لوگو

آخرین پست ها

دسته بندی ها

Table of Contents

کف پوش اپوکسی

Table of Contents

هنگامی که نوبت به انتخاب کفپوش جدید برای مصارف صنعتی، پوشش کف گاراژ یا هر سطح دیگری در فضای باز می رسد؛ کفپوش رزین اپوکسی به دلایل زیادی از دیگر گزینه های کفپوش، برتر است. کف پوش اپوکسی که دیگر به عنوان کفپوش رزینی نیز شناخته می شود، برای هر سطحی بسیار بادوام، قابل تنظیم، پایدار و تزئینی است. آنچه برای کفپوش اپوکسی جذابیت بیشتری دارد، مقاومت آن در برابر سایش و پارگی زیاد است. این عوامل آن را به طولانی ترین کفپوش تبدیل می کند. در ادامه مطالب بیشتری درباره کفپوش اپوکسی بیان خواهیم کرد. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

تعریف کف پوش اپوکسی

تعریف کف پوش اپوکسی

ساده ترین تعریفی که می توان از کفپوش های اپوکسی کرد این است که، سطح کف پوشی را نشان می دهد که شامل چندین لایه اپوکسی است که بر روی کفی با عمق حداقل دو میلی متر اعمال می شود. معمولاً هنگام مقایسه کفپوش های اپوکسی و پوشش کف اپوکسی، سردرگمی ایجاد می گردد. تفاوت بین این دو در عمق اپوکسی است. همانطور که گفته شد، کف های اپوکسی به عنوان یک پوشش اپوکسی با ضخامت حداقل دو میلی متر طبقه بندی می شوند. هر کف اپوکسی کمتر از دو میلی متر ضخامت، معمولاً به عنوان پوشش کف اپوکسی شناخته می شود.

کف پوش اپوکسی در مقابل کف پوش پلی اورتان

 این دو مورد دارای مواد، ویژگی ها و قدرت های خاص خود هستند. هر دو برای صنایع و کاربرد های مختلف مناسب می باشند. با این حال، آنها دارای برخی از ویژگی های کلیدی هستند.  هر دو محلول کف اپوکسی و PU بادوام، سخت پوشیده و ضد آب می باشند. همچنین از کف بتنی شما، در برابر طیف وسیعی از آسیب ها و آلودگی ها محافظت می کنند.

همچنین بخوانید:  رزین اپوکسی 4171 جانا عربستان

تفاوت بین پوشش کف اپوکسی و پلی یورتان

یک پوشش کف اپوکسی از پلیمر ترموست ساخته شده است. انواع مختلفی از پوشش ‌های اپوکسی وجود دارد، اما رایج‌ترین آن‌ها بر پایه آب، بر پایه حلال یا از 100% مواد جامد ساخته شده ‌است. آنها به سادگی به ضخامت پوشش اشاره می کند. اپوکسی به خوبی به بتن می چسبد. (بسیار بهتر از پلی اورتان).

اما برای بیان پاسخ به پرسش: پلی اورتان نیز از پلیمر ترموست ساخته شده است. پس چه تفاوتی میان این دو پوشش وجود دارد؟ می توانیم موارد زیر را ذکر کنیم:

  • مواد اولیه پلی یورتان 60 تا 70 درصد، از مواد جامد (در بیشتر موارد) است، اما بسیار نازکتر از اپوکسی می باشد. ضخامت روکش پلی اورتان متوسط ​​در هر کاربرد تنها 2 میلی متر است. شما نمی توانید این ضخامت را مانند پوشش اپوکسی تنظیم کنید. اما این عامل پلی یورتان را بدتر از اپوکسی نمی کند. در واقع، اغلب به عنوان ماده پوشش بتن ترجیحی در نظر گرفته می شود.
  • فوم اسپری پلی یورتان و فوم عایق صوتی پاششی نیز روشی سریع و راحت برای استفاده از پلی یورتان هستند.

مزایا  کفپوش اپوکسی

اگرچه اپوکسی به خوبی با بتن پیوند می خورد و فواید زیادی دارد، اما معایب خود را دارد. سخت و ضخیم بودن اپوکسی، باعث دوام و مقاومت در برابر خراش و آسیب ضربه می شود. ضخامت اپوکسی سطحی صاف ایجاد می کند. از آنجایی که این پوشش بسیار ضخیم است، ویژگی خود تراز شدن دارد. کفپوش های اپوکسی عیوب و ترک هایی به باریکی مو را پر و سطح را صاف می کنند. به همین دلیل، می توانید از اپوکسی برای روکش مجدد بتن قدیمی یا فرسوده استفاده کنید.

معایب کف پوش های اپوکسی

معایب کف پوش های اپوکسی

اپوکسی در برابر اشعه ماوراء بنفش به خوبی مقاومت نمی کند. اگر آن را از نور خورشید دور نکنید (که گاهی غیرممکن است)، به رنگ زرد یا کهربایی تبدیل می شود. مطمئن شوید که کفپوش های اپوکسی انتخاب می کنید، که دارای مهارکننده های UV باشد. اما به خاطر داشته باشید، اگرچه این بازدارنده ها کمک می کنند، اما در دراز مدت از تغییر رنگ جلوگیری نمی کنند.

سایر مواد شیمیایی ساینده، مانند انواع خاصی از پاک کننده ها، می توانند به مرور زمان به پوشش کفپوش های اپوکسی آسیب برسانند. اگر شما کف پوش اپوکسی را نصب می کنید، تمام تلاش خود را کنید تا هرگونه مواد شیمیایی را از کف دور نگه دارید. کفپوش های اپوکسی

نتیجه گیری

ما در این مقاله توضیحاتی در مورد این که کف ‌پوش های اپوکسی از چه چیزی ساخته شده‌اند، معرفی انواع مختلف رزین اپوکسی و موارد استفاده از انواع آن دادیم. امیدواریم توانسته باشیم، مطالب مفیدی را از ایران پی یو در اختیار شما قرار دهیم.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *