوسیانات در این وب سایت به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی این ماده شیمیایی را خریداری کنید.

اهمیت خرید و فروش ایزوسیانات

اهمیت خرید و فروش ایزوسیانات

با توجه به کاربردهای متعددی که ایزوسیانات دارد در حال حاضر فروش ایزوسیانات نیز رونق پیدا کرده است. به طور کلی باید بدانید این ماده وقتی واکنش نشان می‌دهد پلیمرهای پلی یورتان را تولید می‌کند. از جمله محصولات تولید شده به این روش می‌ توان به الاستومرهای ترموپلاستیک، رنگ های پلی یورتان، فوم های پلی یورتان، الیاف اسپندکس و موارد دیگر اشاره کرد.

با این حال لازم است بدانید این ماده اولیه در واقع برای تولید تمامی محصولات پلی یورتان ضروری است. همچنین در مشاغلی چون رنگ آمیزی، تولید فوم، ساخت مواد عایق، ساخت پوشش های سطحی، ساخت صندلی های اتومبیل، پارچه های چند لایه، تشک زیر فرش، پوشش های کف، مبلمان، چسب ها، لاستیک های پلی اورتان و بسیاری از موارد دیگر از ایزوسیانات استفاده می‌شود.

فروش ایزوسیانات آروماتیک

در هنگام استفاده ایزوسیانات باید بدانید به طور کلی این ماده در دو دسته کلی آروماتیک و آلیفاتیک قرار می‌گیرد. فروش ایزوسیانات آروماتیک به عنوان پرمصرف ترین نوع این ماده رونق بسیاری دارد. در واقع این ماده شیمیایی در صنعت نقش حیاتی دارد و به طور گسترده از آن برای تولید فوم های نرم و انعطاف پذیر که در صندلی اتومبیل، کالای خواب و مبلمان استفاده می‌شود کاربرد خواهد داشت.

فروش دی ایزوسیانات آلیفاتیک

ایزوسیانات اروماتیک اگر چه گفته شد از انواع پرکاربر این ماده است اما در هنگام پخته شدن رنگ زرد یا قهوه ای تیره دارد. همین امر موجب می‌شود که کاربردهای محدودتری داشته باشد. اما ایزوسیانات آلیفاتیک به دلیل پایداری بالا در برابر اشعه ماورای بنفش و همچنین عدم تغییر آن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خصوص مهم‌ترین دلیل خرید و فروش ایزوسیانات آلیفاتیک باید بدانید این ماده شیمیایی بیشتر در پوشش ها و الاستومرها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد بالایی که دارد در فرمولاسیون های پوشش است. لذا ایزوسیانات های آلیفاتیک نسبت به نوع آروماتیک از کشش و انعطاف پذیری پایین‌تری برخوردار است.

همچنین بخوانید:  ایزوسیانات PM200

ویژگی های مهم ایزوسیانات

و اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین مشخصات ایزوسیانات بپردازیم باید بدانیم این محصول حالت فیزیکی مایع داشته و بوی آن کاملاً مشخص می‌باشد. رنگ ایزوسیانات قهوه ای تیره است و نقطه جوش آن بالاتر از ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این ماده، نقطه ذوب ۱۰ درجه سانتی‌گراد و نقطه اشتعال ۲۰۰ الی ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد دارد.

فروش ایزوسیانات خارجی و داخلی

فروش ایزوسیانات خارجی و داخلی

در دسته بندی دیگر می توان ایزوسیانات را در دو دسته خارجی و داخلی قرارداد. فروش ایزوسیانات کارون در ایران پیو به عنوان یکی از بهترین انواع ماده بسیار رونق دارد. اما به طور کلی باید بدانید یکی از انواع خارجی این ماده که تولید کشور چین است و جزء ایزوسیانات های پرکاربرد در ایران به شمار می‌رود برند وانهوا می‌باشد. این محصول به طور کلی در دمای محیط به صورت مایع قهوه ‌ای رنگ خواهد بود. محصول دیگری از ایزوسیانات ساخت شرکت کاوسترو آلمان است که مهم‌ترین کاربرد آن برای روی کاری چوب مبلمان و صنایع خودرو می‌باشد. در خصوص ایزوسیانات داخلی نیز باید بدانید در کنار ایزوسیانات کارون، ایزوسیانات پلیمری که روش تولید آن فسژناسیون می‌باشد بسیار کاربرد دارد.

بیشترین موارد استفاده از ایزوسیانات کارون

بهترین نوع ایزوسیانات در ایران پیو، ایزوسیانات کارون است. در خصوص کاربردهای این محصول باید بدانید که در صنایع مختلف استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای ایزوسیانات داخلی کارون جریان پذیری مناسب آن است. همچنین این ماده نسبت به نمونه های خارجی از ویکسوزیته برخوردار می‌باشد. در این بین مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:
استفاده در تولید فوم های انعطاف پذیر جهت ساخت صندلی اتومبیل، مبلمان، زیرانداز فرش
ساخت فوم های نرم سخت و متخلخل برای عایق بندی، قایق سازی و بسته بندی
برای ساخت درزگیرهای یورتانی و در صنعت ساختمان سازی
جهت استفاده در لوازم خانگی
استفاده در روکش مخزن
استفاده برای تولید چرخ های ساینده و تمامی موارد مکانیکی که نیاز به مقاومت در برابر سایش دارد.

نحوه نگهداری از ایزوسیانات

علاوه بر آنچه در خصوص فروش ایزوسیانات و انواع مختلف آن گفته شد طبیعتاً توجه به نحوه ذخیره سازی و نگهداری این ماده اهمیت زیادی دارد. لذا جزو مواد شیمیایی قابل اشتعال به شمار می‌رود. به طوری که باید بدانید در مکان‌های ذخیره سازی ایزوسیانات باید از دستگاه‌های تهویه مناسب استفاده شود تا هوای داخل این فضا به خوبی جا به جا گردد. دمای مناسب جهت نگهداری این ماده ۱۵ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در این مکان‌ها از خوردن و نوشیدن باید اجتناب شود زیرا ممکن است گازهای سمی داشته باشد.

هرگز در نزدیک ظروف و ذخیره سازی ایزوسیانات نباید از مشعل جوشکاری یا برش استفاده گردد. حتی چنانچه ظرف ذخیره سازی خالی باشد باید جانب احتیاط رعایت شود لذا مقدار بسیار کمی از این ماده ممکن است مشتعل شود و خسارت زیادی به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

فروش ایزوسیانات در انواع داخلی و خارجی امروزه توسط شرکت ما انجام می‌شود. این ماده که مهم‌ترین ماده جهت تولید پلی یورتان است کاربردهای زیادی در صنعت دارد. انواع مختلف ایزوسیانات به گونه‌ای بوده که هر کدام از آن‌ها ویژگی های مختص به خود را دارند از این رو در موارد مختلفی استفاده می‌شوند. تفاوت‌هایی که در انواع ایزوسیانات آروماتیک و آلیفاتیک وجود دارد بدون شک در قیمت این مواد شیمیایی تأثیر خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *