لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

خواص تیتانیوم دی اکسید

خواص تیتانیوم دی اکسید کاربردها و خرید Tianium dioxide

Table of Contents

خواص تیتانیوم دی اکسید بیشتر به دلیل غیر اشتعال بودن آن و پایداری زیاد این ماده معدنی در حرارت‌های زیاد است‌.‌ مهم‌تر اینکه تیتانیوم دی اکسید یک ماده غیر سمی است که به شکل یک پودر سفید رنگ و مات در صنایع مختلف به کار می‌رود. البته توجه داشته باشید که تیتانیوم دی اکسید در بازار با نام‌های دیگری مثل روتایل، تیتان، تیتانیا و غیره هم شناخته می‌شود. اما این ماده شیمیایی معدنی به دو فرم اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب در مورد خواص و کاربرد هر کدام از این تیتانیوم دی اکسیدها صحبت می‌کنیم.‌

خواص تیتانیوم دی اکسیدبررسی تیتانیوم دی اکسید چیست

تیتانیوم دی اکسید یک نوع ماده معدنی است که از ترکیب شدن اکسیژن با عنصر تیتانیوم به دست می‌آید. نقطه جوش این محصول 2972 درجه سانتی‌گراد و نقطه ذوب آن 1843 درجه سانتی‌گراد است. پس اساساً در بیشتر ترکیب‌ها با مواد شیمیایی دیگر هیچ نوع واکنشی نمی‌دهد. این ماده مواد غذایی را محافظت می‌کند و از رشد باکتری و قارچ در مواد خوراکی جلوگیری می‌کند. اگر چه همه ما این ماده را تنها به یک نوع می‌شناسیم اما به طور کلی تیتانیوم دی اکسید دارای 2 فرم اصلی است از قبیل:

فرم رنگدانه ای و خواص تیتانیوم دی اکسید

بیشترین تولید و کاربرد تیتانیوم دی اکسید به صورت رنگدانه ای است. اصولاً این ماده برای تولید رنگ، سرامیک، کفش و لاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای سفید کردن و درخشان کردن مواد گوناگونی مثل آب نبات‌ها، خمیر دندان‌ها و حتی برخی داروها به کار می‌رود.

فرم نانو دی اکسید تیتانیوم

دقت کنید درصد خیلی کمی از تیتانیوم دی اکسید به این فرم تولید می‌شود. چون فرم نانو دی اکسید تیتانیوم جاذب و منعکس کننده خوبی برای اشعه ماورای بنفش خورشید است‌. پس بیشتر این نوع ماده برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی OTC خصوصاً تولید ضد آفتاب های مرغوب به کار می‌رود. بنابراین یکی از خواص تیتانیوم دی اکسید جلوگیری از ایجاد سرطان پوست است.

کاربرد های تیتانیوم دی اکسید

کاربرد تیتانیوم دی اکسید

از آنجایی که این ماده شیمیایی معدنی یک ترکیب غیر واکنشی است پس می‌تواند به راحتی در صنایع مختلفی به کار رود مانند:

  • تولید افزودنی غذایی
  • تولید ضد آفتاب
  • استفاده به صورت پوشش
  • تولید چسب
  • تولید سرامیک
  • تولید کفپوش
  • تولید خمیر دندان
  • تولید صابون ها
  • تولید آدامس
  • تولید کیک و شیرینی
  • تولید کاغذ و الیاف
  • تولید شیشه و انواع رسانای جریان برق
  • و غیره

خرید تیتانیوم دی اکسید

با توجه به خواص تیتانیوم دی اکسید قطعاً خرید این محصول در بین صنعتگران رونق بسیار زیادی دارد. اما در هنگام خرید تیتانیوم دی اکسید توجه داشته باشید که این محصول در گریدهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری تیتانیوم دی اکسید را در گریدهای متنوعی تهیه کنید. اما با توجه به نوع تیتانیوم دی اکسید و کاربرد آن در موارد گوناگون نرخ فروش این محصول در بازار کاملاً متفاوت است. چون که گریدهای صنعتی و تیتانیوم های خوراکی هر کدام خواص و کیفیت های گوناگونی دارند.

فروش تیتانیوم دی اکسید

اگر قصد خرید تیتانیوم دی اکسید را دارید بهتر است بدانید که خرید و فروش تیتانیوم دی اکسید در بازارهای محلی و اینترنتی به شکل بسته‌بندی‌های 25 و 50 کیلوگرمی است. البته شما می‌تواند از برخی شرکت های معتبر این ماده شیمیایی معدنی را به صورت فله هم تهیه کنید. خوب است بدانید که برخی تیتانیوم های موجود در بازارهای داخلی از برندهای خارجی هستند. چون در حال حاضر کشورهای بسیاری خصوصاً کشور چین جزو برترین صادر کنندگان تیتانیوم دی اکسید هستند. پس در زمان خرید این محصول حتماً مواظب فروشندگان واسطه و تیتانیوم دی اکسید تقلبی باشید.

سخن پایانی

از آنجایی که خواص تیتانیوم دی اکسید بسیار زیاد است پس حجم قابل توجهی از این محصول از پوسته زمین تهیه می‌شود‌. ولی برای کاربردهای بیشتر از تیتانیوم دی اکسید حجم زیادی از این ماده به صورت آزمایشگاهی و تجاری تهیه می‌شود. اما از کل حجم تولید تیتانیوم دی اکسید در جهان 80 درصد از این آیوپاک تولیدی برای تهیه رنگ، کاغذ، لاستیک و غیره به کار می‌رود.

در صورتی که تنها 8 درصد از این ماده برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون تقریباً ضرری برای سلامتی انسان ندارد و حتی می‌تواند مانع از بروز برخی بیماری‌های پوستی شود. اگر شما هم به دنبال تهیه این محصول با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب هستید می‌توانید به مجموعه ایران پی یو مراجعه کنید. در واقع مجموعه ما در شرکت مهندسی ایران پی یو یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان رنگ، چسب، متیلن کلراید و تیتانیوم دی اکسید در کشور است که بهترین‌ها را برای مشتریان عزیز خود فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *