لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

مواد فوم تزریقی پلی یورتان

کاربرد مواد فوم تزریقی پلی یورتان

Table of Contents

مواد فوم تزریقی پلی یورتان شامل مجموعه‌ای از پلیمرهای بااهمیت است. این مواد در اثر واکنش‌های شیمیایی میان ایزوسیانات و پلیول به وجود آمده‌اند‌. برای تهیه پلی یورتان مشتقاتی از نفت استفاده می‌شود. پلی یورتان ماده‌ای شیمیایی و بسیار مهم است که برای ساخت فومینگ و بسیاری از وسایلی که در اطراف ما وجود دارند، استفاده می‌شوند.

معرفی مواد فوم تزریقی پلی یورتان

مواد فوم تزریقی پلی اورتان پلیمرهای بسیار مهم هستند که وزن بسیار سبکی دارند. البته این مواد با در نظر گرفتن وزن سبک از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردارند.

پلی یورتان با در نظر گرفتن ویژگی‌های مهمی که دارد، موجب به وجود آمدن ساختاری بسیار پایدار می‌شود. پلی اورتان شامل انواع مختلفی است که هرکدام از آن‌ها به عنوان عایق تزریقی دارای استفاده‌های زیادی هستند.

تاریخچه فوم تزریقی پلی یورتان

تاریخچه فوم تزریقی پلی یورتان

مواد تزریقی پلی اورتان نخستین بار در کشور آلمان در اواخر دهه ۱۹۳۰ ساخته شد. این ماده توسط پنتاگون برای عایق کاری بدنه هواپیمای نظامی به کار برده شد. شناسایی ویژگی های منحصر به فردی که پلی اورتان داشت، از این ماده برای استفاده‌های دیگری مثل عایق کاری ساختمان های مسکونی صنعتی و اداری استفاده شد.

همچنین بخوانید:  مواد فوم پاششی ( عایق صوتی)

عایق حرارتی تزریقی پلی یورتان

انسان‌ها در فصول مختلف سال جهت گرم کردن محیط زندگی خود از انرژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند. این انرژی‌ها باعث به وجود آمدن کربن دی اکسید در اتمسفر خواهند شد. در نتیجه افزایش این گازها سبب گرم شدن کره زمین می‌شود. از روش‌های مختلفی می‌توان برای کاهش این انرژی‌های مصرفی استفاده کرد. عایق کردن سازه‌ها یکی از این روش‌ها می‌باشد. از این طریق می‌توان با کمک مواد و مصالح مختلف سازه‌های ساختمان را عایق کاری کرد. عایق های حرارتی پلی یورتان از جمله بهترین و کاربردی ترین روش‌ها برای عایق بندی به شمار می‌آیند.

کاربرد عایق فوم پلی یورتان

مواد فوم تزریقی پلی یورتان از ساختار پایداری برخوردارند که سبب شده این نوع عایق حرارتی بسیار مناسب باشد. از جمله ویژگی‌های مشخص این مواد می‌توان به داشتن ضریب انتقال حرارتی خیلی پایین اشاره کرد. بسته بودن سلول فوم پلی یورتان موجب کاهش اتلاف انرژی خواهد شد. به طوری که این ویژگی جلوی هدر رفتن انرژی را می‌گیرد و در هزینه‌های تأمین اجتماعی صرفه جوئی لازم صورت می‌گیرد.

پس می‌توان نتیجه گرفت که هزینه‌های انجام شده برای عایق کاری ساختمان برگشت پذیر هستند. در واقع عایق کردن سازه‌ها با استفاده از مواد تزریق فوم تزریقی پلی اورتان که به عنوان عایق استفاده می‌شود، یک نوع کسب درآمد به شمار می‌آید. از دیگر ویژگی هایی که مواد فوم تزریقی پلی یورتان دارند، می‌توان به خاصیت عایق حرارتی آن‌ها اشاره کرد. این مواد عایق صوت و رطوبت بوده و در برابر حریق به خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهند. چسبندگی، سلامت ماده و مقاومت مکانیکی از دیگر ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌آیند.

تزریق فوم عایق صوت

مواد فوم تزریقی پلی یورتان که به عنوان عایق استفاده می‌شوند، به علت ساختار سلولی گازی شکلی که دارند جلوی حرارت به بیرون و داخل سازه‌ها را می‌گیرند. در نتیجه فوم تزریقی پلی یورتان عایق حرارتی بسیار مناسبی خواهد بود. فوم تزریقی پلی یورتان در صورتی که دارای غلظت کم باشد، با باز کردن فوم‌ها در آن‌ها آلودگی صوتی به میزان قابل مشاهده کمتر می‌شود. در نتیجه با کمک این مواد می‌توان جلوی صداهای مزاحم را گرفت.

فوم تزریقی رطوبت

فوم تزریقی رطوبت

عایق رطوبتی پلی اورتان جذب کننده بسیار خوبی برای رطوبت می‌باشد. در صورتی که رطوبت به نواحی مختلف سازه‌های ساختمانی نفوذ پیدا کند، با مرور زمان موجب فرسودگی آن‌ها خواهد شد. اما با کمک مواد فوم پلی یورتان می‌توان مقاومت بسیار خوبی برای سازه‌ها ساخت. این مواد از بهترین مواد نفوذ ناپذیر به شمار می‌آیند. از جمله ویژگی های خوبی که برای مقابله با رطوبت دارند، می‌توان به خاصیت ضد بخار و ضد آب در آن‌ها اشاره کرد. همچنین مواد فوم تزریقی پلی یورتان با کلیه شرایط آب و هوایی سازگاری بسیار خوبی دارند.

فوم پلی یورتان تزریقی به عنوان ضد حریق

چون مواد فوم تزریقی پلی یورتان با استفاده از تکنولوژیSynthesia به وجود آمده‌اند، بنابراین در شرایط آتش سوزی بسیار ایمن عمل می‌کنند. البته برای اینکه یک ساختمان ضد حریق باشد، به دیگر مصالح ساختمانی نیز بستگی خواهد داشت. چون این فوم‌های عایق فقط یک نوع از مصالح ساختمانی به شمار می‌آیند.

سلامت فوم تزریقی پلی یورتان

سلامتی فوم تزریقی پلی یورتان از ویژگی های مختلفی برخوردار می‌باشد. این نوع فوم‌ها به طبیعت هیچ آسیبی وارد نخواهند کرد زیرا دوستدار طبیعت هستند. مواد فوم تزریقی پلی یورتان دارای ترکیبات فرار یا سرطان زا نیستند. این مواد در مقابل موریانه‌ها و پوسیدگی و حتی گرد و خاک می‌توانند به خوبی مقاومت‌ و از سازه‌ها محافظت کنند. همچنین مواد فوم تزریقی پلی یورتان نقش تأثیرگذاری در زیبایی ظاهری سازه‌ها دارند.

مقاومت مکانیکی مواد فوم تزریقی پلی یورتان

مواد فوم پلی یورتان از مقاومت بالایی در برابر تماس با مواد شیمیایی برخوردار است. مواد شیمیایی که برای ساخت و تولید آن‌ها از حلال‌های قوی استفاده می‌شود، این عایق در برابر این گونه مواد از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهد. این عایق در برابر فعالیت کپک‌ها نیز دوام خوبی دارد. مواد فوم تزریقی پلی یورتان باعث افزایش دوام و ماندگاری سازه‌ها می‌شود. زیرا جلوی پوسیدگی در محیط ‌های صنعتی را می‌گیرند. با این حال اگر به دنبال خرید بهترین و باکیفیت ترین نمونه این مواد هستید می‌توانید مواد فوم تزریقی و دیگر مواد فوم یخچالی فوم اسپری را می‌توانید در سایت ایران پیو به دست آورید.

کاربرد مواد فوم تزریقی پلی یورتان

شما می‌توانید مواد فوم تزریقی را در بیشتر مکان‌هایی که امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد، استفاده کنید. از جمله این مکان‌ها می‌توان به محیط های بزرگ که دارای مساحت پیچیده برای اجرا هستند اشاره کرد. مواد فوم تزریقی پلی یورتان برای عایق کردن دال های بتنی کاربرد زیادی دارند. از دیگر کاربردهای این مواد عایق کاری دیوارهای بتنی و استخرها است. همچنین این مواد برای عایق کردن مخازن آب یا برای سدها استفاده می‌شوند. برای ساخت کفپوش های صنعتی این مواد استفاده زیادی دارند. همچنین این مواد برای کفپوش های بیمارستانی و محیط های بهداشتی و برای محیط های پارکینگ ها استفاده می‌شوند. از متداول ترین کاربردهای مواد فوم تزریقی می‌توان به استفاده در شکاف های به وجود آمده در نمای خارجی اشاره کرد.

نحوه کاربرد فوم پلی یورتان تزریقی

جهت اجرای روش تزریق عایق فوم باید از دستگاه های مخصوص استفاده شود. همچنین اجرای تزریق این عایق فوم به نیروی کار متخصص نیاز دارد.‌ برای تزریق عایق تزریقی فوم پلی اورتان باید ابتدا سطح عایق کاری را تمیز کرد. همچنین روی این سطح نباید چربی یا گرد و غبار وجود داشته باشد. با استفاده از پمپ های مخصوص و تحت فشار بالا می‌توان به محل مربوطه فوم را تزریق کرد. معمولاً برای تزریق فوم از دو روش استفاده می‌شود. روش اول برای لوله ها و سطح‌هایی می‌باشد که به ورق کاری نیاز دارند. برای این کار باید سطوح با فاصله‌های مشخص شده سوراخ شده و پس از آن از این سوراخ ‌ها تزریقات لازم انجام شود. در روش دوم می‌توان از مخزن های بزرگ استفاده کرد. در واقع این روش مربوط به مخازن بزرگ عمودی می‌باشد که تزریق در آن‌ها از بالای برای نصب شده انجام می‌شود.

سخن پایانی

شما در صورت داشتن هرگونه سؤالی در مورد مواد فوم تزریقی یا مواد فوم یخچالی فوم اسپری می‌توانید به سایت ایران پی یو مراجعه کنید. در سایت اطلاعات لازم در زمینه انواع مواد فوم عایق پلی یورتان وجود دارد. ضمن اینکه شما می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را از برترین و معتبرترین شرکت های معرفی شده در وب‌سایت ما تهیه کنید.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *