لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

مواد فوم یخچالی فوم اسپری

معرفی مواد فوم یخچالی فوم اسپری

Table of Contents

مواد فوم یخچالی فوم اسپری کاربرد زیادی در صنایع تولید وسایل برودتی دارند. این مواد روی بهینه سازی مصرف انرژی تأثیر زیادی می‌گذارند. انواع مختلف عایق های حرارتی پلی یورتان روی مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به آن مؤثر هستند. در این مقاله ما قصد داریم شما را با مواد فوم یخچال فوم اسپری بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه ساخت مواد فوم یخچالی فوم اسپری

 

تاریخچه ساخت مواد فوم یخچالی فوم اسپری

 

نخستین بار در نیم قرن پیش برای تولید پلاستیک از فرایندهای پلیمریزاسیون استفاده شد. سپس دانشمندان آلمانی از یک فرایند دیگر استفاده کردند. این فرآیند با نام چند افزایشی شناخته شد و در طی آن ایزوسیانات با یک دی ال ترکیی شده و محصول به دست آمده پلی یورتان نام‌گذاری شد. جنگ جهانی دوم به عنوان ماده‌ای برای پوشش هواپیما به کار برده شد به طوری که این مواد تا سال ۱۹۵۲ میلادی در بازار هیچ‌گونه استفاده نداشتند. اما دو سال بعد فوم نرم پلی یورتان بر پایه فوم فلکس و پلی ال پلی استری ساخته شد. این فوم کاربرد زیادی برای تولید فوم سخت پلی اورتان و الاستومترها پیدا کرد. دو سال بعد در کشورهای دیگر انواع محصولات پلی یورتان ساخته شد.

بررسی مواد فوم یخچالی فوم اسپری

یکی از خواص خوبی که مواد فوم یخچالی فوم اسپری پلی اورتان دارند، جلوگیری از اتلاف انرژی است. بنابراین این نوع مواد یک نوع عایق بسیار مهم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی حرارتی انرژی به شمار می‌آیند. مواد پلی یورتان علاوه بر کاربردی که برای صنایع برودتی دارند، در ساختمان سازی، صنایع پتروشیمی، گاز و سقف های فلزی یا خطوط لوله کشی نیز استفاده می‌شوند. فوم پلی یورتان در واقع یک نوع عایق حرارتی است که عایقی کاربردی در صنایع ساخت و ساز و دیگر صنایع می‌باشد. مواد فوم تزریقی پلی یورتان از طریق ترکیب شدن با دو ماده ایزوسیانات و پلی ال به وجود می‌آیند. این دو ماده هر دو مایع هستند و هنگامی که با هم ترکیب می‌شوند با هم واکنش شیمیایی نشان می‌دهند. در اثر این واکنش شیمیایی فوم پلی اورتان به وجود می‌آید. این فوم پس از چند دقیقه به جامد تبدیل خواهد شد.

همچنین بخوانید:  مواد فوم نرم

ویژگی های مواد فوم یخچالی فوم اسپری

یکی از ویژگی های خوبی که فوم یخچالی پلی یورتان دارد، این است که یک عایق دائمی می‌باشد. به طوری که این عایق دچار تغییر شکل و آسیب نخواهد شد. همچنین با گذشت زمان مواد فوم یخچالی فوم اسپری می‌توانند خاصیت خود را حفظ کنند. مواد عایق پلی یورتان از جمله فوم های سرد به شمار می‌آیند. بنابراین این فوم دارای قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی می‌باشد. مواد فوم تزریقی پلی یورتان برای عایق کردن سطوح مختلف استفاده می‌شوند. ضمن اینکه این مواد کاربرد زیادی برای فضاهای غیرقابل دسترسی دارند. اگر قصد خرید این محصول را در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دارید و یا می‌خواهید درباره این فوم بیشتر بدانید ایران پی یو سایتی است که شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات لازم در مورد مواد فوم یخچالی فوم اسپری به آن مراجعه کنید. بعلاوه اینکه ما در وبسایت خود بهترین شرکت‌ها و مجموعه‌های ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از بهترین مراکز باکیفیت ترین محصولات را خریداری کنید.

نحوه استفاده از فوم پلی یورتان

نحوه استفاده از فوم پلی یورتان

مواد فوم تزریقی را می‌توان به صورت دستی یا با کمک دستگاه تزریق کرد. مواد اولیه‌ای که برای ساخت فوم پلی اورتان به کار برده می‌شوند، شامل ماده ایزوسیانات و پلی ال می‌باشد. این دو ماده به صورت جداگانه در دو مخزن مجهز به پمپ و شیر کنترل قرار دارند. جهت عایق کاری این مواد با نسبت های مشخص به محل مورد نظر تزریق خواهند شد.‌ تزریق این مواد با کمک دستگاه مخصوص صورت می‌گیرد. واکنشی که میان ایزوسیانات و پلی ال رخ می‌دهد، موجب به وجود آمدن فوم پلی اورتان می‌شود. این فوم در اثر انبساط فضا از ماده پر خواهد شد. در محل اجرای عایق کاری فرآیند تولید این فوم انجام می‌شود. این فوم چون دارای حالت کف مانندی است بنابراین کلیه منافذ و سوراخ ها را پر می‌کند. همچنین محل مورد نظر با کمک مواد فوم تزریقی پلی یورتان کاملاً عایق بندی می‌شود. سطح یکپارچه و بدون درزی که با کمک این عایق ایجاد می‌شود، در برابر عوامل مختلف مقاومت خوبی دارد.

فوم سخت پلی یورتان

از انواع پلی یورتان می‌توان فوم سخت پلی یورتان را نام برد. در این فوم میزان زیادی سلول بسته با ویژگی‌های خاص وجود دارد. این فوم سخت قابلیت مقاومت در برابر بنزین، نفت و دیگر حلال‌های غیر قطبی را دارد. دانسیته پایین فوم از خواص عایقی و حرارتی بالایی برخوردار می‌باشد. در صنعت بدون نیاز به گرمایش امکان ساخت فوم سخت وجود دارد. این فوق از قابلیت چسبندگی زیادی روی مواد مختلف مانند چسب، رزین ها، فیبر و فوم برخوردار است. امکان تنظیم کردن دانسیته فوم سخت در طیف های گسترده وجود دارد. این فوم از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد و در انرژی کم مصرف است. فوم سخت پلی یورتان هنگام افزایش ایمنی و رفاه به میزان زیادی در کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های مصرف و تولید تأثیر دارد.

کاربرد فوم سخت پلی یورتان

مواد فوم یخچالی فوم اسپری کاربرد بسیاری در تولید لوازم خانگی و سیستم های عایق حرارتی مثل یخچال و فریزر دارند. این فوم در صنعت کاربردهای مختلفی دارد. مهم‌ترین کاربرد آن برای ساخت دیواره فلز و پلاستیک، یخچال و فریزر ها می‌باشد. همچنین از این فوم می‌توان در پانل های عایق استفاده کرد. از دیگر کاربردهای فوم سخت استفاده در صنعت ساختمان می‌باشد. این مواد به عنوان یک ماده مقرون به صرفه برای تأمین انرژی لازم در یخچال‌ها و فریزرهای استفاده می‌شوند. این فوم ها از خاصیت عایق حرارتی برخوردارند. زیرا در ساختار فوم سلول‌های بسته وجود دارند و در ساختار این سلول‌ها گازهای حبس شده قرار گرفته‌اند.

مواد فوم یخچالی فوم اسپری برای ساخت یخچال‌ و فریزر

مواد فوم یخچالی فوم اسپری برای ساخت یخچال‌ و فریزر

 

یخچال فریزرهای مدرن امروزی دارای لایه داخلی هستند که این لایه از جنس ای بی اس می‌باشد. همچنین در پوشش بیرونی این یخچال‌ها ورق های فلزی وجود دارند. فوم سخت در میان این لایه‌ها تزریق می‌شود. این فوم هم به عنوان ماده پرکننده و هم عایق کننده اهمیت زیادی دارد. مواد فوم یخچالی فوم اسپری در کارخانه های تولید کننده یخچال در خط مونتاژ و در زمان تولید استفاده می‌شوند. این مواد درون یخچال فوم شده و پخته می‌شوند. مواد پلی یورتان از خواص چسبندگی بالایی برخوردارند. در نتیجه این مواد باعث به وجود آمدن پیوند قوی و ثابت میان دیوارهای بیرونی و داخلی یخچال می‌شوند. همچنین مواد فوم یخچالی فوم اسپری پلی اورتان جلوی تبادل حرارت میان بیرون و داخل یخچال را می‌گیرند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ویژگی های مواد فوم یخچالی فوم اسپری پرداختیم. این مواد کاربرد بسیار زیادی در تولید یخچال و دیگر دستگاه های برودتی دارند. مواد فوم تزریقی یخچالی فوم اسپری در کاهش مصرف انرژی بسیار مؤثر هستند. ما در سایت ایران پیو اطلاعات بیشتری در مورد این مواد در اختیار شما می‌گذاریم و بهترین شرکت‌ها را برای خرید این محصول به شما معرفی می‌کنیم.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *